اخبار داغ

رئیس دادگستری تفرش مطرح کرد؛

توهین به اشخاص در صدر پرونده‌های قضایی تفرش

توهین به اشخاص در صدر پرونده‌های قضایی تفرش
رئیس دادگستری تفرش گفت: توهین به اشخاص بیشترین آمار پرونده در دستگاه قضائی در سال گذشته را در حوزه کیفری تفرش به اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی رحمانی رئیس دادگستری تفرش در گفتگو با ندای تفرش، با تبریک هفته قوه قضاییه و با اشاره به میزان پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری این شهرستان گفت: سالیانه تعداد پرونده‌های ورودی به شعب دادگستری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دارند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

وی بیان کرد: در بازه زمانی از تیرماه سال گذشته تاکنون، در این شهرستان بیشترین آمار پرونده‌های کیفری مربوط به توهین به اشخاص بوده و سایر اتهامات نظیر ضرب و جرح، سرقت، تخریب اموال مردم و تهدید در رتبه‌های دوم تا پنجم حوزه کیفری قرار دارند. 

,

رئیس دادگستری تفرش ادامه داد: در همین بازه زمانی، بیشترین آمار پرونده‌های مدنی به مطالبه وجه، طلاق توافقی، مطالبه مهریه، الزام به تنظیم سند رسمی و دعاوی مربوط به خلع ید بوده است.

,

رحمانی با بیان این مطلب که فضاهای مجازی آسیب جدی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، بیان کرد: فضاهای مجازی عامل مهمی در طلاق، فسادهای اخلاقی و انحراف جوانان شده است که همین امر در افزایش تشکیل پرونده‌های مفاسد اجتماعی نیز موثر است. می‌توان گفت که فضاهای مجازی، آسیب جدی برای خانواده‌ها به ویژه دختران، پسران و زنان جوان محسوب می‌شود که مسئله‌ای نگران کننده است.

,

وی درخصوص پرونده‌های تشکیل شده درخصوص جرایم انتخاباتی در تفرش گفت: جرایم انتخاباتی شامل قبل، حین و بعد از انتخابات است که پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری تفرش مربوط به جرایم قبل و حین تبلیغات انتخابات، و با موضوع توهین و افترا بوده است. ولی در روز انتخابات یا بعد از انتخابات پرونده‌ای در تفرش تشکیل نشده است. اقدامات پیشگیرانه دادگستری، از طریق تشکیل جلسات با نامزدهای انتخابات و مسئولین ستاد انتخابات ریاست جمهوری در کاهش جرایم انتخابات تاثیر به سزایی داشته است.

,

رئیس دادگستری تفرش ارائه خدمات رایگان حقوقی را یکی از برنامه‌های شاخص در هفته قوه قضائیه در تفرش اعلام و خاطرنشان کرد: در طول این هفته، وکلای دادگستری در ساختمان دادگستری خدمات حقوقی را به صورت رایگان ارائه می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه