اخبار داغ

عدالتی که در سایه وعده های تبلیغاتی مهجور ماند؛

بیمارستانی که افتتاح ریاکارانه آن قاتل خاموش جوانان رودبارجنوب شده است / آقای نماینده! چند نفر باید قربانی کم کاری پزشکان غیربومی شوند؟

بیمارستانی که افتتاح ریاکارانه آن قاتل خاموش جوانان رودبارجنوب شده است /  آقای نماینده! چند نفر باید قربانی کم کاری پزشکان غیربومی شوند؟
چرا در کشوری که حکومت آن اسلامی است و همانطور که از اسمش پیداست باید حق و عدالت بیاورد، وزیر کشور بیمارستان را دوبار افتتاح می کند اما هیچ اقدامی در آن صورت نمی گیرد؟ چرا اسم این مکان را بیمارستان می گذارند؟ نماینده شهر ما مگر مشکلات مارا نمی بیند، نمی شنود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ فقر، محرومیت و کمبود امکانات کلیدی ترین واژگانی است که در توصیف برخی مناطق جنوبی کرمان می توان به کار برد. مردم محرومی که در سایه شعار عدالت دولتمردان با بی عدالتی دست و پنجه نرم می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

نبود بیمارستان مناسب و تجهیزات درمانی و پزشکی، حکایتی است که سالیان سال رودبار جنوب با آن روبه رو بوده است؛ ساختمانی که امروز نام بیمارستان را در این شهرستان یدک می کشد، تنها ماکتی است که به گفته شهروندان، با جان جوانان رودباری بازی می کند و کسی هم پاسخگو نیست.

,

سبحان حاجب جوانی است که این روزها در کما به سر می برد. پس از تصادف سبحان حاجب در حد فاصل سیدآباد و محمد آباد، کم کاری تیم پزشکی بیمارستان دوبار افتتاح شده رودبار و نبود امکانات مناسب از جمله آمبولانس برای انتقال سبحان به بیمارستان جیرفت سبب شد بیمار را با ماشین شخصی منتقل کنند که در طول مسیر با هرچه بدتر شدن وضعیت وی، لکه خونی روی مغز بیمار ریخته شد. حال مجروح دیگر این تصادف نیز وخیم گزارش شده است.

,

ایمان حاجب، برادر سبحان، در گفتگو با ناب نیوز در خصوص حادثه ای که برای برادرش رخ داده است، گفت: برادر من، جوان نوزده ساله ای است که یکشنبه هفته گذشته در اثر تصادف به کما رفته است و تا به الان در کما می باشد؛ پس از تصادف به دلیل عدم وجود اورژانس 115 در رودبار جنوب، مجبور می شوند از جای دیگری اورژانس را اعزام کنند و وی را به بیمارستانی ببرند که وزیر کشور آن را دوبار افتتاح کرد اما همان وضعیت قبلی را دارد.

,

این جوان رودباری تصریح کرد: وقتی برادرم را با همان وضعیت به بیمارستان می رسانند، دکتر می گوید اتفاقی رخ نداده است در حالی که ضربه مغزی شده بود و برای اثبات این ضربه مغزی، مجبور شدیم چندین نفر بیاوریم؛  با نامه ای که 115 به ما داده بود گفتند که بیمار را با ماشین شخصی به بیمارستان ببرید.

,

حاجب با انتقاد از این موضوع ابراز کرد: من که پزشکی نخوانده ام اما کدام  مریض مغزی را با ماشین به بیمارستان می برند؟ آن هم  بیماری که با کوچکترین  حرکت ممکن است خطر دیگری یا حتی مرگ برای او رخ دهد؟بیمارستان به ما گفت آمبولانس ندارند در حالیکه اورژانس 115 می توانست مارا با آمبولانس دیگری به بیمارستان ببرد.

,

وی با اشاره به اینکه برادرش در حال حاضر در بیمارستان جیرفت است، بیان کرد: در عکسی که گرفته اند، دیده شده لکه ای روی مغز برادر من است؛ این چه تشخیصی است که دکتر عمومی داده در حالی که می توانست او را به بیمارستان کرمان منتقل کند؟

,

حاجب اذعان داشت: به برادر من مرفین زدند و به گونه ای که دوازده ساعت بعد از ساعت 8 تا ساعت 10 روز بعد، متخصص گفت چرا بیمار را نفرستادید؟ همین امر موجب خونریزی داخلی می شود و تا به الان که یک هفته و دوروز از این حادثه می گذرد، برادر من به کما رفته است.

,

برادر این بیمار تاکید کرد: من یک برادر دارم؛ اگر او در این وضعیت جوان مرگ شود دلیلش تشخیص حضور پزشک های نامناسب در جنوب است؛ فقط برای ریاکاری وزیر کشور بیمارستان را افتتاح می کند.

,

http://www.roodbarema.ir/wp-content/uploads/2014/12/DSC08871.jpg

, http://www.roodbarema.ir/wp-content/uploads/2014/12/DSC08871.jpg,

وی گفت: بیمارستان جیرفت هم که مانند کشتارگاه می ماند؛ چندین نفر باید همانند  جوانان ما جوان مرگ شده و از بین بروند؟ در جنوب شاهد آن هستیم که هرروز به دلیل اشتباه دکترها، فردی جوان مرگ می شود؛ اگر ما واقعا حقی داریم، که حق مارا بدهند و اگر آنان که بالادست هستند، اسم مارا از شناسنامه ها حذف می کنند، به ما ایرانی نگویند بلکه بگویند اتباع خارجی و ماازاین کشور می رویم.

,

حاجب تاکید کرد: چرا در کشوری که حکومت آن اسلامی است و همانطور که از اسمش پیداست باید حق و عدالت بیاورد،  وزیر کشور بیمارستان را دوبار افتتاح می کند اما هیچ اقدامی در آن صورت نمی گیرد؟ چرا اسم این مکان را بیمارستان می گذارند؟ چه کسی پاسخگوی این مسائل است؟

,

وی افزود: اگر هم حرف بزنی می خواهند به تو سیلی بزنند؛ آیا این حکومت اسلامی است؟ نماینده شهر ما مگر مشکلات مارا نمی بیند، نمی شنود؟ این چه نماینده ای است که از مشکلات و دغدغه های ما خبر ندارد؟ مگر می شود که متوجه نشود در منطقه انتخاباتی اش چه می گذرد؟

,

این جوان رودباری با اشاره به عدم سهمیه بومی برای پزشکان رودباری اظهار داشت: بردار من اولین نفر نیست؛ چرا آقای حمزه برای دیگران کاری نکرد؟ آقای حمزه از وضعیت و مشکلات چیزی نمی داند پس چگونه است که او را  به عنوان نماینده شهرستان انتخاب کرده ایم؟ چند نفر باید ضربه مغزی شوند؟ چند نفر باید در اثر ناشی کاری پزشکان راهی قبرستان شوند؟

,

حال سبحان این روزها مناسب نیست و دل برادر او هم از این بی عدالتی به درد آمده است؛ اما نکته قابل توجه این است که چرا با گذشت چندین روز از این حادثه و با وجود محرز شدن کم کاری عوامل بیمارستان، هیچ برخورد قانونی صورت نگرفته است؟

,

چرا در کشور اسلامی ایران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف برقراری عدالت اجتماعی، باید هنوز شاهد کمبود شدید امکانات، تکنسین و متخصص پزشکی در برخی مناطق باشیم؟

,

چشم امید تک تک مردم در کشور ما به نمایندگان مجلسی است که با رای دادن و فرستادن آنها به صحن بهارستان، انتظار رسیدگی به مشکلات و دغدغه های شهرشان را دارند. آیا خواسته برادر سبحان از نماینده رودبار جنوب برای رسیدگی به وضعیت بیمارستان این شهرستان، خواسته زیادی است؟ دوبار افتتاح یک بیمارستان بدون تغییر در وضعیت ناخوشایند آن مسئله ای است که جان مردم شهرستان رودبارجنوب را به خطر می اندازد و هیچکس پاسخگو نیست!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه