اخبار داغ

حمایت اردوغان از قطر در برابر کشورهای خلیج فارس؛

شروط 13 گانه‌ی کشورهای عربی مداخله جویانه و حمله به حاکمیت یک کشور است

شروط 13 گانه‌ی کشورهای عربی مداخله جویانه و حمله به حاکمیت یک کشور است
رجب طیب اردوغان شروط سیزده گانه کشورهای خلیج فارس برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با قطر را نقض حاکمیت قطر قلمداد کرده و از واکنش قطر در برابر این اقدام حمایت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه صبح امروز پس از ادای نماز عید سعید فطر در مسجد معمار سنان در منطقه آتاشهیر استانبول در سخنانی مخالفت قطر با درخواست کشورهای عربی را اقدامی مناسب خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ضمن حمایت از موضع قطر در برابر درخواست 13 مادهای چهار کشور عربی برای این کشور گفت: ترکیه از واکنش قطر به شروط  13 گانه برخی کشورهای عربی برای ازسرگیری روابط استقبال می‌کند، ما این رویکرد 13 ماده‌ای را نقض حقوق بین الملل می‌دانیم.

,

اردوغان با بیان اینکه چنین حمله‌ای به حاکمیت مردم یک کشور در حقوق بین الملل غیرقابل توجیه و نادرست است، عنوان کرد: اقدام اعراب در واقع حمله به حاکمیت یک کشور است، اقدامات مداخله جویانه برای توقف همکاری‌های دفاعی میان ترکیه و قطر، مصوب سال 2014 رویکردى بسیار ناپسند است.

,

وی همچنین ابراز امیدواری کرد عربستان سعودی با توجه به جایگاه خود، بحران در روابط با قطر را حل و فصل کند.

,

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تبریک عید سعید فطر به همه شهروندان ترکیه و مسلمانان جهان اظهار داشت: امیدوارم این روز وسیله‌ای برای وحدت مسلمانان جهان باشد.

,

انتهای پیام/

 
,

انتهای پیام/

,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه