اخبار داغ

بوی دل انگیز سیب گلاب، باغات بروجرد را عطر آگین کرد/آغاز برداشت سیب گلاب در قطب تولید سیب

بوی دل انگیز سیب گلاب، باغات بروجرد را عطر آگین کرد/آغاز برداشت سیب گلاب در قطب تولید سیب
با آغاز فصل برداشت سیب گلاب در بروجرد پیش بینی می شود امسال12 هزار تن سیب گلاب در بروجرد برداشت شود و هم اکنون بوی دل انگیز سیب گلاب باغات بروجرد را عطر آگین کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد شهرستان بروجرد به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز از تنوع محصولات باغی برخوردار است، محصولاتی مانند سیب، هلو، زرآلود، آلو، آلبالو، گیلاس، انگور، بادام، گردو و خیار که هر یک از این محصولات عطر و مزه بی نظیری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بازتاب بروجرد ,  بازتاب بروجرد, شهرستان بروجرد به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز از تنوع محصولات باغی برخوردار است، محصولاتی مانند سیب، هلو، زرآلود، آلو، آلبالو، گیلاس، انگور، بادام، گردو و خیار که هر یک از این محصولات عطر و مزه بی نظیری دارند.,

 

,

محصولاتی که از باغات بروجرد برداشت می شود منحصر به فرد بوده اما بروجرد به دلیل تولید سیب گلاب و پاییزه به عنوان قطب تولید سیب شهرت گرفته و همه ساله سیب هایی با عطر دلپذیر در بروجرد تولید می شود.

,

نتیجه تصویری برای سیب گلاب

, نتیجه تصویری برای سیب گلاب,

تابستان که از راه می رسد عطر و بوی سیب گلاب در باغات بروجرد می پیچد، باغات گلدشت زیبا تر از همیشه می شوند.

,

 

,

باغات بروجرد این روزها معطر به عطر سیب شده و برداشت سیب گلاب در این شهرستان آغاز شده است و با آغاز فصل برداشت، آلاچیق هایی کوچک برپا می شوند و این محصولات را پس از چیدن از باغ در کنار خیابان و باغات می فروشند.

,

نتیجه تصویری برای سیب گلاب

, نتیجه تصویری برای سیب گلاب,

البته برداشت آلبالو، گیلاس و هلو نیز در بروجرد آغاز شده و هر ساله از سطح باغات بروجرد بیش از 70 هزار تن انواع محصولات برداشت می شود.

,

 

,

"رضا امینی" رئیس جهاد کشاورزی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: سطح باغات شهرستان بروجرد 10 هزار و 202 هکتار است که سال گذشته بیش از 75 هزار  تن انواع محصولات سیب، هلو، شلیل، گیلاس، آلو، گردو، بادام و آلبالو برداشت شد.

,

 

,

وی اضافه کرد: بروجرد به لحاظ آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز استعداد زیادی در تولید محصولات باغی دارد و تولید سیب در بروجرد سبب شده تا این شهرستان قطب تولید سیب در استان باشد.

,

 

,

به گفته وی سطح باغات سیب بروجرد یکهزار و 931 هکتار است که 700 هکتار سطح باغات سیب گلاب و مابقی باغات سیب پاییزه است که از امروز برداشت سیب گلاب در بروجرد آغاز شده  و پیش بینی می شود امسال از سطح 700 هکتار باغات سیب گلاب، 12 هزار تُن سیب برداشت شود.

,

نتیجه تصویری برای سیب گلاب

, نتیجه تصویری برای سیب گلاب,

امینی اظهار داشت: هر ساله حدود 40 هزار تن سیب گلاب و پاییزه از باغات بروجرد برداشت می شود که به طور متوسط از هر هکتار 14تن سیب گلاب و سیب پاییزه از هر هکتار 25 تن برداشت می شود.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: همه ساله در هنگام برداشت سیب مقداری از این محصول تولیدی به دیگر استان ها هم فرستاده می شود و بخشی از تولیدات هم در سردخانه ها انبار می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه