اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان:

بین صنعت و دانشگاه آزاد زنجان ۲۰ میلیارد ریال قرار داد منعقد شد/ظرفیتهای علمی گره گشای مشکلات صنعت

بین صنعت و دانشگاه آزاد زنجان ۲۰ میلیارد ریال قرار داد منعقد شد/ظرفیتهای علمی گره گشای مشکلات صنعت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان میزان قراردادهای منعقد شده بین صنعت و دانشگاه آزاد استان را در طی 4 سال گذشته بالغ بر 20 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در طی سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد ریال قرارداد انجام کار بین دانشگاه و صنایع استان منعقد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله رجائی در گفت و گو با زنجانم با ارائه گزاری از میزان وضعیت و ارتباط انشگاه آزاد اسلامی استان با صنایع  اظهار داشت: در راستای شکل گیری و ایجاد ارتباط با صنایع استان نشستهای زیادی را با صاحبان صنایع و شرکتهای خصوصی داشته ایم که به صورت متقابل بتوانیم نیازهای همدیگر را برطرف کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ابراز کرد: بخش خصوصی با در اختیار گذاشتن پروژه های تحقیقاتی خود در زمینه های مختلف همچون ارتقای فناوری و نیز با واگذاری دوره های آموزشی خود به دانشگاه و در مقابل  حضور دانشجویان در مراکز تولیدی و صنعتی می تواند سبب شکل گیری ارتباط درست بین دانشگاه و بخش صنعت استان شود.

,

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به لزوم احصا نیازهای صنایع استان  ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان در این زمینه گام های بسیار مثبتی را برداشته است که نمونه آن راه اندازی مراکز تحقیقات صنعتی، مرکز تحقیقات بیولوژیک و نیز مرکز تحقیقات سرب و روی است.

,

وی میزان قراردادهای منعقد شده بین صنعت و دانشگاه آزاد استان را در طی 4 سال گذشته بالغ بر 20 میلیارد ریال اعلام کرد و  تاکید کرد: در طی سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد ریال قرارداد انجام کار بین دانشگاه و صنایع استان منعقد شده است.

,

رجائی دیگر اقدام دانشگاه در راستای رفع نیازهای صنایع استان را طرح سامانه آزمایشگاههای همکار دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد دانست و گفت: دانشجویان محققان و نیز متقاضیان بخش خصوصی می تاونند با حداقل هزینه از امکانات این آزمایشگاهها  استفاده کنند.

,

 

,

* نیازمند راه اندازی سامانه احصا نیازهای صنعت استان هستیم

, * نیازمند راه اندازی سامانه احصا نیازهای صنعت استان هستیم,

وی ایجاد ارتباط بهتر بین صنعت و دانشگاه ها را نیازمند راه اندازی سامانه احصا نیازهای صنعت دانست و گفت: اگر بتوان بوسیله یک سامانه نیازهای متقابل صنعت و دانشگاه را احصا کرد در آن صورت است که می توان در راستای برطرف کردن این نیازها اقدام کرد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه  دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اول خردادماه ۱۳۶۴ تاسیس و فعالیت آموزشی خود را با چهار رشته و ۱۷۵ دانشجو در یک ساختمان استیجاری کوچک آغاز کرده است ،خاطرنشان کرد: آموزش و پژوهش دو رکن اساسی و بنیادی در دانشگاه هستند و این دو لازم و ملزوم همدیگرند که بدون پژوهش نمی توانیم به اهداف ترسیم شده که همان تولید علم و فناوری است دست یابیم.

,

رجایی تاکید کرد: در طی سالهای اخیر جذب هئیت های علمی را داشته ایم که با انجام اینکار بدنبال تقویت بنیه علمی دانشگاه هستیم که بتوانیم زمینه برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که عمدتا بر اساس نیازهای استان باشد را  افزایش دهیم.

,

 

,

*جذب دانشجویان متناسب با رویکرد توسعه ای استان در بخش آی تی و الکترونیک

, *جذب دانشجویان متناسب با رویکرد توسعه ای استان در بخش آی تی و الکترونیک,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه به دنبال گسترش رشته  مقطع های تحصیلی متناسب با بازار کار استان هستیم گفت: با توجه به رویکرد توسعه برای تبدیل شدن استان به قطب برق ، الکترونیک و آی تی و بر اساس برنامه ششم توسعه و چشم انداز 1404 رشته های مهندسی برق، دکترای رشته برق اقتصاد و فناوری اطلاعات راه اندازی شده است که بتوان با پرورش نیروهای متخصص در این زمینه در راستای اهداف توسعه ای استان گام برداشت.

,

وی عنوان کرد: پتانسیل و ظرفیتهای بخش دانشجویی و علمی می تواند گره گشای مشکلات صنعتگران باشد ودر مقابل زمینه اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان نیز فراهم شود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه