اخبار داغ

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تایید ولیعهدی محمد بن سلمان توسط آمریکا از دستاوردهای باج صدمیلیارددلاری بود

تایید ولیعهدی محمد بن سلمان توسط آمریکا از دستاوردهای باج صدمیلیارددلاری بود
جمالی نوبندگانی گفت: چندی پیش رئیس CIA به محمد بن نایف نشان بالایی از این سازمان داده بود که این نشان داد آمریکا روی محمد بن نایف به عنوان پادشاهی آینده کار می کند؛ این موضوع برای محمد بن سلمان خطرناک بود لذا قبول پادشاهی محمد بن سلمان یکی دیگر از مسائلی بود که با پول های هزینه شده، مطرح کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با ناب نیوز در واکنش به انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان سعودی گفت: در بحبوحه انتخابات آمریکا، رژیم سعودی از نظر تبلیغی حامی کلینتون بود که این امر باعث خشم ترامپ از هیئت سعودی شد به نحوی که آنها را مدافع تروریسم دانست و معتقد بود باید با آنها مانند گاو شیرده رفتار کرد که ابتدا آنها را دوشید سپس سربریده و از گوشتشان استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از پیروزی ترامپ، رژیم آل سعود به تکاپو افتادند و عادل الجبیر را که سابقه سفارت در آمریکا داشت، بیش از یک ماه به امریکا فرستادند و با التماس و دریوزگی و پس از اینکه نزدیک به 96 میلیون دلار برای لابی صهیونیستی آمریکایی هزینه کرد، اجازه ملاقات و صحبت گرفت.

,

جمالی ادامه داد: عادل الجبیر موفق شد با تطمیع ترامپ که یک تاجر است، نظر وی را برای حضور در عربستان جلب کند؛ عربستان سعودی چند موضوع را به عنوان دستاورد این سفر تعیین کرده بودند که یکی از آنها خارج کردن عربستان از لیست سیاه آمریکا بود.

,

وی بیان کرد: موضوع دیگر این بود که عربستان را به عنوان کانون منطقه ای برای تصمیمات خاورمیانه معرفی کنند و به نوعی سیادت آن را بر اعراب نشان دهد؛ از سوی دیگر با شکست عربستان در سوریه، بحرین، عراق و یمن، تیم محمد بن سلمان معتقد بود که پیرمردهای ما محافظه کارند و باید در مقابل ایران واکنش مناسبی نشان دهیم.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: عربستان سعودی پس از برجام احساس کردند از اهمیت و نوکری آنها نسبت به آمریکا کم شده و نگران رها شدن از سمت ارباب بودند؛ گرچه در کمپ دیوید اوباما به آنها اطمینان داده بود اما مطمئن نشده بودند لذا با صدها میلیارد دلار باجی که به آمریکا دادند، کمی دلگرم شدند.

,

جمالی نوبندگانی یادآور شد: قبل از این مسائل رئیس CIA به محمد بن نایف نشان بالایی از این سازمان داده بود که این نشان داد آمریکا روی محمد بن نایف به عنوان پادشاهی آینده کار می کند؛ این موضوع برای محمد بن سلمان خطرناک بود لذا قبول پادشاهی محمد بن سلمان یکی دیگر از مسائلی بود که با پول های هزینه شده، مطرح کردند.

,

وی اظهار داشت: این مسئله از قبل روشن بود و امروز هم پیش بینی می شود که دیری نمی پاید شخص سلمان به نفع ولیعهد جدید کناره گیری کند و محمد بن سلمان رسما وارد صحنه شود.

,

جمالی نوبندگانی عنوان کرد: محمد بن سلمان که حس ماجراجویانه ای دارد و تیم شلوغی دور خود جمع کرده، صرفا برای مقابله با جمهوری اسلامی و مبارزه با اهداف انقلاب بالا آمده است و یکی از اهداف آن رسیدن به پیمان با رژیم صهیونیستی می باشد.

,

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لذا بایستی در مقابل این نیروهای غیرقابل پیش بینی با درایت، دوراندیشی و مطالعه کافی حرکت کرده و قدم برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه