اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

اختصاص تسهیلات 20 میلیون تومانی با بهره 4 درصد برای اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد

اختصاص تسهیلات 20 میلیون تومانی با بهره 4 درصد برای اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد
استاندار خراسان رضوی گفت: بهبودیافتگان مواد مخدر برای دریافت تسهیلات 20 میلیون تومانی به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نشست خبری مبارزه با مواد مخدر در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در مقام گفتار و اعتقاد قلبی به این واقعیت رسیده‌ایم که سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی را در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر می‌توانند داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها, .,

 

,

استاندار خراسان رضوی افزود: در خراسان سازمان‌های مردم‌نهاد خوبی داریم و برنامه ما تکثیر این سازمان‌ها است.

, .,

 

,

وی افزود: سعی داریم برای معتادان موجود بر روی درمان‌های مؤثر توجه داشته باشیم و آن‌ها را با روانشناسی آماده برای جامعه‌پذیر شدن کنیم.

, .,

 

,

رشیدیان بیان کرد: اشتغال بهبودیافته‌های اعتیاد در طرح تکاپو وزارت کار توصیه‌شده و البته برای سازمان‌های مردم‌نهاد و کارآفرینان تسهیلات ارزان‌قیمت برای به کار گیری آنان در نظر گرفته‌شده است.

, .,

 

,

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: تسهیلات با نرخ چهار درصد در نظر گرفته‌شده است تا اشتغال پایدار در حوزه کارآفرینی بهبودیافتگان اعتیاد را شاهد باشیم.

, .,

 

,

وی ادامه داد: هدف ما فعالیت هم‌زمان در مبارزه مؤثر با شبکه ورود و توسعه مواد مخدر است که با هدف‌گیری قاچاقچیان برخورد محکم، قانونی و اساسی داشته باشیم.

, .,

 

,

رشیدیان بابیان اینکه تعداد پرونده‌های مواد مخدر کاهش داشته؛ اما حجم مواد ارزش مالی افزایش داشته است، افزود: در سال ۹۵ کل مواد مخدر ۲۹ تن و ۷۳۳ کیلو کشفیات داشتیم و در سه‌ماهه اخیر هفت تن انواع مواد مخدر کشف‌شده است.

, .,

 

,

وی خاطرنشان کرد: سال 95،  ۱۱۲۷۸ نفر و در سه ماه اخیر ۳۴۵۰ نفر قاچاقچی دستگیری شده اند.

,

 

,

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۰ باند مواد مخدر با کمک قوه قضاییه ضربه خوردند افزود: با اقدامات انجام‌شده در خراسان رضوی نه‌تنها فضای عمومی بهتر شده، بلکه طرح‌های جمع‌آوری کاهش 30 درصدی را در سرقت‌های خورد ایجاد کرده است.

, .,

 

,

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: اگر جوانان در زمان ازدواج موقعیت مناسبی برایشان فراهم شود مشکل طلاق و اعتیاد نخواهیم داشت و این‌یکی از ابعاد عملیاتی شدن شعار سال را نشان می‌دهد.

, .,

 

,

رشیدیان در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر نحوه تأمین اعتبار معتادان غیرم جرم مراجعه‌کننده، گفت: بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد مانند مجموعه کنگره ۶۰ وجهی را برای ترک اعتیاد دریافت نمی‌کنند.

, .,

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای تجهیز پاسگاه‌های مرزی و ایجاد موانع پروژه‌هایی انجام‌شده زیرا اساسی‌ترین کارها مبارزه با قاچاق انسداد مرزها است.

, .,

 

,

وی بیان کرد: برای تجهیز مرزها تأمین اعتبار انجام‌شده که درنتیجه شاهد ورود کمتر مواد مخدر، کالا و انسان هستیم.

, .,

 

,

رشیدیان بیان کرد: با همکاری دستگاه‌های راهداری و نیرو انتظامی، گلوگاه‌های متحرک و ایست و بازرسی‌های هوشمند در حال راه‌اندازی است.

, .,

 

,

رشیدیان بیان کرد: در حوزه‌های کارآفرینی الگوهای زیادی در خراسان داشته‌ایم و در نظر داریم زنان بهبودیافته در حوزه پوشاک و مردان بهبودیافته در مشاغل فلزکاری و نجاری اشتغال یابند؛ اما محدودیت نداریم و اداره کل فنی و حرفه نیز موظف به آموزش شده است.

, .,

 

,

وی ادامه داد: قراردادی با فنی حرفه‌ای، اصناف و ستاد مبارزه با مواد مخدر امضاشده تا از ظرفیت تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده شود.

,

 

,

استاندار خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۳۵۰ نفر از بهبودیافتگان آموزش‌دیده و بیش از ۲۰۰۰ نفر مشغول به کارشده‌اند.

, .,

 

,

وی یادآور شد: امسال بهبودیافتگان مواد مخدر برای دریافت تسهیلات 20 میلیون تومانی به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند.

, .,

 

,

رشیدیان بیان کرد: تاکنون گردش جامعه‌پذیری برای بهبودیافتگان کامل نبوده است؛ ولی اکنون این چرخه کامل شده است.

, .,

 

,

وی عنوان کرد: برای اوقات فراغت و مسائل فرهنگی کار جدی باید صورت گیرد که سالن‌های چندمنظوره سپاه و بسیج، اقدامات سازمان فرهنگ و ارشاد و اوقاف کاری نمونه‌ای از این کارها است، هر چه در این حوزه کارکنیم آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه