اخبار داغ

دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر خراسان رضوی:

کاهش چشم گیر ناهنجاری های اجتماعی در ماه مبارک رمضان

کاهش چشم گیر ناهنجاری های اجتماعی در ماه مبارک رمضان
دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه ماه رمضان در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است گفت: بسیاری از جرائم مخصوصاً نزاع‌های خیابانی، انواع سرقت‌ها و درگیری‌های خانوادگی در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله ارجائی در گفتگو با پرستوها، اظهار کرد: روزه، مدرسه عالی اجتماعی است هرچند روزه یک واجب فردی و رفتار تکلیفی محسوب می‌شود؛ اما آثار و برکات آن در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل‌توجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

 

,

دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر خراسان رضوی افزود: اولین اثر روزه در زندگی ماشینی امروز تقویت ارتباطات خانوادگی است، به برکت ماه رمضان در سحر و افطارهای پرشور آن اعضای خانواده که فرصت کمتری برای دورهم بودن دارند، سفره‌ها بهانه خوبی برای تجمع صمیمی‌تر و روابط گرم‌تر می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: همراهی اعضای خانواده و شرکت در مراسم‌ مذهبی فرصت باخبر شدن از احوال یکدیگر را برای مردم بیشتر فراهم می‌کند.

,

 

,

ارجائی بیان کرد: این ماه منجر به بیداری عواطف انسانی و برقراری حسن معاشرت در افراد جامعه می شود و به نظر می رسد ماه رمضان ماهی برای تمرین معاشرت بهتر انسان‌ها با یکدیگر است، زیرا می‌دانیم باید مراقب چشم، گوش و زبان خود باشیم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در این ماه افراد سعی می‌کنند حسن خلق داشته و از کینه‌توزی، بدزبان و ستیزه جویی و دشنام دوری کنند، بنابراین این  ماه را می‌توان ماه حسن معاشرت نامید.

,

 

,

دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر خراسان رضوی گفت: حضور مردم در شب‌های قدر به اوج خود می‌رسد و یکرنگی که در جامعه ایجاد می‌شود، به طور کلی شب‌های قدر نمونه‌ای از مراسم حج است که مردم فارغ از طبقه‌بندی‌های اجتماعی کنار هم در مساجد، تکایا و حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) جمع می‌شوند تا در یک اجتماعی، سرنوشت یک سال خود را از خداوند متعال درخواست کنند.

,

 

,

ارجائی عنوان کرد: ماه رمضان در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، این ماه به داشتن روابط اجتماعی سالم‌تر مردم کمک می‌کند.

,

 

,

وی تأکید کرد: بسیاری از جرائم مخصوصاً نزاع‌های خیابانی، انواع سرقت‌ها و درگیری‌های خانوادگی در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند.

,

 

,

دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر خراسان رضوی در انتها ضمن تاکید بر این نکته که ماه رمضان بهترین ماه برای تمرین معاشرت اسلامی است، گفت: ریشه برکات اجتماعی ماه مبارک رمضان در ایمان و تقوایی است که در حوزه فردی ایجاد می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه