اخبار داغ

یک کارشناس بهداشت بیان کرد؛

مصرف مواد مخدر باعث تغییرات اساسی در خانواده می شود/ اعتیاد والدین باعث نابودی فرزندان است

مصرف مواد مخدر باعث تغییرات اساسی در خانواده می شود/ اعتیاد والدین باعث نابودی فرزندان است
یک کارشناس بهداشت گفت: مصرف مواد مخدرو دخانیات باعث تغییرات اساسی و بنیادی در بنیان و ارکان خانواده ها خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خسروی کارشناس بهداشت و امور بیماری ها در گفتگو با دلگان پرس با گرامی داشت پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در خصوص پیشگیری از اعتیاد در خانواده اظهار کرد: در ابتدا والدین باید از خطر اعتیاد آگاه شده باشند و در مورد پیشگیری از آن احساس مسئولیت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ا , دلگان پرس,

کارشناس بهداشت و امور بیماری ها با بیان اینکه کودکان بیش از والدین خود تاثیر می پذیرند، تصریح کرد: بر خلاف نوجوانان که معمولا شیوع مصرف را بیش از حد واقعی آن فرض می کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه مطالعات مختلف نشان داده است که همواره والدین میزان شیوع سوء مصرف مواد را کمتر از میزان واقعی آن تخمین می زنند، اضافه کرد: در نتیجه خطر آن را نیز احساس نمی کنند و اغلب آنها باورد ندارند که این مشکل برای فرزندان آنها نیز ممکن است رخ بدهد.

,

محمد خسروی با بیان اینکه مواد دخانی مانند سیگار و مواد مخدر موادی هستند که منجر به تغییرات بنیادی و اساسی در رفتار و عواطف بنیان خانواده ها می شوند، عنوان کرد: احتمال وقوع خشونت و بدرفتاری با کودکان در خانواده ها و والدین معتاد بسیار بالا است.

,

وی ادامه داد: دروغگویی، بیکاری، انزوا و گوشه گیری، تنهایی، انجام ندادن وظایف فردی، خانوادگی و شغلی، شرکت نکردن در برنامه ها و مراسمات اجتماعی و ناامیدی و خلاء معنوی همه و همه از اثرات منفی اعتیاد بین والدین و خانواده ها است.

,

کارشناس بهداشت و امور بیماری ها گفت: اعتیاد نه تنها باعث نابودی زندگی خود والدین خواهد شد بلکه آینده فرزندان و نسل های بعد را هم ویران و نابود خواهد کرد.

,

محمد خسروی با اشاره به اینکه جای خالی پدر و مادر معتاد در کنار فرزندان در آینده باعث خسارت جبران ناپذیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: که اثرات آن را فرزندان تا سالها احساس خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه