اخبار داغ

یک فعال اجتماعی مطرح کرد:

راهکار فرهنگی بهترین روش مقابله با معضلات اجتماعی

راهکار فرهنگی بهترین روش مقابله با معضلات اجتماعی
یک فعال اجتماعی گفت: با وجود اینکه روش‌های فرهنگی زمان‌بر هستند؛ اما بهترین راه برای مقابله با معضلات اجتماعی، همان راهکار فرهنگی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقیه رهدار در گفت‌وگو با خبرنگار درگزخبر در خصوص اهمیت مسئله حجاب گفت: حجاب یکی از مهم‌ترین مسائل ضروری دین اسلام است که در آیات قرآن کریم حدود آن مشخص ‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر ,

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله حجاب در کشور اهمیت بیشتری یافت که این یکی از برکات انقلاب است.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی با برشمردن هجمه‌های مختلف دشمن به کشور خاطرنشان کرد: در دهه‌های اخیر دشمن در زمینهٔ جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و جنگ‌های نیابتی درصدد آسیب به کشور برآمده است؛ که خوشبختانه کشور ما با رهنمودهای مقام معظم رهبری علاوه بر مقابله با این تهدیدات، در آن زمینه نیز رشد مناسبی از خود نشان داد.

,

وی تأکید کرد: فرهنگ یکی دیگر از عرصه‌هایی است که دشمن به دنبال تحقق اهداف خود است؛ حال که دشمن در جنگ سخت به اهداف خود دست نیافته است؛ به‌طورقطع سرمایه‌گذاری خود را در جنگ نرم ادامه خواهد داد.

,

این فعال اجتماعی بابیان اینکه در جنگ نرم، نوک حملات دشمن بر نظام خانواده و به‌خصوص زن است؛ اذعان داشت: همان‌طور که از نوع حملات دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی مشهود است؛ دشمن به دنبال اشاعه بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه ماست.

,

وی ادامه داد: رصد آثار، محتوا و تولیدات فرهنگی دشمن نشان می‌دهد آن‌ها در رسیدن به این اهدف پیگیر هستند.

,

این قاری قرآن گفت: در کنار تهاجمات دشمن، باید با ریشه یابی و فعالیت فرهنگی، به دنبال رفع بدحجابی‌ها باشیم.

,

وی تأکید کرد: برای رفع بی‌حجابی‌ها نمی‌توان برای همه افراد جامعه یک راهکار ارائه کرد؛ بلکه باید منشأ آن که ممکن است؛ اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی باشد؛ مشخص شود سپس برای برطرف کردن آن اقدام کرد.

,

رهدار به اهمیت دوره کودکی افراد جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کودکی مهم‌ترین دوره زندگی هر فرد است و شخصیت انسان نیز، معمولاً در این دوره زندگی شکل می‌گیرد؛ بنابراین اگر فرد در این دوره نسبت به اهمیت حجاب آگاه شود؛ شخص در بزرگ‌سالی نیز نسبت به آن اهمیت بیشتری قائل خواهد شد.

,

وی افزود: بنابراین به این دلیل مدارس، کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها به دلیل تأثیرگذاری آن‌ها بر رشد فکری کودکان، اهمیت بیشتری می‌یابند؛ که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

,

این فعال اجتماعی به جایگاه حجاب در محیط‌های اداری و خصوصی اشاره کرد و گفت: در ادارات دولتی و اصناف باید با روش‌های مختلف به مسئله حجاب پرداخته شود و نباید مسئولان شهرستان و ادارات نسبت به آن رفتاری خنثی نشان دهند.

,

وی ادامه داد: هرچند روش‌های فرهنگی زمان‌بر هستند؛ اما بهترین راه برای مقابله با معضلات اجتماعی، همان راهکار فرهنگی است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه