اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

مالیات بر دخانیات در حدی نیست که بتواند مانع توزیع آن در کشور شود

مالیات بر دخانیات در حدی نیست که بتواند مانع توزیع آن در کشور شود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در کشورهای پیشرفته مالیات بر دخانیات بسیار زیاد است اما در کشور ما این مالیات به حدی نیست که بتواند مانع توزیع در کشور شود لذا از این جهت نیز آسیب هایی به جامعه وارد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، بشیر خالقی درخصوص ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه ها، گفت: مبارزه با مواد دخانی همواره در برنامه های توسعه کشور مورد توجه بوده است تاجایی که برای جلوگیری از مصرف، برای آن مالیات در نظر گرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

نماینده مردم کوثر و خلخال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مصرف قلیان و سیگار عوارض زیادی برای سلامتی به همراه دارد و بخشی از بیماران ریوی در کشور نیز به جهت مصرف قلیان و سیگار با مشکل مواجه هستند این درحالی است که هزینه های زیادی را نیز به حوزه سلامت تحمیل می کند.

,

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: زمانی که مصرف قلیان در قهوه خانه ها ممنوع است نباید به هیچ دلیل دیگری شاهد عرضه قلیان در قهوه خانه ها باشیم زیرا عوارض مصرف این مواد کاملا محرز است لذا باید جدای از بخشنامه وزارت بهداشت جهت ممنوعیت مصرف، شورای عالی سلامت نیز اقداماتی را برای عدم مصرف قلیان به کار گیرند.

,

وی یادآور شد: از سویی دیگر در کشورهای پیشرفته مالیات بر دخانیات بسیار زیاد است اما در کشور ما این مالیات به حدی نیست که بتواند مانع توزیع در کشور شود لذا از این جهت نیز آسیب هایی به جامعه وارد می شود.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه توجه به بحث معیشت قهوه خانه دارها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است سیاست های جایگزینی برای اقتصاد این افراد در نظر گرفته شود اما بدون شک با توزیع قلیان در سطح جامعه تنها میزان مصرف افزایش یافته و منجر به بالا رفتن هزینه ها خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه