اخبار داغ

عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران:

واردات چینی و خام فروشی،۷۰درصد ظرفیت تولید را تعطیل کرده است/تامین مواد اولیه؛مشکل تولیدکنندگان الیاف پلی استر کشور

واردات چینی و خام فروشی،۷۰درصد ظرفیت تولید را تعطیل کرده است/تامین مواد اولیه؛مشکل تولیدکنندگان الیاف پلی استر کشور
عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به مشکل واحدهای تولید الیاف پلی استر در کشور گفت: ۴۳ کارخانه تولید الیاف پلی استر کشور با مشکل تامین مواد اولیه روبه رو هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز محمدی ،عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در گفتگو با  پیام دلیجان؛گفت: در این ۴۳ کارخانه تولید الیاف در کشور بیش از ۴ هزار نفر اشتغال مستقیم دارند که در صورت تامین نشدن مواد اولیه با مشکل مواجه خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان,

محمدی با اشاره به اینکه در داخل مشکلی از لحاظ تامین مواد اولیه تولید الیاف پلی استر نداریم اظهار کرد: متاسفانه عده ای اقدام به خام فروشی و صادرات پرک( مواد اولیه الیاف پلی استر) کرده اند که به سبب این موضوع، شرکت های داخلی دچار مشکل شده اند.

,

رئیس هیئت مدیره کارخانجات ساینا دلیجان بیان کرد:به دلیل کمبود مواد اولیه در حال حاضر علیرغم نیاز فراوان بازار به الیاف، ما فقط با ۳۰ درصد از ظرفیت خود تولید می کنیم که نیازمند توجه و حمایت جدی در این حوزه است.

,

وی با اشاره به اینکه رسیدن به افق ۱۰۰ میلیون دلار صادرات سالانه الیاف پلی استر با توجه به ظرفیت های داخلی دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین میزان صادرات الیاف پلی استر در کشور در سال های ۹۱ و ۹۲ حدود ۴۸ میلیون دلار در سال بوده است.

,

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران به مشکل واردات و تعرفه الیاف پلی استر در کشور هم اشاره ای کرد و گفت: سرمایه گذاران بسیاری در کشور در این حوزه فعالیت می کنند که متاسفانه چینی ها با قیمت پایین تر از تعرفه جهانی در حال واردات هستند و از این رو است که ما با مشکلی به نام تعرفه نیز مواجه هستیم.

,

مجتمع تولیدی ساینا دلیجان یکی از این واحدها است که در سال ۹۰ به بهره برداری رسیده و این واحد صنعتی بزرگترین کارخانه الیاف پلی استر هایتنا سیتی در کشور و ظرفیت تولید سالانه آن ۴۵ هزار تن است.

,

سالانه بابت صادرات الیاف پلی استر از دلیجان ۵۰ میلیون دلار ارز عاید کشور می شود ومحصولات تولیدی مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان به ۴۰۰ واحد تولیدی داخلی و چند کشور خارجی صادر می شود. 

,

در مجتمع الیاف دلیجان روزانه ۲۰۰ تن الیاف پلی استر تولید و روانه بازار می شود.

,

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه