اخبار داغ

دبیر شورای زکات درگز:

زکات فطریه در محل جمع‌آوری‌شده، هزینه می‌شود

زکات فطریه در محل جمع‌آوری‌شده، هزینه می‌شود
دبیر شورای زکات درگز گفت: طبق نظر فتوای علمای تقلید، باید زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در همان محل هزینه شود و هیچ‌کس نمی‌توان آن را در محل و یا کشور دیگر هزینه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار درگزخبر درباره میزان پرداخت زکات فطریه شهرستان درگز گفت: میزان کفاره در سال 96 برای هر نفر 1500 تومان و زکات فطریه بر مبنای قوت غالب سه کیلو گندم به مبلغ 4500 تومان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صادق اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار , درگزخبر , .,

 

,

وی پیشنهاد کرد: شهروندان درگزی می‌توانند برای پرداخت مبلغ فطریه خود از صندوق‌های منقوش به آرم مخصوص شورای زکات که در محل برگزاری نماز عید فطر قرار می‌گیرد، استفاده کنند.

, .,

 

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: در نماز عید فطر سال جاری  در مجموع 126 صندوق برای کل شهرستان در نظر گرفته شده است که از این تعداد 26 صندوق در شهر درگز مستقر می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: بعد از تجربه موفقیت‌آمیز سال گذشته، برای دومین بار به‌منظور پیشبرد اهداف جمع‌آوری زکات فطریه، شورای جمع‌آوری زکات فطریه متشکل از ارگان‌ها و ادارات مختلف شهرستان تشکیل شد.

, .,

 

,

دبیر شورای زکات شهرستان درگز بابیان اینکه در زمان جمع‌آوری زکات فطریه ممکن است در شبکه‌های اجتماعی شایعات جهت‌داری شکل گیرد؛ خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری در هر نوعی که باشد؛ در همان محل جمع‌آوری‌شده به مصرف می‌رسد.

, .,

 

,

وی گفت: طبق نظر فتوای علمای تقلید، باید زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در همان محل هزینه شود و هیچ‌کس نمی‌توان آن را در محل و یا کشور دیگر هزینه کند.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه