اخبار داغ

با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

آیین رونمایی کتاب "تنگلی"در سبزوار برگزار شد

آیین رونمایی کتاب "تنگلی"در سبزوار برگزار شد
آیین رو نمایی از کتاب تنگلی در سبزوار با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بصیر سبزوار، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در مراسم رونمایی از کتاب تنگلی در سبزوار با بیان اینکه این کتاب در حوزه کودک و نوجوان و با انتخاب داستان های جذاب بومی و گویش های محلی تهیه شده است، اظهار کردداشت: حفظ گویش های محلی و آداب و رسوم سنتی مناطق مختلف کشور با استفاده از گسترش فرهنگ کتاب خوانی بسیار موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

علی اصغر سید آبادی با اشاره به اینکه طی دوران گذشته یکسان سازی فرهنگی و از بین بردن گویش ها و رسوم متعدد از سیاست های حاکمان برای حفظ امنیت حکومت ها بوده است، بیان داشت: از بین بردن فرهنگ بومی هر منطقه آسیب های فراوانی را به زبان فارسی و پویایی آن وارد کرده است.

,

 

,

سیدآبادی با بیان اینکه این کتاب با استفاده از گویش محلی سبزواری و در حوزه کودک و نوجوان به چاپ رسیده است، تصریح کرد: تهیه این آثار می تواند به حفظ لهجه ها و آشنایی کودکان با پیشینه و تاریخ کهن شهرهایی نظیر سبزوار کمک شایانی داشته باشد.

,

 

,

وی بااشاره به رقابت سبزوار با شهرهای دیگر در عرصه اخذ پایتختی کتاب ایران در سال جاری عنوان کرد: همکاری همه جانبه دستگاهها و حمایت آنها در حوزه ترویج فرهنگ کتاب وکتاب خوانی میتواند نقش مهمی در کسب این عنوان داشته باشد.

,

 

,

شایان توجه است؛ «تنگلی» اثر اسماعیل عسکری، نویسنده سبزواری است که دارای ۱۰ مثل سبزواری با داستان هایی جذاب است که توسط یک مادربزرگ و نوه در مدت زمان هشت ماه و در ۲۴ صفحه با تصویرگری بسیار روایت می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه