اخبار داغ

کردستان در حوزه علوم قرآنی ظرفیت های بالایی دارد/ 60 درصد از پرسنل تبلیغات اسلامی استان اهل سنت هستند

کردستان در حوزه علوم قرآنی ظرفیت های بالایی دارد/ 60 درصد از پرسنل تبلیغات اسلامی استان اهل سنت هستند
مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بعد از پیروزی انقلاب برای احیاء دین مبین اسلام در یکم تیرماه سال 60 به فرمان امام خمینی تشکیل شد و از همین سال هم اداره کل تبلیغات اسلامی درکردستان کار خودرا آغاز کرده است و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد کارکنان این اداره کل از نیروهای اهل سنت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آفتاب دل، حجت الاسلام مختار کرمی مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان که در سنندج برگزار شد ضمن محکوم کر حودث اخیر تروریستی که منجر به شهادت چند تن از هموطنانمان شد اظهار کرد: اقدام نیروهای نظامی ما این پیام را دارد که اگر دشمنان ما بخواهند دست از پا خطا کنند نظام ما قادر است، در کمترین زمان و با بهترین وجه ممکن با اقتدار از سرزمین خود دفاع کند و در این خصوص مستقل و بدون اجازه از دیگران این کار را خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


 
وی گفت: در روزهای اخیر دشمنان تلاش کردند که حادثه ی تروریستی را به اهل سنت و مردم کُرد نسبت دهند که با هوشیاری مردم و موضع گیری های بسیار خوب نخبگان، علما و مردم کرد و اهل سنت این توطئه نقش برآب شد و اینکه موشک های شلیک شده به سمت داعش از کرمانشاه و کردستان که بخش‌هابی از این مناطق اهل سنت و کرد هستند، انجام گرفت این پیام را دارد که مردم ما اعم از شیعه و سنی همواره در کنار هم هستند و در  دفاع از نظام ذره‌ای با هم اختلاف ندارند و با تمام وجود از سرزمین خود دفاع می کنند.

,
,
,

 

,


وی به نقش اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: اگر یک سازمان یا نهادی در انجام وظیف خود موفق می شود بدون کمک رسانه نمی تواند این موفقیت را بدست آورد چرا که این خبرنگاران هستند که راه را برای موفقیت هموار می کنند لذا تاثیر رسانه در تغییر فرهنگ جوامع بشری از تاثیر اختراعات عمیق تر و گسترده تر است .

,
,

 

,


حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه تبلیغات امروزه نیاز جامعه ی بشری است و تبلیغ دین مبین اسلام هم از همان آغاز بعثت پیامبر اکرم (ص) شروع شده است  خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغا تاسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای احیاء دین مبین اسلام در یکم تیرماه سال 60 به فرمان امام خمینی تشکیل شد و از همین سال هم اداره کل تبلیغات اسلامی درکردستان کار خودرا آغاز کرده است و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد کارکنان این اداره کل از نیروهای اهل سنت هستند.

,
,

 

,


حجت الاسلام کرمی یادآور شد: ظرفیت های حداقلی سازمان تبلیغات اسلامی در استان کردستان در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است که علیرغم این محدودیت ها اقدامات و برنامه های بسیار خوبی در استان کردستان اجرایی می شود و انتظار داریم که در سال جاری نیز در این راستا قدم برداشته و سطح فعالیت ها و برنامه های کاری تبلیغات اسلامی را ارتقاء دهیم.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه مسجد یکی از پایگاه های اصلی برای فعالیت های فرهنگی و دینی است افزود: متاسفانه مدیریت مساجد در کردستان سرگردان است و ما  نمی توانیم از این ظرفیت بعنوان پایگاه اصلی استفاده کنیم چرا که در شرایط فعلی شمار زیادی اداره و سازمان دولتی خود را متولی امور مسجد می دانند و این وضعیت کار در مساجد را مشکل کرده و در کنار این مهم هویت اصلی این پایگاه مهم دینی و فرهنگی را خدشه دار کرده است که انتظار می رود در سطح کلان برنامه ای برای ساماندهی این وضعیت در دستور کار قرار گیرد.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه امکانات و بستر تبلیغات اسلامی درکردستان مهیا است، اظهارداشت: کار در سازمان تبلیغات به طور جهادی و انقلابی انجام می شود و همواره با مطالعه و برنامه ریزی اقدام به اجرایی کردن برنامه ها می کنیم.

,
,

 

,


حجت الاسلام کرمی با اشاره به وجود ۹ مجتمع فرهنگی نور دراستان بیان کرد: هزینه احداث این مجتمع ها در استان بالغ بر ۱۵ میلیارد است که  اعتبارات ساخت آن از محل بودجه سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال ۸۸، تامین شده است.

,
,

 

,


مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان داشت: خوشبختانه در سال گذشته 56 برنامه شاخص فرهنگی اجرا شد .

,
,

 

,


وی بیان کرد: اعتبار پیش بینی شده امسال اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان است که برآورد می شود بیش از ۹۰ درصد این  بودجه تحقق پیدا می کند.

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد روحانیون مستقر دراستان ۴۳ نفر است، اظهارداشت: سالانه بیش از هزار نفر مبلغ و مبلغه به شهرستان های مختلف استان به مناسبت های مذهبی مختلف اعزام می شوند.

,
,

 

,


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اظهارداشت: هیچ نهاد فرهنگی در کردستان به اندازه تبلیغات اسلامی در مناطق روستایی ومحروم سرمایه گذاری نکرده است و هزینه کرد ماهیانه ۶۰ میلیون تومانی ما در این مناطق گواهی بر این مدعاست.

,
,

 

,


وی تاکید کرد: در حوزه ی اعزام، سالیانه حدود هزار مبلغ و مبلغه به همه ی شهرستان‌ها در طول سال اعزام می‌شوند.

,
,

 

,


وی به شماری از فعالیت ها و برنامه های شاخص تبلیغات اسلامی استان کردستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ و در مجموع تمامی حوزه ها ۵۶ برنامه و فعالیت شاخص در استان کردستان اجرایی شده است که هر بخش و شاخص از این برنامه ده ها برنامه را شامل می شود.

,
,

 

,


وی افزود: در مجموع در حوزه اعتباری نیز در سال ۹۵ در مجموع نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در بخش فرهنگی در تبلیغات اسلامی استان کردستان هزینه شد .

,
,

 

,


حجت الاسلام کرمی از تصویب و اجرای حدود ۷۰ برنامه شاخص در سال جاری دراین استان خبرداد و گفت: حدود یکصد برنامه هم زیرمجموعه این برنامه های شاخص در استان امسال در حوزه های مختلف اعم از قرآن، اعزام، آموزش و پژوهش اجرایی می شود.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه