اخبار داغ

یک مدرس دانشگاه:

فضای مجازی ابزاری برای یکسان سازی فرهنگ غربی در جهان است

فضای مجازی ابزاری برای یکسان سازی فرهنگ غربی در جهان است
غربی ها درصدد تولید محتوای متناسب با فرهنگ خود و تزریق آن به دنیا هستند و ترویج بی بند و باری و فساد جنسی در این فضاها بسیار رواج پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محسن باقری مدرس دانشگاه در گفتگو با چشم نیوز اظهار داشت: فرهنگ واقعیت مجازی در جامعه شبکه ای، به تدریج با استفاده از همین نماد ها شبکه های سنتی جمعی را مورد آسیب قرار می دهد و روابط بهنجار پیشین را تبدیل به روابط ناهنجارمی کند و نمادهای فرهنگ مورد نظرش را به شیوه ای نرم به مخاطب انتقال می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیوز,

 

,

مدرس  دانشگاه گفت: در فضای مجازی، مخاطب پیام و یا کاربر با محتوا های نمادین کثیری مواجه می شود که دائم در حال انتقال پیام و غلبه بر ذهن مخاطب می باشند و به همین دلیل نحوه ی مواجهه با پیام های نمادین در چنین فضایی برای حفظ حریم فرهنگ خودی مهم  به نظر می رسد.

,

 

,

وی بیان داشت: شبکه های اجتماعی، اتاق های گفتگو، کلوپ ها و... همگی عاملان انتقاد نماد در جامعه ی شبکه ای به شمار می روند، نمادهای فرهنگی مورد استفاده در فضای مجازی به طور عام و شبکه های اجتماعی به طور خاص، شبکه ای گسترده از پیام ها تشکیل می دهند که ذهن مخاطب را سمت و سو می بخشند.

,

 

,

باقری تصریح کرد: فضای تعاملات معرفتی تا پیش از ظهور و گسترش روز افزون رسانه ها و فضای مجازی در اجتماعات و تعاملات و ارتباطات اجتماعی رو در رو خلاصه می شد، دانش و اطلاعات هم با شیوه ی انتقال کتبی و شفاهی گسترش می یافت.

,

 

,

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: غربی ها درصدد تولید محتوای متناسب با فرهنگ خود و تزریق آن به دنیا هستند و ترویج بی بند و باری و فساد جنسی در این فضاها بسیار رواج پیدا کرده است و اعتقادات و باورهای فرزندان در معرض خطر قرار می گیرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی شکاف بین نسل ها را دنبال می کنند، گفت: استفاده از فضای مجازی و تلگرام را برای کشور ما باز گذاشته اند تا با تزریق محتواهای غیرمتعارف و فرهنگ های حیوانی، فعالیت های غیر اخلاقی را توسعه دهند.

,

 

,

باقری با اشاره به اینکه هویت اسلامی ایرانی در تیررس دشمنان قرار گرفته است، بیان داشت: فضای مجازی در تلاش است که سبک زندگی ها را تغیر دهد و فشارهای زیادی بر خانواده ها تحمیل کند و هویت های ما را هدف قرار داده که با حذف این هویت به اهداف خود برسند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه