اخبار داغ

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان نیمروز:

برگزاری چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی

برگزاری چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی
مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نیمروز عنوان کرد: چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در شهریور ماه برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در نظر دارد چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را در شهریور ماه سال ۹۶ با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار کند.

وی افزود: از تمامی صنعتگران و هنرمندان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی در شهرستان نیمروز علاقمند به شرکت در این مسابقه دعوت می شود جهت تکمیل تقاضانامه مربوطه و تحویل آثار تا دهم شهریور ماه سال جاری به اداره میراث فرهنگی مراجعه کنند.

میرحسینی با بیان اینکه هر هنرمند مجاز به ارائه ۲ اثر برای داوری نشان ملی مرغوبیت است، تصریح کرد: متقاضیان گروهی تعداد افراد بیشتر از سه نفر نباشد چرا که نشان هم به صورت گروهی برای آن ها صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر واحد کارگاهی دارای پروانه تولید در برنامه شرکت کند گواهی صرفا بنام کارگاه تولیدی خواهد بود و به نام اشخاص شاغل در کارگاه صادر نخواهد شد همچنین مدت اعتبار گواهی نشان مرغوبیت نامحدود خواهد بود.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیمروز خاطرنشان کرد: شرکت در این برنامه برای تمامی هنرمندان و صنعتگران که در واحدهای تولیدی کارگاهی و تولید خانگی یا انفرادی و گروهی به تولید صنایع‌دستی اشتغال دارند آزاد است.

میرحسینی با عنوان اینکه آثاری که ذیل هنرهای مستظرفه قرار دارند از قبیل نگارگری،گل ومرغ، تذهیب، تشعیر، خوشنویسی، طراحی سنتی چنانچه واجد شرایط کاربرد و اثر تولید (انبوه و نیمه انبوه ) نباشند و صرفا بصورت اشیای تزیینی ارائه شوند از مسابقه حذف خواهند شد، بیان کرد: پذیرش سازهای سنتی دست ساز در صورتی که دارای ویژگی هنری در ساخت و تزیین ساز باشد بلامانع است در غیر اینصورت از پذیرفتن ساز صرفا با کاربرد صوت بدون هیچ‌گونه ویژگی در نقش و فرم، خودداری میشود.

وی با بیان اینکه معیارهای ارزیابی اثر شامل مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت بازاریابی و عرضه می باشد، ابراز کرد: ارسال آثار برای دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت بر اساس سهمیه بندی شورای جهانی صنایع‌دستی، اعطای وام کم بهره از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، اعطای جایزه و نشان سیمین برنامه علاوه بر نشان ملی مرغوبیت، اولویت اعزام به نمایشگاههای خارج از کشور، نمایش آثار در نمایشگاه دائمی در سازمان میراث‌فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگی و هنری به مدت ۶ ماه و معرفی و تامین درسی از هزینه های شرکت در دوره های آموزش بین‌المللی صنایع‌دستی توسط معاونت صنایع‌دستی از جمله امتیازات ویژه در نظر گرفته شده برای ده اثر برگزیده در این برنامه به شمار می رود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه