اخبار داغ

نماینده مردم رامهرمز در مجلس در گفت‌وگو با دانا:

مردم رامهرمز در دمای بالای 50 درجه خوزستان با مشکل کمبود آب و قطعی برق مواجه اند/کاهش آب های زیرزمینی خوزستان زیر سایه اقدامات غیر کارشناسی دولت

مردم رامهرمز در دمای بالای 50 درجه خوزستان با مشکل کمبود آب و قطعی برق مواجه اند/کاهش آب های زیرزمینی خوزستان زیر سایه اقدامات غیر کارشناسی دولت
نماینده مردم رامهرمز در مجلس گفت: با کاهش سطح آب های زیر زمینی در منطقه خوزستان امروز کشاورزی استان با مشکل و بحران کم آبی مواجه شده است؛ کشاورزی این استان در حال نابودی است و فکری اساسی برای تامین آب شرب و کشاورزی این استان انجام نشده است.
[

اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص کمبود آب و برق شهرستان رامهرمز و گرمای هوا گفت: آب شرب اغلب شهرستان های استان خوزستان در 10 سال اخیر از طریق حفر چاه ها و استخراج آب های زیرزمینی تامین می شد که این کاملا غیر کارشناسی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات حفر چاه های آب در مناطق خوزستان اظهارداشت: یکی از اصلی ترین پیامد های حفر چاه های آب پایین آمدن سطح آب های زیر زمینی در این منطقه بوده است که کار کاملا غیر کارشناسی بوده است و موجب شده است تا با بحران کم آبی در شهر های جنوب کشور مواجه شویم.

,

 

,

نماینده مردم رامهرمز در مجلس با بیان اینکه امروز کمبود آب در خوزستان کشاورزی را تحت الشعاع قرار داده است، عنوان کرد: با کاهش سطح آب های زیر زمینی در منطقه خوزستان امروز کشاورزی استان با مشکل و بحران کم آبی مواجه شده است؛ کشاورزی این استان در حال نابودی است و فکری اساسی برای تامین آب شرب و کشاورزی این استان انجام نشده است.

,

 

,

محمدیان در ادامه با اشاره به اقدامات دولت برای تامین آب مناطق مختلف خوزستان گفت: دولت در اقدامی آب نهرها و چشمه های شهرستان های استان خوزستان را برای تامین آب مرکز استان استفاده می کند و این امر موجب شده است تا شهرستان های خوزستان با مشکل کمبود آب مواجه شوند؛ بعبارتی دیگر نگاه دولت تنها معطوف به مرکز استان است تا شهرستان های استان که با بحران کمبود آب مواجه هستند.

,

 

,

وی افزود: همین امر موجب شده است تا بسیاری از روستاییان از روستاها به شهرستان ها و از شهرستان ها به مرکز استان مهاجرت کنند و بعبارتی این اقدام دولت موجب مهاجرت مردم از شهرستان ها و روستاها به مرکز استان شده است و همچنین باعث شده تا کشاورزی در شهرستان های استان خوزستان از بین رود و دیگر مردم توجهی به کشاورزی نداشته باشند.

,

 

,

نماینده مردم رامهرمز در مجلس گفت: روزانه بیش از 15هزار متر مکعب اّب شهرستان رامهرمز برای تامین آب اهواز انتقال داده می شود که این امر خیانت به مردم رامهرمز و اهواز است ؛ دولت به دلیل ضعف برنامه ریزی این قبیل اقدامات غیر کارشناسی را انجام میدهد.

,

 

,

محمدیان در تشریح مخالفت خود با انتقال آب شهرستان ها به مرکز استان گفت: با توجه به این که آب رودخانه کارون برای تامین آب اهواز وجود دارد امروز میبینیم که دولت آب مورد نیاز برای شرب و کشاورزی اهواز را از شهرستان ها تامین میکند که این امر خیانت در حق مردم خوزستان است.

,

 

,

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این امر از وزارت نیرو ، استانداری و سایر نهادها خواسته ایم تا از ادامه این روند جلوگیری کنند چرا که این امر غیر کارشناسی خیانت در حق مردم استان خوزستان است و باید تدابیر دیگری برای این امر اندیشیده شود.

,

 

,

نماینده مردم رامهرمز در مجلس با اشاره به قطعی برق در تابستان 96 نیز گفت: مردم شهرستان رامهرمز تابستان سال جاری را با دمای بالای 50 درجه در حال سپری کردن هستند و از طرفی دیگر با مشکلات کمبود آب و قطعی برق نیز مواجه بوده اند؛ قریب به یکسال است که دولت قول احداث نیروگاه سیکل ترکیبی را به ما داده است و پیمانکار مربوطه هم پای کار آمده است ولی زمین محل احداث هنوز به پیمانکار برای شروع به کار داده نشده است.

,

 

,

محمدیان اظهارداشت: این نیروگاه یکی از چهار نیروگاه استان خوزستان برای تامین برق است و امیدواریم تا دولت زمین و موارد مورد نیاز برای احداث این نیروگاه را تامین کند  و هرچه سریعتر شروع بکار کنند تا دیگر مردم با مشکلات قطعی برق در این فصل از سال مواجه نباشند .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه