اخبار داغ

وقتی فرزند یک شهید دست به کار می شود؛

جهاد آموزش و پرورش هیرمند در راستای محرومیت زدایی

جهاد آموزش و پرورش هیرمند در راستای محرومیت زدایی
ساخت مدرسه ؛و سالن چند منظوره جهت رفاه حال دانش آموزان و همچنین خداحافظی دانش آموزان با ساختمان های فرسوده اقداماتی است که اداره آموزش و پرورش شهرستان هیرمند در طول ۳ سال انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ اداره آموزش و پرورش شهرستان هیرمند در سال های اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای پیشرفت فضاهای آموزشی و همچنین ارتقاء سطح تحصیلی دانش اموزان انجام داده است که با توجه به امکانات موجود در شهرستان می تواند تحولی در این شهرستان عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

حمید سارانی که به مدت سه سال است که سکان مدیریتی آموزش و پرورش شهرستان هیرمند را به دست گرفته در راستای محرومیت زدایی و ساخت مدارس با همکاری اداره کل محترم آموزش وپرورش استان واداره  کل محترم نوسازی ،خیرین وفرمانداری شهرستان در منطقه محروم هیرمند فعالیت هایی انجام داده که کمتر به آن در فضای رسانه ای پرداخته شده است.

,

شهرستان هیرمند یکی از پنج شهر منطقه سیستان است که در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد این شهرستان که در نقطه صفر مرز کشور افغانستان قرار دارد نزدیک به دو دهه است که با پدیده ای بنام خشکسالی دست و پنجه نرم می کند .

,

در این شهرستان بیش از15 هزار دانش آموز در 176 باب مدرسه به مربیگیری یک هزار و صد معلم  در حال تحصیل می باشند که در سال های اخیر با توجه به محرومیت سنگین منطقه بازهم توانسته اند موفقیت های علمی چشم گیری را کسب نمایند.

,

, ,

, ,

استعداد های دانش اموزان منطقه هیرمند را نمی توان دست کم گرفت  این شهرستان در سال های اخیر پیشرفت تحصیلی چشم گیری داشته است؛ قبولی در رشته های پزشکی و همچنین کسب رتبه های برتر آزمون های علمی کشور گواه بر این ادعاست .

,

 اقدام به ساخت بیش از ۲۸ پروژه در راستای پیشرفت فضاهای تحصیلی در روستاهای محروم این شهرستان؛ اقدامی است که با همکاری مدیریت استان به سرانجام رسیده است.

,

ساخت مدرسه ؛و سالن چند منظوره جهت رفاه حال دانش آموزان و همچنین خداحافظی دانش آموزان با ساختمان های فرسوده اقداماتی است که حمید سارانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند در طول ۳ سال خدمت خود به همشهری هایش انجام داده است.

,

علی ای حال ساخت پروژه های نام برده شده قطعا فرزند شهید صفر سارانی را ارضا نخواهد کرد؛ وی با تلاش و شناسایی خیرین دیگری بیش از۲۸ زمین از خیرین نیک اندیش طلب کرده است تا بتواند تحول عظیمی را در بحث تحصیل و کسب علم در منطقه ایجاد کند.

,

تلاش و کوشش قابل تحسین سارانی را می توان در تحرکات بی وقفه او دید؛کافیست سه سال قبل مدارس شهرستان هیرمند را با امروز مقایسه کنید تا تحول قابل توجه پیشرفت فضاهای آموزشی در این شهرستان را مشاهده کرد.

,

گرچه ساخت  و اهداء زمین های مدارس ساخته شده توسط دولت و  خیرین انجام شده است اما شناسایی خیرین و پیگیری آن با مدیریت موفق آموزش و پرورش شهرستان هیرمند به ثمر نشسته است.

,

خرید بیش از 590 وسیله گرمایشی و سرمایشی توسط خیرین و اهداء آنان به مدارس هیرمند؛تخصیص یک میلیارد تومان لوازم التحریر؛کیف و کفش برای دانش آموزان و همچنین ورود 380 نیروی تازه نفس به آموزش و پرورش هیرمند از دیگر اقدامات آموزش و پرورش هیرمند در آغاز پروژه دوم است.

,

اقدامات انجام شده شاید از سوی یک مدیر موفق قابل انتظار باشد اما باید دانست که دانش اموزان آینده کشور هستند و شاید از قلب این دانش آموزان نخبگانی ظهور کنند که در پیشرفت منطقه سیستان و کشور قابل استفاده باشند و این مهم عملی نمی شود جز نگاه مدیریتی دلسوزانه و پدرانه.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه