اخبار داغ

مدیر کمیته امداد میناب:

برپایی ۶۸ ایستگاه جمع آوری زکات فطریه در میناب

برپایی ۶۸ ایستگاه جمع آوری زکات فطریه در میناب
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میناب از برپایی 68 ایستگاه جمع آوری زکات فطره در عید سعید فطر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمود جاودان مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار میناب جنوب گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سطح شهرستان 68 ایستگاه ثابت در مساجد، مرکز شهر، بخش و میعادگاه نماز جمعه زکات فطره و کفاره را جمع‌آوری می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب ,

مدیر کمیته امداد میناب افزود: در رمضان سال گذشته ۴۱ میلیون  و ۷۸۰ هزار تومان زکات فطره از مردم نیکوکار این شهرستان جمع آوری شد که از این میزان ۳۵ میلیون  و ششصد و بیست و پنج هزار تومان فطریه عام و سادات و ۵۳۰ هزار تومان کفاره عمد و غیرعمد بود.

,

جاودان تصریح کرد: وجود اطلاعات جامع و کامل از جامعه مددجویان و محرومان نزد کمیته امداد نقش بسزایی در حل مشکلات آنان و توزیع صحیح و به موقع این فریضه واجب دارد.

,

به گفته این مقام مسئول مساجد مذکور از طریق هیئت امنا و روحانیون زکات را جمع‌آوری می‌کنند که با شناسایی فقرا و نیازمندان همان منطقه توزیع می‌شود و میزان زکات و فطریه جمع آوری شده با اولویت معیشت نیازمندان و اطعام آنها مطابق موازین شرعی هزینه می‌شود.

,

مدیر کمیته امداد میناب بیان داشت: زکات فطره از عمده ترین مبانی اقتصاد حکومت اسلامی است که انجام این فریضه علاوه بر اینکه از مال نمی کاهد بلکه آن مال را نیز پر برکت می کند.

,

وی تأکید کرد: در توزیع زکات فطره در سطح شهرستان میناب نظارت بسیار زیادی وجود دارد و در تلاش هستیم تا زکات فطره مردم به نحو مناسبی هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.

,

جاودان عنوان کرد: توزیع زکات و فطریه در بین نیازمندان در همان روز در اولویت این اداره قرار داد.

,

گفتنی است؛میزان فطریه در استان هرمزگان برای افرادی که قوت غالب آنها برنج است برای هر نفر ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و کفاره روزه غیر عمد نیز به ازای هر روز ۲ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شده است.

,

بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) میناب قرار دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه