اخبار داغ

۲۵۰ نوجوان دیزیچه ای در همایش روزه اولی‌ها شرکت کردند+ تصاویر

۲۵۰ نوجوان دیزیچه ای در همایش روزه اولی‌ها شرکت کردند+ تصاویر
سومین همایش روزه اولی‌ها در شهر دیزیچه از توابع شهرستان مبارکه، با حضور ۲۵۰ نوجوان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مبارکه نا؛ ماه مبارک رمضان برای روزه اولی‌ها تجربه‌ای شیرین و به‌یادماندنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مبارکه نا,

بسیاری از نوجوانان امروز با شور و شوق برای نخستین بار روزه‌داری را تجربه می‌کنند.

,

جشن روزه اولی‌ها امشب در شهر دیزیچه به همت دفتر امام‌جمعه دیزیچه برگزار شد.

,

امام‌جمعه شهر دیزیچه در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری همایش روزی اولی‌ها تصریح کرد: این برنامه باهدف تشویق، آشنایی و انس هرچه بیشتر کودک و نوجوانان با مسائل و احکام روزه و ماه مبارک رمضان برای سومین سال در شهر دیزیچه اجرا شد.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی صانعی بابیان اینکه برگزاری چنین آیین‌هایی در ترویج فرهنگ دینی در نسل نوجوان و جوان تأثیر بسزایی دارد، گفت: این برنامه ویژه 250 دختران 9 ساله و پسران 15 ساله شهر دیزیچه که برای نخستین بار در ماه رمضان مکلف به گرفتن روزه شده‌اند، برگزار شد.

,

وی با اشاره به اینکه باید قدر این روزها را بدانید، ماه رمضان ماه رحمت و غفران الهی است، افزود: ماه رمضان، ماهی که هرلحظه‌اش مبارک، خیر و بابرکت است، در انتخاب این مسیر طولانی باید بهترین توشه که تقوا است برداریم و باوجود توفیق روزه‌داری، تقواپیشه کنیم.

,

امام‌جمعه دیزیچه اظهار کرد: تقوا یعنی خود نگه‌داری و انسان خودش را در برابر خیلی از کشش‌ها و هوای نفسانی باید نگه دارد که البته کاری بس دشوار است.

,

وی ادامه داد: باید در این مسیر ثابت‌قدم بود و بدانیم هدف از برگزاری جشن روزه اولی ایجاد خاطره‌ای زیبا و ماندگار در ذهن نوجوانان و دانش آموزان است تا آن‌ها هر چه بیشتر با دین مبین اسلام آشنا شوند.

,

حجت‌الاسلام صانعی بیان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به سرشت پاک الهی است بنابراین امید می‌رود تمامی آحاد جامعه با بهره‌برداری از آن در حد توان، سعادت خود را در هر دوجهان تضمین کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه