اخبار داغ

رئیس صنف خرده فروشان کرمان:

فروش برنج گران‌تر از ۱۴ هزار تومان غیرقانونی است

فروش برنج گران‌تر از ۱۴ هزار تومان غیرقانونی است
رئیس صنف خرده فروشان گفت ؛ عمده فروشان محصولات خود را به خرده فروشان می فروشند و خرده فروشان با ۱۰ تا ۱۲ درصد سود آن را به مصرف کننده عرضه می کنند به طوری که یک گونی برنج ۱۰ کیلویی با قیمت ۱۵۰ هزار تومان را خرده فروش می تواند به قیمت ۱۶۸ هزار تومان به فروش برسانند اما متاسفانه این امر رخ نمی دهد و همیشه خرده فر وشان سود کمتری بدست می آورند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از    آرمان کرمان  براساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی هفته منتهی به ۲۶ خرداد امسال نشان می دهد که قیمت گروه های برنج و گوشت قرمز نسبت به هفته قبل از آن افزایش و قیمت گروه های تخم مرغ، حبوبات، میوه های تازه، سبزی های تازه، گوشت مرغ، قند و شکر کاهش یافته است. و همچنین قیمت لبنیات، چای و روغن نباتی نیز ثابت مانده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   آرمان کرمان  ,

اما درست در همین هفته اعلام شد فروش برنج گران‌تر از ۱۴ هزار تومان غیرقانونی است.

,

نایب رئیس انجمن برنج ایران در مصاحبه ای با فردا گفت : قیمت برنج مازندران از 6 هزار تومان تا 11هزار و 5000 تومان است،  اگر برنج با قیمت 17 هزار تومان به مشتریان عرضه می شود، دستگاه های نظارتی باید پاسخگو باشند و کشاورز در این زمینه تقصیری ندارد لذا در حال حاضر نیازمند واردات نیستیم زیرا برنج موجود در بازارر مازندران برای تأمین برنج کشور تا پایان سال کافی است.

,

فریبرز نجفی زاده رئیس صنف خوارو بار فروشان استان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص افزایش یک باره قیمت برنج در استان گفت : برنج و دیگر محصولاتی که خرده فروشان به مصرف کننده ارائه می کنند تابع قیمت های فاکتور شده از سوی عمده فروشان است .

,

وی ادامه داد : عمده فروشان محصولات خود را به خرده فروشان می فروشند و خرده فروشان با 10 تا 12 درصد سود آن را به مصرف کننده عرضه می کنند به طوری که یک گونی برنج 10 کیلویی با قیمت 150 هزار تومان را خرده فروش می تواند به قیمت 168 هزار تومان به فروش برسانند اما متاسفانه این امر رخ نمی دهد و همیشه خرده فر وشان سود کمتری بدست می آورند .

,

نجفی زاده اذعان کرد : قیمت کالاهای خرده فروشی تابع فاکتور خریدی است که از عمده فروش دریافت می کند لذا ما می توانیم بر خرده فروشان نظارت جدی داشته باشیم تا قیمت افزایش نداشته باشد اما قیمت اصلی را عمده فروشان بر اساس خرید خودشان از دیگر استان ها د رهر عرصه ای از برنج تا حبوبات تعیین می کنند لذا اینکه چرا قیمت ها ثبات ندارند و در نوسان قرار می گیرند را باید از صنف عمده فروش استان بررسی کرد .

,

انتهای پیام /

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه