اخبار داغ

یادداشت؛

آتش به اختیار؛ اقدامی جهادی بر مدار قانون

آتش به اختیار؛ اقدامی جهادی بر مدار قانون
اینک که فرمان آتش به اختیار به نیروهای فرهنگی و مومن ابلاغ شده است باید با درکی صحیح از آن، خود را برای نبردی گسترده در حوزه فکر و اندیشه مهیا کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یادداشت اختصاصی مرآت، امروز فرهنگ تقریباً یکی از حلقه‌های مفقوده در کشور محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب چندین سال است به این امر اشاره دارند و این نشان از اهمیت ماجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم، فرهنگ را نشانه گرفته‌اند و سخنان امام خامنه‌ای در جمع افسران جنگ نرم یعنی همان جوانان و دانشجویان انقلابی کشور، نشانه اهمیت این موضوع است که برخی از مسئولان از راه اصلی برای اهمیت دادن به مسائل فرهنگی در کشور غافل مانده‌اند و اینجاست که جوانان باید آتش به اختیار باشند و کارها را به جلو ببرند.

,

یکی از مهم‌ترین اقدامات دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم، ایجاد تغییر محاسباتی در میان مسئولان ارشد و عالی‌رتبه حوزه فرهنگی است، دشمن در جنگ نرم دنبال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی مسئولان و ایجاد خلل در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نظام است.

,

دستور انقلابی و جهادی آتش به اختیار فرماندهی کل قوا با هدف انگیزه‌دهی و ایجاد شور انقلابی در میان نیروهای جوان صورت پذیرفته است تا ضمن باور نیروهای انقلابی، امکان بروز سرخوردگی و انفعال در میان آن‌ها از بین برود.

,

تجربه نشان داده است که بصیرت انقلابی و حرکت جهادگونه مردم در صحنه‌های مختلف در نظام و ولایتمداری آنان سبب شده است تا همواره در چنین مواردی درست عمل کرده و حساب شده تصمیم بگیرند و مسیر خود را از کسانی که خلاف این رویه عمل کرده‌اند یا می‌کنند، جدا سازند.

,

فرمان جهادی و انقلابی آتش به اختیار از سوی فرماندهی کل قوا به افسران جنگ نرم نشان‌دهنده دغدغه ارزشمند و قابل‌ ستایش رهبر معظم انقلاب نسبت به دیگر مسؤولان در حوزه مسائل فرهنگی است.

,

آتش به اختیار بودن به معنای آمادگی برای حفظ اسلام، آرمان‌های انقلاب اسلامی، استقلال کشور و مقابله با فرهنگ غربی و رواج آن فرهنگ مسموم در کشور است که در حوزه اجرا لازم است به صورت منظم و با برنامه و دور از حاشیه عمل کرد. دغدغه فوق‌العاده حائز اهمیت رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی سبب شد تا ایشان به افسران جنگ نرم که بخشی از آن همین دانشجویان هستند، فرمان آتش به اختیار بدهند؛ چراکه بعضی افراد با سیره و منش و روش‌هایی که در پیش‌گرفته‌اند سه مسأله نظام یعنی استقلال کشور، حفظ اسلام و آرمان‌های انقلاب را زیر سؤال می‌برند.

,

وقتی برخی افراد حتی بعضاً به نام مسئول وظایفشان را در حول این سه محور ندانند، نوبت به آتش به اختیار افسران جنگی می‌رسد؛ نمی‌توان گفت که آرمان‌های انقلاب اسلامی به پایان رسیده و با این جمله دوباره به حالت اول قبل از انقلاب اسلامی برسیم؛ هرگاه دیدیم این سه مسأله در کشور به خطر می‌افتد، باید به وظیفه‌مان عمل کنیم و آتش به اختیار بودن را در میدان عمل پیاده کنیم.

,

آتش به اختیار یعنی سرداری همچون حسن تهرانی‌مقدم که از وی به‌عنوان پدر علم موشکی و یکی از پایه‌گذاران برنامه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد می‌شود، ۳۰ سال کار جهادی کرد و کم خوابید و بیشتر کار کرد تا ما امروز بنشینیم و تیکه پاره شده عده ای داعشی را به‌ سادگی تماشا کنیم.

,

امروز در عرصه جنگ نرم، جوانان و افسران این جنگ طاقت‌فرسا آتش به اختیارند و نباید برای اجرای کارهای فرهنگی، جهادی و انقلابی منتظر امر یا اقدام مسئولان باشند و این یعنی تلاش، سعی و کوشش و پشتکار و هم‌ و غم خود را برای اجرای مسائل فرهنگی در جامعه گذاشته در حالیکه امروز برخی از مسئولان به‌راحتی از کنار آن می‌گذرند.

,

ناصر مومنیان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه