اخبار داغ

دادستان کاشمر مطرح کرد:

حمایت از سرمایه‌گذاران پاکدست و رفع موانع تولید در دستور کار قوه قضاییه

حمایت از سرمایه‌گذاران پاکدست و رفع موانع تولید در دستور کار قوه قضاییه
دادستان کاشمر با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری و حقوق قانونی مردم، خط قرمزهای قوه قضاییه است گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری سالم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرقته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر، حجت الاسلام علی میدانی بعد از ظهر روز گذشته در آیین بزرگداشت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر اظهار داشت: خط قرمز قوه قضاییه در کارزار مبارزه با فساد، دیدگاه‌های ولایت و حقوق مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی با اشاره به سیره حضرت علی(ع) ادامه داد: دوستان و دشمنان اذعان دارند که امیرالمؤمنین(ع) شهید راه عدالت شد و سیره آن حضرت به گونه‌ای بود که حتی دوستان و نزدیکان ایشان هم تحمل عدالت و قسط ایشان را نداشتند و این در حالی بود که آن حضرت در اقامه عدل و برقراری قسط، مصلحت اندیشی نمی‌کرد.

,

دادستان کاشمر افزود: برقراری عدالت کار بسیار سختی است و ما ادعا نمی‌کنیم که کار ما بدون نقص است چرا که فقط کار انسان معصوم بدون نقص خواهد بود ولی این ادعا را داریم که قوه قضاییه با تأسی به حضرت علی(ع) به عنوان یک قوه مستقل با رعایت خط قرمزها که همان ولایت و حقوق مردم است، در این راه با صلابت حرکت می‌کند.

,

میدانی تصریح کرد: قوه قضاییه در این راه از غوغاسالاری و قضاوت‌های ناصواب هیچ‌گونه هراسی ندارد و توجهی به این غوغاسالاری‌ها نمی‌کند و با هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای که حتی از سوی دوستان نابخرد هم صورت می‌گیرد، خم به ابرو نمی‌آورد و در برقراری امنیت جامعه و ناامن کردن محیط برای مجرمان و کسانی که به حقوق عامه مردم تجاوز می‌کنند استوار خواهد بود.

,

وی اظهار داشت: قوه قضاییه برای تحقق عدالت و آرمان‌های انقلاب اسلامی با مفاسد در تمام شئون و شقوق آن مبارزه می‌کند و در مبارزه با فساد فقط شعار نمی‌دهد بلکه این مبارزه را از خودش آغاز می‌کند و این در حالی است که خیلی از نهادها در برخورد با فساد کارمندان خود مقاومت می‌کنند اما دستگاه قضایی در تمام سطوح چه کادر اداری و چه کادر قضایی با افراد متخلف برخورد کرده و حتی آن را رسانه‌ای می‌کند و این به خاطر حساسیتی است که در کار قضا وجود دارد.

,

دادستان کاشمر ادامه داد: جدیت قوه قضاییه در برخورد با مفاسدی که در نیروهای خودش ممکن است رخ دهد به این دلیل است که بگوید و نشان دهد که در مبارزه با فساد جدی است و با هیچ کس حتی با خودمان هم تعارف نداریم و از آنجا که کار قوه قضاییه کار سنگینی است و لذا در معرض اتهام واقع می‌شود برای برون رفت از این اتهام با مفسدان و متخلفانی که در بدنه خود آن ممکن است نفوذ کرده باشند مبارزه می‌کند.

,

میدانی حرکت در جهت منویات مقام معظم رهبری را از کارهای مهم قوه قضاییه توصیف کرد و اظهار داشت: اکنون نقطه ثقل توصیه‌ها و توجه رهبر انقلاب به مسائل اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی است و لذا امسال را به نام اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند.

,

وی افزود: در همین راستا دفاع از سرمایه‌گذاری سالم در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد و این قوه از تمام سرمایه‌دارانی که پاکدست هستند و در عرصه سرمایه‌گذاری دلسوز مردم هستند حمایت می‌کند چرا که وظیفه ما آن است که از تولید و اشتغال در خط میانی و کلان حمایت کنیم.

,

دادستان کاشمر تصریح کرد: هر کس در شهرستان کاشمر بخواهد سرمایه‌گذاری کند در بحث رفع موانعی که در مسیر تولید است مخصوصا برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها که در عرصه اقتصاد جهاد می‌کنند با تمام ظرفیت از سرمایه‌گذاری سالم حمایت می‌کنیم و کاری هم که از دست ما بربیاید در تعامل با سایر نهادها و همدوش با آن‌ها در رفع این موانع انجام خواهیم داد.

,

میدانی سپس خطاب به مردم گقت: هیچ نهادی از جمله قوه قضاییه بدون همراهی مردم نمی‌تواند در کاری که بر عهده دارد موفق باشد چرا که ما امروز در جامعه با ناهنجاری‌هایی مواجه هستیم که نتیجه این ناهنجاری ها را در محیط کار خود به صورت ملموس داریم می‌بینیم که از جمله می‌توان به‌ ناهنجار‌ی‌های نشأت گرفته از اعتیاد، بیکاری، غرق شدن مردم در مسائل مادی و دوری از معنویات اشاره کرد.

,

وی با بیان اینکه ما شورای پیشگیری از وقوع جرم داریم افزود: همه مردم و نهادها باید دستگاه قضایی را کمک کنند چرا که امروز افزایش پرونده‌ها در دستگاه قضایی برازنده نظام نیست و یا افزایش طلاق و فروپاشی خانواده‌ها و نیز تجاوز به حقوق دیگران در شهر مذهبی کاشمر برازنده نیست.

,

دادستان کاشمر ادامه داد: مردم با احساس مسئولیت می‌توانند به عنوان مثال در مسائل خانوادگی میانجی‌گری  کنند و در بحث فروپاشی خانواده‌ها ورود داشته باشند چرا که همه ما می‌دانیم وقتی یک زن، مطلقه می‌شود چه تهدیدهایی بر علیه او و جامعه ممکن است به وجود آید و همچنین رها شدن فرزندان طلاق چه اثرات و چه سرنوشت شومی با این فضاهای مجازی و... می تواند داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه در برخی موارد بدون کمک مردم دستگاه قضایی نمی‌تواند کاری بکند گفت: استمداد ما از مردم این است که ما را کمک کنند به عنوان مثال همان کاری که در دفاع از یک زمین خورده غیر عمد انجام می‌دهند و با کمک مالی باعث می‌شوند که او از زندان آزاد شود، این دغدغه را همان اول داشته باشند و نگذارند کار به شکایت برسد.

,

دادستان کاشمر اظهار داشت: تشکیل پرونده‌های واهی و زیاد در دادگاه‌ها که البته یک دلیلش اعتماد مردم به دستگاه قضایی است از معضلات ماست اما اگر روحیه گذشت و اغماض در جامعه گسترش پیدا کند، می‌تواند 30 تا 40 درصد پرونده‌ها با صلح و سازش و از خودگذشتگی حل و فصل شده و به دستگاه قضایی نیاید.

,

وی تصریح کرد: وقتی یک همکار ما در یک ماه بخواهد 120 پرونده را رسیدگی کند مشخص است که کار سختی بر عهده دارد اما وقتی پرونده‌ها با مشارکت و میانجی‌گری مردم کم شد بهتر می‌تواند وقت بگذارد و هم در کیفیت رسیدگی مؤثر است و هم قاضی فرصت بیشتری را برای رسیدگی خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه