اخبار داغ

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد:

استقرار بیش از 2600 پایگاه جمع آوری فطریه در استان/طی کوتاه‌ترین زمان وجوهات به دست نیازمندان می‌رسد

استقرار بیش از 2600 پایگاه جمع آوری فطریه در استان/طی کوتاه‌ترین زمان وجوهات به دست نیازمندان می‌رسد
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی از استقرار از 2600 پایگاه جمع آوری فطریه در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان دانشور معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، سلمان دانشور، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، از همکاری چند دستگاه دولتی زینفع در خصوص جمع آوری فطریه خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر کارگروهی را با حضور نمایندگان بهزیستی، نیروی انتظامی، استانداری و فرمانداری با محویرت کمیته امداد به عنوان دبیر خانه شورای زکات استان تشکیل داده‌ایم و مجوز فعالیت این دستگاها صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز, صبح توس,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه هیچ مؤسسه‌ای بدون داشتن این مجوز اجازه جمع آوری فطریه را ندارد، اظهارکرد: هر نهاد و مؤسسه‌ای که قصد جمع آوری فطریه را دارد باید مجوزش را از این شورا اخذ کند، ضمن اینکه همه آنها ملزم به نسب این مجوز بر روی صندوق‌ها هستند و البته با هر مؤسسه‌ای که این مجوز را نداشته باشد، برخورد قانونی می‌شود.

,

 

,

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: تمام دستگاهایی که تحت نظارت دبیر خانه شورای زکات به جمع آوری فطریه مشغول هستند موظف به ارائه آمار میزان فطریه جمع آوری شده و چگونگی توزیع آن بین نیازمندان تحت پوشش خود هستند.

,

 

,

دانشور با بیان اینکه برای سال آینده وجوهات به صورت متمرکز جمع آوری می‌شود، گفت: مصوبه‌ای را از شورای عالی استان گرفتیم تا از سال آینده یک صندوق تحت عنوان صندوق دبیرخانه شورای زکات داشته باشیم و وجوهات بعد از جمع آوری به صورت متمرکز به حساب نیازمندان تحت پوشش کمیته و سایر دستگاهها واریز شود.

,

 

,

 استقرار بیش از 2600 پایگاه جمع آوری فطریه در استان

,

 

,

وی از استقرار بیش از 90 صندوق جمع اوری فطریه و کفاره در اطراف حرم خبر داد و گفت: در کل مشهد نیز 600 پایگاه برای جمع آوری فطریه در نظر گرفتیم البته علاوه بر این پایگاه‌ها، کلیه مساجد سطح شهر هم در جمع آوری فطریه فعال خواهند بود، لازم به ذکر است از دقایق ابتدایی روز عید پایگاها در محل‌های تعبیه شده مستقر بوده و مردم می‌توانند با مراجعه به آنها وجوهات خود را پرداخت کنند.

,

 

,

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی با اشاره به اسقرار 2600 پایگاه در کل استان، تصریح کرد: این پایگاه‌ها در سطح معابر، روستاها و مساجد دایر هستند تا مردم وجوهات خود را به صندوق بریزند.

,

 

,

دانشور مبلغ فطریه 4500 تومان، عنوان کرد و افزود: این مبلغ برابر  با سه کیلوگرم گندم است که از سوی دفتر امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه استان مشخص شده است.

,

 

,

 پیش بینی افزایش سه برابری وجوهات فطریه در کمیته امداد

,

 

,

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون تومان وجوهات فطریه جمع آوری شده بود، ابراز کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امیدواریم این مبلغ به سه برابر افزایش یافته و معادل شش میلیارد تومان تخمین می‌خورد.

,

 

,

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با اشاره به فعالیت افتخاری برخی از متولیان جمع آوری فطریه در سطح شهر، گفت: البته در این میان افرادی هم هستند که به دلیل ساعات طولانی حضورشان، مبلغی را به عنوان حق و الزحمه دریافت می‌کنند که البته این مبالغ از محل اعتبارات دولتی کمیته پرداخت می‌شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: بخشی از این افراد به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند و بخشی دیگر به صورت حق الزمه ای می آیند و بابت ساعات طولانی که پای صندوق هستند مبلغی را به عنوان حق الزحمه به آنها پرداخت می‌کنیم.

,

 

,

دانشور در پایان با بیان اینکه فطریه ها پس از جمع آوری در مدت زمان اندکی به دست نیازمندان می‌رسد، یادآور شد: برنامه ریزی به گونه‌ای انجام شده تا فطریه جمع آوری شده تا حداکثر طی 48 ساعت به دست خانواده‌های تحت پوشش برسد قابل ذکر است بر اساس فتوا مراجع تقلید این وجوهات را تنها خرج اطعام مستمندان و یتیمان شده و به هیچ عنوان در محل دیگری هزینه نمی‌شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه