اخبار داغ

رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب:

ورود بیش از ۵۴ هزار فقره پرونده به مجموعه قضایی میاندوآب/ ضرب و جرح، رتبه نخست جرائم در میاندوآب را دارد

ورود بیش از ۵۴ هزار فقره پرونده به مجموعه قضایی میاندوآب/ ضرب و جرح، رتبه نخست جرائم در میاندوآب را دارد
رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب گفت: سال گذشته در مجموع حدود ۵۴ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب اعم از محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت الاسلام عادل گل حسینی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر و اصحاب رسانه و مطبوعات در شهرستان میاندوآب اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۵۴ هزار و ۷۰۰۰ فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب اعم از محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  زرین خبر,

رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب با اشاره به حجم بالای پرونده های قضایی، اظهار کرد: اگر چه آمار از کاهش پرونده ها نسبت به سال ۹۴ حکایت دارد ولی باز هم این مقدار زیاد بوده و باید با عدم تعرض به حقوق جامعه و دیگران، در راستای کاهش پرونده های قضایی حرکت کنیم.

,

وی افزود: بیشترین پرونده های کیفری و جرایم در شهرستان میاندوآب مربوط به ضرب و جرح عمدی است که مردم باید خود دست به دست هم داده و با هرچیزی کار را به درگیری و نزاع نکشانند.

,

گل حسینی با اشاره به سه برابر بودن آمار زندانیان در شهرستان میاندوآب نسبت به ظرفیت، گفت: این آمار مربوط به شهرهای میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و بخش های اطراف بوده و در سال گذشته یک هزار و ۹۹۰ مورد مرخصی صادر شده است.

,

رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب به ورود پنج هزار و ۴۷۰ فقره پرونده نیز به پزشکی قانونی در میاندوآب اشاره و تصریح کرد: این موضوع حتما باید با دستور قضایی انجام گیرد و در این آمار نیز ضرب و جرح و نزاع از آمار بالایی برخوردار است.

,

وی با اشاره به آمار عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک میاندوآب، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۸۲ مورد گواهی امضا، ۱۲ هزار و ۴۹۷ مورد وکالت، هفت هزار و ۸۰۷ مورد سند منقول، یک هزار و ۴۳۵ مورد ثبت سند غیرمنقول در این اداره انجام گرفته است.

,

گل حسینی به معرفی ۱۷۸ مورد وکیل معاضدتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این مورد درباره افرادی که توانایی پرداخت حق وکالت را ندارند، انجام گرفته است.

,

رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب هم چنین به فعالیت شوراهای حل اختلاف در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۵ شعبه شهری برای رسیدگی، یک شعبه در باروق و ۳۵ شعبه روستایی شورای حل اختلاف در روستاهای شهرستان برای سازش فعالیت دارند.

,

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۴۸ مورد پرونده وارد شوراهای حل اختلاف در میاندوآب و یک هزار و ۱۳۶ مورد پرونده نیز وارد شورای حل اختلاف در بخش مرحمت آباد شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه