اخبار داغ

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان:

تحصیل 700 دانشجو در 20 رشته در دانشگاه فرهنگ و هنر کردستان

تحصیل 700 دانشجو در 20 رشته در دانشگاه فرهنگ و هنر کردستان
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان گفت: در حال حاضر در این دانشگاه 750 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 450 نفر را آقایان و 300 نفر را خانم ها تشکیل میدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش، دانشگاه فرهنگ و هنر کردستان کار خود را تنها با یک رشته آن هم آموزش زبان انگلیسی شروع کرد کلنگ احداث ساختمان آن در سال 85 به زمین زده شد و در سال 88-89 ساختمان صد درصد آموزشی آن به بهره برداری رسید امروز بعد از گذشت چندین سال از افتتاح آن جزو برترین دانشگاه علمی کاربردی سطح استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

 

,

دکتر شهین سیف رییس دانشگاه فرهنگ و هنر کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانش اظهار داشت: ساختمان دانشگاه فرهنگ و هنر کردستان با زیربنای 2250 متر مربع  شامل سه سایت کامپیوتری مجهز به بروزترین سیستم های کامپیوتری, 17 کلاس درس مجهز به ویدئو پروژکشن, 4 کارگاه تخصصی معماری و گرافیک مجهز به میزهای رسم و نور و کارگاه تخصصی موسیقی آکوستیک مجهز به پیانو روسی هستیم.

,

 

,

وی افزود: از بین 22 مرکز علمی و کاربردی موجود در استان, دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان جزو بهترین مرکز

,

استان است که بیشترین تعداد دانشجو را دارا است.

,

 

,

سیف ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان 750 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 450 نفر را آقایان و 300 نفر را خانم ها تشکیل میدهد.

,

 

,

رییس دانشگاه فرهنگ و هنر کردستان تصریح کرد: از 700 دانشجوی این مرکز 415 نفر در 9 رشته مقطع کارشناسی و 335 نفر در 11 رشته مقطع کاردانی تحصیل می کنند.

,

 

,

وی گفت: در حال حاضر در دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان 11 رشته در مقطع کاردانی شامل رشته های مترجمی زبان انگلیسی گرایش آثار مکتوب، امور فرهنگی, روابط عمومی، گرافیک, شبکه‌های کامپیوتری، حسابداری مالی، هنرهای تجسمی، معماری داخلی، سینما گرایش تصویربرداری, سینما گرایش فیلم نامه نویسی، موسیقی دارد.

,

 

,

سیف افزود: در دانشگاه فرهنگ و هنر کردستان 10 رشته کارشناسی هم شامل رشته های معماری داخلی، مدیریت امور فرهنگی گرایش برنامه ریزی، روابط عمومی گرایش رسانه ، گرافیک، گرافیک تدوینی و محیطی، مترجمی همزمان زبان انگلیسی، سینما گرایش کارگردانی که همه این رشته ها جزو رشته های تخصصی هنر و فرهنگ هستند دانشجو پذیرش می کند البته دو رشته حسابداری مالی و مهندسی فناوری اطلاعات که غیر مرتبط با رشته های هنری و فرهنگی است وجود دارد که امسال آخرین دوره پذیرش خود را دارند و از این به بعد در این رشته ها دانشجو پذیرش نمی کنیم.

,

, ,

وی به اعطای وام صندوق رفاه بدون هیچ محدودیتی در این دانشگاه خبر داد و گقت: دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان  هر 4 ترم می توانند از وام صندوق رفاه بدون کارمزد و با اقساط بلند مدت استفاده کنند, البته در کنار اعطای وام, این دانشگاه تخفیف شهریه هم برای برخی از دانشجویان واجد شرایط اعمال می کند.

,

 

,

سیف از ساخت و آماده کردن پارکینگ دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: محوطه سازی دانشگاه هم در حال انجام است که درحال ساخت آبنما در محوطه هستیم.

,

 

,

وی همچنین از ایجاد رشته های ارشد در این دانشگاه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در برنامه ریزی انجام شده برای سال های آینده قصد ایجاد رشته های امور فرهنگی, روابط عمومی و گرافیک در مقطع ارشد را داریم.

,

 

,

دکتر سیف تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی از دانشگاه های نسل سوم است که پایه و اساس آن بر مهارت‌گرایی استوار استبنابراین رویکرد تولید مدرک ندارد بلکه رویکرد تولید دانش و مهارت دارد چرا که دانشگاه های دیگر به مقدار لازم و حتی بیشتر هم مدرک دانشگاهی تولید کرده اند.

,

 

,

وی با بیان اینکه باید بتوانینم از علم و مهارت ثروت تولید کنیم تاکید کرد: امروز جامعه ما بیشتر به فارغ التحصیل آچار به دست و ماهر و دارای فن نیاز دارد  که به اشتغال زایی و کارافرینی کشور کمک کند نه فارغ التحصیل بدون مهارت بنابراین دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد دوره‌های مهارتی و رشته های مورد نیاز جامعه درصدد تربیت دانشجویانی است که بتوانند بعد از فراغت از تحصیل برای خود شغل فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه