اخبار داغ

در جلسه کارگروه استانی آب و کشاورزی مطرح شد؛

برداشتن گام بزرگ برای ساماندهی کشاورزی اصفهان/ زرگرپور: لزوم ساماندهی آب بران و ارتقاء بهره‌وری آب

برداشتن گام بزرگ برای ساماندهی کشاورزی اصفهان/ زرگرپور: لزوم ساماندهی آب بران و ارتقاء بهره‌وری آب
استاندار اصفهان بر لزوم ساماندهی آب بران و ارتقاء بهره‌وری آب در استان به‌ویژه در شرق اصفهان تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ استاندار اصفهان در جلسه کارگروه استانی آب و کشاورزی و کمیسیون (آئین‌نامه ماده ۱۱) جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تشکیل این کارگروه قدم بزرگی برای ساماندهی کشاورزی اصفهان برداشته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رسول زرگرپور بابیان اینکه این کارگروه باید زودتر تشکیل می‌شد، گفت: ساماندهی آب بران و ارتقاء بهره‌وری آب در استان به‌ویژه در شرق اصفهان ضروری است.

,

وی با اشاره به اینکه ایجاد مجتمع گلخانه‌ها در اصفهان به‌عنوان یک مصداق مطرح است و نه به‌عنوان یک اولویت، اظهار کرد: توسعه‌ی همه‌جانبه شرق اصفهان و طراحی سند توسعه‌ی این منطقه و سایر مناطق ضروری است و باید توسعه‌ی این منطقه در یک برنامه‌ی جامع دیده شود.

,

* تدوین طرح توسعه‌ی شرق اصفهان مورد تأکید قرار گرفت

, * تدوین طرح توسعه‌ی شرق اصفهان مورد تأکید قرار گرفت,

استاندار اصفهان بابیان اینکه پس از جلسات مختلف و پیگیری‌های مدیریت استان در طول چهار سال گذشته در شورای آب، تدوین طرح توسعه‌ی شرق مورد تأکید قرار گرفت، گفت: باید در اولویت اول اشتغال جوانان منطقه با طرح‌های اشتغال‌زایی ازجمله ایجاد مجتمع گلخانه‌ای، سالن‌های پرورش قارچ، پرورش دام و طیور و ماهی‌های زینتی و سرد آبی و… در نظر گرفته شود.

,

زرگرپور با اشاره به آیین‌نامه‌ی اجرایی ماده ۱۱، خاطرنشان کرد: در این آیین‌نامه مطرح‌شده که به‌منظور اعمال مدیریت صحیح و استقرار نظام بهره‌برداری بهینه آب کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی موظف است نسبت به توانمندسازی ذی‌نفعان و دست‌اندرکاران و ظرفیت‌سازی لازم به‌منظور ایجاد تشکل‌های آب بران متناسب با شرایط موجود اقدام کند و در همین زمینه باید برخی از وظایف تصدی‌گری به تشکل‌ها و تعاونی‌های کشاورزی واگذار شود و در جلسه آتی در خصوص ساماندهی آب بران تصمیم‌گیری شود.

,

گفتنی است در ابتدای جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌وبودجه استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طول مدت تشکیل جلسه قبل این کارگروه تاکنون ارائه کردند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه