اخبار داغ

حال و هوای روز های ماه رمضان در بوکان و باغ بابا عزیز

حال و هوای روز های ماه رمضان در بوکان و باغ بابا عزیز
ماه مهمانی خدا در حقیقت پیوند قلب انسان با خداوند است، ماهی که برای خانه تکانی دلهای غبارآلود از راه می رسد و مسلمانان با روزه گرفتن در این ماه به تزکیه نفس خود می پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان،ماه مهمانی خدا در حقیقت پیوند قلب انسان با خداوند است، ماهی که برای خانه تکانی دلهای غبارآلود از راه می رسد و مسلمانان با روزه گرفتن در این ماه به تزکیه نفس خود می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

رمضان بهترین زمان است برای زدودن دل از کینه، پاک کردن گناهان، شکر گزاری نعمت های خداوند و دستگیری از فقرا و نیازمندان، به شرطی که بندگان الهی از همه فرصت هایی که در این ماه در اختیارشان قرار داده شده به نحو احسن استفاده کنند.
صدای الله اکبر، سادگی سفره های افطار، بوی نان تازه، بوی اش نذری، بامیه و زولبیا و ضیافت مهربانی و همدلی، همه و همه از برکات ماه مبارک رمضان است.
صف های به هم پیوسته روزه داران در مساجد شهر و روستا، موعظه های ماموستایان آیینی، کمک های انسان دوستانه خیرین به نیازمندان، بخشش و ستایش و روزه کله گنجشکی کودکان بوکانی و دورهمی فامیل از جلوه های بارز و زیبا در این ماه مبارک است.
ماه مهمانی خدا، ۳۰ روز گرسنگی و تشنگی با تمام خیر و برکاتش به پایان رسید و خوشا به حال بندگانی که داشته هایشان بیش از پیش شده است.
رمضان و حال و هوای باغ بابا عزیز
کاک عزیز محمد کریمی که امروزه همه فامیل او را بابه عزیز خطاب می کنند به نصایح پند آموز و شوخ طبعی در فامیل مشهور است و این خود زمینه ای برای باز شدن پای فامیل به باغ وی شده است، تا جایی که اکثریت فامیل برای افطار و راز و نیاز با معبود خود در باغ وی واقع در امیرآباد بوکان گرد هم می آمدند.
شکستن روزه کله گنجشکی بچه های فامیل، شیطنت ها و شیرین زبانی های کودکانه و نماز جماعت و تراویح به امامت محمد پسر سوم کاک عزیز حال و هوای خاصی به محفل دوستانه فامیل های بابه عزیز داده که وصف نشدنی ست.
کاک عزیز در سن ۲۳ سالگی با امینه ازدواج کرد که ثمره آن ۵ پسر و ۳ دختر است.
کیوان یاری
انتهای پیام/ گ
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه