اخبار داغ

رئیس کمسیون اتاق بازرگانی:

شکست یخ رکود تنها راه گرم شدن بازار تولید است

شکست یخ رکود تنها راه گرم شدن بازار تولید است
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی گفت: یکی از راه های نجات کشور توجه به بنگاه های کوچک است و دولت باید سعی کند یک راهکار درست برای آنها داشته باشد این در حالی است که تا کنون دولت عملکرد مناسبی در این حوزه نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل روغنی گلپایگانی ، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز  در خصوص وضعیت تولید گفت: دلایل بسیار زیادی وجود دارد که واحدهای تولید دچار مشکل شده اند اما مهم ترین آن، رکود حاکم بر بازار و نداشتن توان خرید مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

روغنی تحریم‌ها را یکی دیگر از عوامل مهم در رابطه با وضعیت نامناسب تولید عنوان کرد و افزود: تحریم ها از چند جانب «عقب نگه داشته شدن تکنولوژی ما» « قطع مراودات ما با کشورهای همسایه و دنیا » « عدم توانمند سازی نیروی انسانی» و «عدم به روز رسانی ماشین آلات» .بر روی تولید تاثیر گذاشتند

,

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین درآمد کشور ما درآمد های نفتی است، وقتی چنین درآمدهای وجود دارد به طور طبیعی قدرت خرید مردم کم می شود.

,

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی راه حل موجود را خارج شدن از رکود و ایجاد بازارهای صادراتی و رفع تنش های سیاسی با کشورهای دنیا برشمرد.

,

روغنی در خصوص تمرکز دولت بر روی بنگاه‌های بزرگ خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب بیشترین تمرکز فکری دولت به سمت بنگاه‌های بزرگی و دولتی بود، که از نظر اشتغال نتوانست شرایط خوبی را برای کشور به وجود آورند.

,

وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از راه‌های نجات کشور توجه به بنگاه‌های کوچک است و دولت باید سعی کند  یک راهکار برای آن ایجاد کند این در حالی است که تا کنون عملکرد مناسبی در این حوزه نداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه