اخبار داغ

شهردار مستعفی یا مقتدر؟

شهردار مستعفی یا مقتدر؟
در چند شب اخیر بحث های متعددی مطرح شد که تقریباً نشان می دهد نقطه ضعف های فراوان در اکثر مدیریت های جداگانه و زیر مجموعه شهردای به چشم می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان،در چند شب اخیر بحث های متعددی مطرح شد که تقریباً نشان می دهد نقطه ضعف های فراوان در اکثر مدیریت های جداگانه و زیر مجموعه شهردای به چشم می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

این نقاط ضعف به لایه های مدیریت تصمیم ساز تا مسئولین میانی و کارشناسان واحدها و حتی به کارکرد کارمندان ساده هم پیوند خورده است.
سوال اصلی پرسش این است سرچشمه این نقاط ضعف و نامدیریتی ها در کجاست؟
اگر سری به نقاط تصمیم ساز مدیریت شهری بزنیم،با چند نکته اساسی و البته یک دست و مشابه رو برو خواهیم شد،نحوه اداره مدیریت های تصمیم ساز شهری ،جزیره ای و خود محور و قریب به اتفاق در فضای عدم پاسخگویی شکل گرفته است.
بحث را به درازا نمی کشانم،اما نمونه های عملکرد واحد های اجرائیات ، خدمات و فضای سبز، ماشین آلات، عمران و سایر واحدها به واضحی نشان می دهد که در مسائل اخیر مورد بحث دو مقوله مهم و انکار ناپذیر مطرح است:
١-عملکرد نا درست و غلط واحد ها
٢-تقابل از موضع ضعف در برابر سایر ذی نفعان
به عنوان مثال در مقوله بسیار مهم قطع درختان و قلع و قمع فضای سبز ،شهرداری عملاً در هیبت یک سازمان هیچ کاره و ناتوان در برابر مدیریت توزیع برق شهری ظاهر شد.
جدا از بروز پدیده حیف و میل اموال عمومی در قراردادهای غیر حقوقی و ناشفاف روند فرایند عملیات های تخصصی نیز سلیقه ای و در فضای عدم کنترل و نظارت صورت می گیرد.
این عملکردهای جزیره ای،نا پاسخگو ،خود محور و البته با تاکید بر نقاط ضعف و ناکارآمدی در اداره شهر،یک دلیل بیشتر ندارد که باید اقرار کرد:
اولین و آخرین و مهم ترین دلیل ، عدم حضور یک مدیر قدرتمند و موثر در راس هرم مجموعه شهرداری باعث و بانی این نابسامانی ها و مشکلات است.
بی انگیزگی و استعفاهای مکرر شهردار فعلی علاوه بر تحمیل هزینه های گزاف به شهر باعث خزیدن این جریان عدم انگیزش و حتی ورود جریان های اخلالگر و سوء استفاده گر موازی با آن به فرایند مدیریت شهری شده است.
باید اضافه کرد که برای علاج این جریان سرطانی ،اگر شورای منتخب دوره پنجم هوشیاری بخرج ندهد و گرفتار لابیگری داخلی و خارجی و سیاسی زدگی و تحمیل گزینه های نقاط قدرت در معرفی شهردار گردد،این مشکل پایه ای و مهم نه تنها درمان نخواهد شد بلکه تشدید نیز می گردد.
سوال آخر:
آیا به انتخاب درست منتخبین امیدی هست؟(۲/۵ نمره)
ماردین سید احمدی
انتهای پیام/ ی

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه