اخبار داغ

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی مانه وسملقان:

اختصاص بیشترین اعتبار به آبرسانی روستاهای بخش مانه

اختصاص بیشترین اعتبار به آبرسانی روستاهای بخش مانه
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی مانه وسملقان گفت: در سال جاری بیشترین اعتبارات برای آبرسانی به روستاهای بخش مانه اختصاص داده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری آشخانه، علی تیزرو رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان مانه وسملقان در نشست خبری روز گذشته اظهار کرد : 40درصد شبکه های آب و فاضلاب روستایی شهرستان فرسوده بوده که برای بازسای آن نیاز به اعتبار است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه, ، علی تیزرو رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان مانه وسملقان در نشست خبری روز گذشته اظهار کرد : 40درصد شبکه های آب و فاضلاب روستایی شهرستان فرسوده بوده که برای بازسای آن نیاز به اعتبار است .,

وی افزود: 106 روستا تحت پوشش این اداره قرار دارد که چهار روستا به علت کاهش سطح آب از تحت پوشش خارج شده است .

,

وی گفت: مبلغ 2 میلیارد ریال برای بهسازی شبکه آبرسانی روستاهای گرمک، چخماقلو و بیار اختصاص یافته که هم اکنون بازسازی آن ها در دست اقدام است و در سال های گذشته 24 روستا با تانکر آبرسانی می شد که هم اکنون این میزان به پنج روستا کاهش یافته است و تاکنون  18 هزار و 663 مشترک آب روستایی در شهرستان وجود دارد که 16 هزارو 331 مشترک آن فعال است.
تیزرو با بیان این مطلب که مردم در روستاها باید به پرداخت آب بهای خود اقدام کنند تا بتوان از این محل بسیاری از مشکلات را برطرف کرد گفت: در این راستا روستائیان سه میلیارد ریال بابت آب بها بدهکار هستند.وی تصریح کرد:هزارو 107 کنتور خراب در شهرستان وجود دارد و همچنین انشعابات غیر مجاز شناسایی شده در روستای محمدآباد 12 مورد است و افراد متخلف بین یک تا 5 میلیون تومان جریمه می شوند.

,
,

وی کل اعتبارات آبرسانی و بهسازی شبکه آب روستایی را از محل سفر رهبری 100 میلیارد ریال دانست و افزود: پروژه های مجتمع کالیمانی،خرتوت و امند گرماب از جمله پروژه هایی است هزینه کرد اعتبارات آن از این محل بوده است.

,

وی تصریح کرد: پروژه آبرسانی به کاستان با اعتبار پنج میلیارد ریال و کریک با اعتبار سه میلیارد ریال در دست اجرا است که هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.تیزرو همچنین از اختصاص اعتبار 13 میلیارد ریال برای ساخت مجتمع آبرسانی امام رضا (ع) که 15 روستا را با جمعیت 16هزار و 593 نفر جمعیت تحت پوشش قرار می دهد خبر داد.وی از برطرف شدن مشکلات آبی بخش مرکزی و سملقان تا پایان سال 96 خبر داد و افزود:تعداد 33 روستا بخش مانه نیز از محل سد شیرین دره نیز در دست اجرا می باشد.

,

وی کل اعتبارات اختصاص داده شده در سال جاری را مبلغ 50 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود بخش زیادی از این اعتبارات برای روستاهای بخش مانه اختصاص داده خواهد شد.

,

انتهای پیام/ زمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه