اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان کردستان :

سازمان تبلیغات اسلامی یک ارگان انقلابی برای تبلیغ فرهنگ دینی است

سازمان تبلیغات اسلامی یک ارگان انقلابی برای تبلیغ فرهنگ دینی است
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک ارگان انقلابی برای تبلیغ فرهنگ دینی است که محتوایی دینی و فرهنگی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، با پیروزی انقلاب اسلامی و پایه‌گذاری حکومت دینی، ضرورت ایجاد نهادها و ارگان‌هایی که بتوانند هر یک به نوعی مروج آرمان‌های فرهنگی و دینی و باورهای فکری رهروان امام و پیروان اسلام در جامعه اسلامی باشند بصورت بی‌وقفه مدنظر مقامات ارشد کشور قرار گرفت و در این راستا با فرمان امام راحل نهادهای انقلابی یکی در پی دیگری شکل گرفتند و به انجام خدمات محوله مشغول شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,


سازمان تبلیغات اسلامی نیز از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی در یکم تیر ماه 1360 بنیاد نهاده شد.

,
,

 

,


 حجت الاسلام مختار کرمی مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) فرمودند؛ ما معتقدیم مجموعه ای که امروز بعنوان اعضای سازمان تبلیغات اسلامی گرد هم آمده اند بالاترین و منسجم ترین اعضایی است که در طول تاریخ تبلیغاتمان داشته ایم و این افتخار بزرگی برای ماست.

,
,

 

,


وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیرماه سال 1360 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد ، سازمانی که یک تشکل های وابسته از جمله دانشگاه سوره، خبرگزاری مهر، حوزه هنری، سازمان دارالقرآن ، موسسه تبیان ، مدارس صدرا و یک تشکل های کوچک درون سازمانی از جمله کانون های فرهنگی تبلیغی، کانون مداحی، هیئات مذهبی و جمعیت بانوان فرهیخته را دارد.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه قریب به 60 درصد از کارکنان تبلیغات اسلامی کردستان اهل سنت هستند افزود: 9 مجتمع فرهنگی نور در شهرستان های استان کردستان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان ساخته شده است که همواره کار به صورت جهادی و انقلابی و به صورت شبانه روزی انجام می گیرد .

,
,

 

,


حجت الاسلام کرمی یادآور شد : حدود 70 برنامه شاخص در سال 96 تصویب و بیش از 100 برنامه در زیر مجموعه ی این برنامه ها قرار گرفته که در حوزه های گفتمان های دینی، مناسبت ها، آموزش و پژوهش و ... قرار می گیردکه بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار سال 96 است.

,
,

, ,


وی تاکید کرد: در حوزه ی اعزام، سالیانه بیش از هزار مبلغ و مبلغه به همه ی شهرستان ها در طول سال اعزام می شوند .

,
,

 

,


به گفته ی مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان، هیچ نهاد فرهنگی همچون سازمان تبلغات اسلامی در مناطق روستایی و محروم سرمایه گذاری نکرده است چرا که ماهیانه بیش از 60 میلیون تومان در این مناطق هزینه می شود.

,
,

 

,


در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی ضمن تبریک یکم تیر به عنوان سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سالروزها و مناسبت‌ها حرکتی ارزشمند برای شناساندن فعالیت‌های ادارات و مروری برانجام فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

,
,

 

,


وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغات اسلامی بیان کرد: تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی و زیر نظر نهاد رهبری است و حکومت ما حکومتی اسلامی است که براساس قرآن کریم و فرامین الهی پیش‌می‌رود.

,
,

 

,


وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام باید بدانند هیچ مکتب و شخص و گروهی نمی‌تواند در برابر یک حکومت اسلامی بایستد چون کتاب ما کتاب قرآن است و دین اسلام کاملترین و جامع‌ترین دین‌ها محسوب می‌شود.

,
,

 

,


نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین با اشاره به ماه پر خیر و برکت رمضان یادآور شد: ماه رمضان نعمتی است که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) دارای برترین لحظه‌های زندگی است و برکات و نعمات خداوند براساس تقوای متقین به آنها داده می‌شود.

,
,

 

,


حجت‌الاسلام شاهرودی بیان کرد: قرآن کریم ظرفیت مناسبی برای همه ما است و وجه مشترک تمام مذاهب اسلامی به شمار می‌رود.

,
,

, ,


وی با تاکید بر آگاه‌سازی جامعه توسط تبلیغات اسلامی از دستورات دین اسلام و قرآن کریم افزود: باید تبلیغات اسلامی دست روی مسائلی بگذارد که در راستای آگاه‌سازی و شفاف‌سازی مردم باشد.

,
,

 

,


وی رسالت تبلیغات اسلامی را وحت و آرامش خواند و گفت: برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی باید گام برداشت و در ابزارها و روش‌های فعالیت و تبلیغ تنوع به خرج داد تا به نتیجه لازم دست یافت.

,
,

 

,

 

,

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: سازمان تبلیغات یک ارگان انقلابی برای تبلیغ فرهنگ دینی است که محتوایی دینی و فرهنگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی اسلامی است و تا زمانی که ویژگی اسلامی بودن آن پر رنگ است پابرجا است.

,
,

 

,

, ,


در پایان این دیدار، رئیس حمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان، رئیس کانون مداحان استان، رئیس کانون فرهنگی تبلیغی استان ، رئیس دارالقرآن استان کردستان و رئیس شورای هیئات مذهبی استان به گزارش عملکرد یکساله ی خود پرداختند.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه