اخبار داغ

جوابیه شهرداری رباط کریم در خصوص ویدیوی منتشره در کانال خبری رباط نیوز

جوابیه شهرداری رباط کریم در خصوص ویدیوی منتشره در کانال خبری رباط نیوز
چندی پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن گفته می‌شد شهرداری رباط کریم اقدام به عقیم کردن سگ های ولگرد به یک روش دردناک می‌کند که این اداره نیز پاسخ رباط نیوز را داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی رباط نیوز،چندین پیش بود که یکی از کاربران فضای مجازی برای سایت خبری رباط نیوز کلیپی را ارسال کرد که در آدرس تلگرامی این سایت منتشر شد که در آن چند نفر تصاویری از یک سگ ولگرد را نشان می‌دادند که به گفته آنها شهرداری به عقیم کردنش به یک روش دردبار اقدام کرده است ، شهرداری رباط کریم طی تماسی با این سایت خبری بر تکذیب این فیلم تأکید و تکذیبیه‌ای به همین مناسبت صادر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رباط نیوز, آدرس تلگرامی,

در این تکذیبیه آمده است که:

,

در طی چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی پخش و منتشر شده که در آن با نشان دادن یک قلاده سگ که به نحوی مشمئز کننده عقیم گردیده، اشخاصی مدعی می گردند که این اقدام غیر اخلاقی توسط شهرداری رباط کریم انجام گردیده، مع الوصف در راستای تنویر و آگاهی عموم شهروندان گرامی به استحضار می‌رساند؛

,

۱-احراز و انتساب هرگونه مسئولیتی اعم از کیفری، حقوقی یا اخلاقی به هر شخصی اعم از حقیقی و حقوقی؛ در بدو امر مستلزم ارائه دلایل و مستندات متقن و قابل اثر است . بدیهی می باشد صرف نشان دادن یک فیلم، صداگذاری برروی آن و بیان ادعاهایی دال بر ارتکاب از سوی شهرداری تحت هیچ عنوان و شرایطی از نظر قانونی نمی تواند موثر و قابلیت استناد داشته باشد.

,

۲-شهرداری رباط کریم باضرس قاطع هرگونه نقش و دخالتی در برخورد با هرگونه حیوانی را بدین شکل بی رحمانه تکذیب و اعتقاد دارد چنین فیلمی و اقداماتی از این دست صرفا از سوی اشخاصی معلوم الحال و برای رسیدن به اهدافی ناصواب تهیه و منتشر شده و شهرداری رباط کریم حق اقدام قانونی خویش در قبال این افتراء و تشویش اذهان عمومی را در مراجع ذیصلاح محفوظ اعلام میدارد.

,

۳-جهت اطلاع بایستی بیان دارد برخورد با حیوانات موذی یا ولگرد صرفا تکلیف و برعهده شهرداریها نمی باشد و امروزه به لحاظ تخصصی بودن حوزه های بهداشت و سلامت عمومی دستگاههایی نظیر ادارات بهداشت، محیط زیست و البته شهرداریها در این زمینه دخیل و نقش دارند که در این راستا شهرداری رباط کریم طبق مصوبات ستادی تحت عنوان مبارزه و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان که در فرمانداری مستقر است، اقدام لازم را بعمل آورده و می آورد.

,

۴-در اثبات عدم اصالت محتوای این فیلم همین مقدار کافی است که به اطلاع برساند در بررسی و پیگیری بعمل آمده از اظهارات شخصی که خود را در فیلم، پزشک معرفی می کند، این سگ به هیچ یک از مراکز دامپزشکی ارجاع نشده، در ثانی آیا عقیم کردن سگ مربوطه با چنین شکل و حالتی امکانپذیر بوده؟ به عبارت دیگر آیا حیوان را می توان بدین شکل نگه داشت و سپس اقدام به عقیم کردن نمود؟

,

۵-آنچه مبرهن است حتی یک مورد مشابه از چنین برخوردی با حیوانات در سطح شهر رباط کریم مشاهده نشده و رویه عملی شهرداری به شکل زنده گیری و تحویل به مراکز نگهداری حیوانات بلاصاحب می باشد و همواره اهتمام ورزیده است تا این روش بصورت انسانی و با نظارت حامیان محیط زیست صورت گیرد و اینکه اشخاصی به دلایل شخصی و روحی و روانی و یا مقاصدی خاص جهت تخریب یا تشویش افکار عمومی اقدام به حیوان آزاری و تهیه فیلم نموده باشند محتمل می نماید و شهرداری حق پیگیری از مراجع قانونی را در خصوص منتشر کنندگان این ویدئوی غیر انسانی برای خود محفوظ می دارد .

,

در پایان لازم می دانیم تاکید نمائیم شهرداری رباط کریم همواره در جهت نهادینه کردن تکریم حقوق حیوانات، افزایش تنوع گونه های زیستی و فرهنگ مهربانی با حیوانات در سطح شهر فعالیت نموده است و هرگونه اقدامی از این قبیل را شدیدا محکوم می‌نماید.

,

گفتنی است، پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز طی روزهای آینده گزارشی از روند عقیم سازی سگ ها در محل نگهداری این کار را منتشر خواهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه