اخبار داغ

بی سرو سامانی در اصلی ترین میدان شهری ارومیه

بی سرو سامانی در اصلی ترین میدان شهری ارومیه
متاسفانه این روزها در کنارمشاغلی همچون خرید و فروش حیوانات خانگی بدون هیچ نظارت بهداشتی ؛ فروش عمده ی انواع سیگار و تنباکو و تکدی گری و … که از قبل با تمامی اعتراضات مردمی در میدان اصلی شهر مشغول فعالیت بودند کهنه فروشی هم بر این جمع اضافه شده تا آنان نیز از این مکان تاریخی بدون سود و استفاده لازم مانده نباشند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز،میدان مرکزی شهر ارومیه (میدان ولایت فقیه) که با نام مرکز شهرت دارد  بی تردید یکی از قدیمی ترین مکان های تاریخی ارومیه به دلیل همجواری با بازار قدیمی و  مسجد جامع ارومیه با معماری تاریخی منحصر بفرد و آثار باستانی خاص خود می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

ولی متاسفانه این روزها در کنارمشاغلی همچون خرید و فروش حیوانات خانگی بدون هیچ نظارت بهداشتی ؛ فروش عمده ی انواع سیگار و تنباکو و تکدی گری و … که از قبل با تمامی اعتراضات مردمی در میدان اصلی شهر مشغول فعالیت بودند کهنه فروشی هم بر این جمع اضافه شده تا آنان نیز از این مکان تاریخی بدون سود و استفاده لازم مانده نباشند .

,

گسترش قارچ مانند دست فروشان که اجناس دست دوم  شخصی از لباس گرفته تا کیف و کفش و … چهره ی مرکز شهر را تیره و تاریک تر از گذشته کرده است.

,

واقعا معلوم نیست در مرکز کلان شهر ارومیه چه خبر است …

,

یک گوشه مرغ ، خروس ، کبوتر ، قناری ، اردک ، همستر ، موش ، سنجاب ، مرغ عشق ، طوطی ، خوکچه ی هندی و … می فروشند .

,

گوشه ی دیگر سینی بدست داروهای تقلبی جنسی ترکیه را می فروشند .

,

گوشه ای دیگر  cd  و dvd  فیلم های ایرانی و خارجی زبان اصلی گرفته تا زیر نویس را می فروشند .

,

کمی آن طرف تر بساط تسبیح ، انگشتر و غیره پهن است .

,

نکته ی جالب دیگر مغازه های فروش عمده ی سیگار ، تنباکو و قلیان در میدان مرکزی شهر ارومیه می باشد.

,

فروش لباس های دسته دوم که معلوم نیست لباس مردگان است یا زندگان نیز تازگی ها گل سر سبد میدان تاریخی مرکز ارومیه گردیده است .

,

آیا واقعا اعضای شورای شهر ارومیه و شهردار محترم از میدان مرکزی گذرشان افتاده است معلوم است سالی یکبار شاید چون خوشبختانه تمامی اعضای شورای شهر کلانشهر ارومیه وضعیت مالی خوبی دارند و به همراه شهردار در محله های بالا شهر زندگی می کنند و حتما لذت خرید از پاساژهای بالا شهری را به باز کهنه و سنتی ارومیه ترجیه می دهند .

,

ولی جناب شهردار محترم کلانشهر ارومیه و تک تک اعضای شورای شهر محترم ارومیه نوامیس بیشتر اهالی  مردم از این میدان مرکزی گذر می کنند واقعا جای خجالت دارد به یک مغازه در داخل کوچه صدها بازرس و کارشناسی بهداشتی و غیر سر می زنند ولی در اصلی ترین میدان مرکزی ارومیه جمعیت کفتر بازان ، خروس بازان و … دادوستد می کنند .

,

ارومیه مهد نقل و بیدمشک است نه سیگار و تنباکو  و …

,

وای ، وای ، وای

,

خدایا چگونه می توانم با قلم از پشت پرده های مرکز شهر ارومیه زیاد تر بنویسم که حجب و حیا نمی گذارد .

,

هرچند شهرداری ارومیه در سالهای گذشته اقدامات خوبی در جهت ساماندهی دست فروشان و کهنه فروشان کرده است اما متاسفانه توفیق زیادی در جمع آوری دست فروشان مرکز شهر نداشته است و همچنان به فعالیت خود ادامه میدهند که همین امر نیازمند فرهنگ سازی و برچیدن افراد متخلف از مرکز اصلی شهر توسط شهرداری می باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه