اخبار داغ

مسئول حوزه هنری استان کرمان:

هدف حوزه هنری پیروزی بر دشمن و مقدمه آن دشمن شناسی است/کمبود زیرساخت در عرصه هنر مهمترین مشکل هنرمندان استان

هدف حوزه هنری پیروزی بر دشمن و مقدمه  آن دشمن شناسی است/کمبود زیرساخت در عرصه هنر مهمترین مشکل هنرمندان استان
مسئول حوزه هنری استان کرمان بیان کرد: هدف حوزه هنر و فرهنگ پیروزی بر دشمن است و مقدمه تامین این هدف دشمن شناسی می باشد ما باید دشمن را بشناسیم و راهکارهایی که او اتخاذ کرده برای اثر گذاری کاملا اشراف پیدا کنیم تا بتوانیم جواب درست و مناسب را به موقع بدهیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین ملکی مسئول حوزه هنری استان کرمان در گفتگو با  آرمان کرمان؛ از اهداف فعالیت های حوزه هنری و دغدغه های این حوزه در استان گفت: حوزه هنری از نهاد های اصیلی است که بنا به ضرورت انقلاب و پیروزی آن و حتی پیش از پیروزی با دغدغه ای که برخی از فعالان انقلابی داشتند شکل گرفت و هدف آن ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و دینی بود و این گروه در قالب های هنری شروع به فعالیت کردند و هدف این بود که از ابزار هنر در ترویج ارزش های انقلابی استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان؛,

مسئول حوزه هنری استان افزود: حوزه هنری بعد از مدتی فعالیت هایش را با دو راهبرد کلان دنبال کرد،شناسایی، جذب و پرورش استعداد های هنری در عرصه هنر و خلق و تولید آثار فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی و ترویج ارزش های انقلاب.

,

وی بیان کرد: این راهبردهای کلان در مضامینی از جمله؛ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، کودک و خانواده، اخلاق، عدالت و پیشرفت که به عنوان هدف دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی و مطابق با سند افق چشم انداز 1404 و تمدن اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است دنبال می شود.

,

 ملکی اظهار داشت: در فعالیت های هنری و ادبی برای دستیابی به راهبردهای مدنظر در مرحله اول باید نیروی مورد نظر و دغدغه مند شناسایی و ارزیابی شود و در مرحله بعد باید هنر انقلاب معرفی شود تا مخاطب آن، که این پیام برایش مهم هست و احساس نیاز می کند جذب شود و آنگاه تولید صورت بگیرد.

,

مسئول حوزه هنری استان گفت: برای ارتباط گیری با مخاطب روش ها و ابزارهای متفاوتی وجود دارد که باید بررسی و پیگیری شوند و بسته به شرایط زمانی و مکانی مختلف استفاده شوند در حوزه هنری یک الگوی موفقی مثل سالهای دفاع مقدس را داریم که معمولا مراجعه به آن و عمل بر اساس ارزیابی هایی که از آن نوع مدیریت انجام شده می تواند ما را به موفقیت نزدیک کند

,

وی مطرح کرد: الگویی که در دفاع مقدس دنبال می شد جهاد خالصانه و توکل تام به خدای متعال بود که با یک هدف مشترک دنبال می شد در آن زمان در شناسایی همانقدر وقت و انرژی گذاشته می شد که در عملیلات و ارزیابی عملیات می گذاشتیم در حوزه عملیات های فرهنگی و هنری و ادبی این شناسایی مغفول واقع شده وشناخت دقیقی از حوزه مخاطب و راهکارهای تاثیر گذار بر مخاطب ارائه نمی شود.

,

ملکی عنوان کرد: یکی از کارهایی که حوزه هنری در دستور کار خود قرار داده  کسب این شناخت هاست تا اینکه تاثیر گذاری را افزایش دهد و سازماندهی نیروهای دغدغه مند بهتر صورت بگیرد.

,

مسئول حوزه هنری استان در تحلیل آتش به اختیار اینگونه اظهار داشت: برداشت من از بحث اتش به اختیار در حوزه هنری توسط مقام معظم رهبری این است که وقتی قرارگاه از میدان نبرد خبر درست و دقیقی ندارد یا تصمیماتش به نیروهای میدانی درست نمی رسد و اطلاعات کافی به او داده نمی شود برای اینکه تصمیم گیری درست و دقیقی کند در این زمان چنین حکم و فرمانی را صادر می کند. البته این مفهوم که مقام معظم رهبری مطرح کردند مسئولیت افرادی را که دغدغه مند هستند افزایش می دهد چرا که هر تصمیمی آن ها بگیرند در سرنوشت نهایی همه اثر گذار است بنابراین باید با دقت و وسواس زیادی از  این اختیار استفاده کنند و دقیق و حساب شده عمل کنند تا خدایی نکرده به ضرر جامعه درگیر و کنونی ما تمام نشود.

,

 وی ابراز کرد: هدف پیروزی بر دشمن است و مقدمه تامین این هدف دشمن شناسی می باشد ما باید دشمن را بشناسیم و راهکارهایی که او اتخاذ کرده برای اثر گذاری کاملا اشراف پیدا کنیم تا بتوانیم جواب درست و مناسب را به موقع بدهیم و با توجه به هدف مشترک فعالین فرهنگی اقداماتمان را با یکدیگر تنظیم و پیگیری کنیم. وقتی فرمانده از بی اطلاعی و کم اطلاعی قرار گاه مرکزی از میدان نبرد می گوید باید حاضران در میدان نبرد خیلی با هم هماهنگ باشند چون آنها از یکدیگر خبر دارند و در کف جامعه بر مشکلات و مسائل مردم واقف اند و خوب است که هماهنگ عمل کنند تا هم افزایی لازم صورت بگیرد و تاثیر گذاری مفید باشد.

,

ملکی خاطر نشان کرد: هنر به تعبیر خود مقام معظم رهبری یکی از مهمترین، رساترین و ضروری ترین ابزار برای تغیر ضاعقه مردم، اصلاح فرهنگ، حفظ اصالت ها و ترویج باورهای صحیح برای جلوگیری از وادادگی و ترویج تفکر منطقی و شناخت عمیق است از همین باب توجه ها به مقوله هنر باید افزایش پیدا کند

,

وی بیان کرد: مسئولینی که منابع مالی را تقسیم می کنند تصمیم شان در شرایط اجتماعی عمومی تاثیرگذار هست باید به این مقوله بیشتر توجه کنند اگر چه مسائل اقتصادی به اقتضای زمان و با تاکیدی که مقام معظم رهبری داشتند در این سال ها در الویت قرار گرفته اما طبق تاکید مقام معظم رهبری برای هر اقدام عمرانی، اقتصادی و اجتماعی باید پیوست فرهنگی مد نظر قرار گیرد به همین جهت  فرهنگ و هنر یکی از مهمترین ابزارهای تاثیرگذار در جامعه می باشد و می تواند شرایط اقتصادی ما را هم تسهیل کند وصحیح تر پیش ببرد.

,

ملکی عنوان کرد: مهمترین کمبود در عرصه هنر دراستان کرمان بحث زیرساخت هاست هنرمندان برای اینکه بتوانند تولیدات خود را در معرض مخاطبین قرار دهند با مشکل مواجه می شوند  اما ناگفته نماند هنرمندان نباید سر بی صاحب بتراشند و باید قبل از هر چیز مخاطب خود را در نظر بگیرند بعد تولید اثر هنری داشته باشند چون بعضی از آثار هنری با  مخاطب خاصی در سطح جامعه ارتباط برقرار نمی کند.

,

وی از مخاطبین آثار هنری هنرمندان خواست : ضرورت و نیاز فطری خود را در جلب به سمت زیبایی و توجه به زیبایی که در قالب هنر می تواند متجلی شود را شناسایی کنند و دغدغه های اقتصادی و مالی اجازه ندهد که پرده ای بر این نیاز فطری آنها به هنر و زیبایی بپوشاند.

,

 

,

مسئول حوزه هنری استان در بیان برخی مشکلات حوزه هنری کرمان مطرح کرد: بعضی از زیر ساخت ها مثل پلاتو هایی که برای اجرای کارهای نمایشی لازم است وجود ندارد یا مکان هایی برای تجمع هنرمندان و گفتگو آن ها و همچنین عرضه آثارشان مثل فیلم های کوتاه مستند که کمتر مجال عرضه رو به رو و بدون واسطه با مخاطب را پیدا می کنند نیز وجود ندارد. این زیر ساخت ها باید مورد توجه قرار بگیرد تا در آینده عموم جامعه در معرض تولیدات هنری هنرمندان قرار بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه