اخبار داغ

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان:

موج عبور جمعیتی به علت افت جمعیت دانشجویی

موج عبور جمعیتی به علت افت جمعیت دانشجویی
ایرج پور تاکید کرد: هر چه موج جمعیتی بیشتر می شود مشکلات هم بوجود آمده و این موج امروزه از دانشگاهها در حال عبور است چرا که دانشگاهها به سمت خالی شدن از دانشجو پیش می روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان؛ رئیس دانشگاه پیام نور اردستان شامگاه شنبه در مراسم شورای اداری در دانشگاه پیام نور اظهار کرد: امروزه معضلات اقتصادی بر هیچ کس پوشیده نبوده و نقل محافل مشکلات اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان,

محمد ابراهیم ایرج پور با بیان اینکه امضاء تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرستان اردستان در استان برای  اولین بار صورت می گیرد، تصریح کرد: معضلات و مشکلات نتایج یک روز و چند روز نبوده و مجموعه ای از موارد چند وجهی معضلات را به وجود آورده است.

,

وی گفت: هر چه موج جمعیتی بیشتر می شود مشکلات هم بوجود آمده و این موج امروزه از دانشگاهها در حال عبور است چرا که دانشگاهها به سمت خالی شدن از دانشجو پیش می روند.

,

ایرج پور با اشاره به این موضوع که دانشجویان از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و در نوبت درخواست کار قرار دارند، افزود: آمارهای رسمی به ما نشان می دهد دو برابر کشورهای دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در کشور وجود دارد.

,

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان با اشاره به آمار دانشجویان که کمیت ها افزایش داشته ولی کیفیت ها پایین آمده خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروزه ما را به اینجا رسانده مباحث بانکی، انحصار طلبی اقتصادی و نبود اشتغال پایدار برای قشر بیکار جامعه هستند.

,

وی قوی ترین شیوه اداره شرکت های دانش بنیان را دانشگاهها نام برد که کلید ترقی کشورهای پیشرفته نیز بوده و در ایران هم کلید آن می تواند اقتصاد مقاومتی باشد.

,

رویکرد مرکز خلاقیت باید در دانشگاهها باشد

, رویکرد مرکز خلاقیت باید در دانشگاهها باشد,

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه گفت:  نکته اساسی که اهمیت این رویکرد و بهره وری پیش رو را افزوده پیشبرد تلاش های علمی و تحقیقاتی است.

,

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد با بیان اینکه تاسیس و راه اندازی مرکز خلاقیت یک نهال نوپایی است که احتیاج به آبیاری دارد، تصریح کرد: اینگونه مراکز هنوز در کشور جایگاه واقعی خود را به تمام معنا پیدا نکرده است.

,

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه رویکرد مرکز خلاقیت باید در دانشگاهها یا کنار دانشگاهها باشد افزود: دانشگاه پیام نور اردستان برای این موضوع مهیا بوده و از امکانات اولیه برخوردار است.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور اردستان از آزمایشگاههای بهتری برخوردار بوده و در گذشته جلسه ها و تفاهم نامه هایی برای گرفتن مجوز مرکز خلاقیت در این دانشگاه انجام شده است.

,

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: تمام مجموعه این تلاشها به رشد اقتصادی شهرستان کمک کند و مجموعه مسئولان شهرستان باید در اجرای آن مشارکت کنند تا مرکز نمونه ای را ایجاد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه