اخبار داغ

گزارشی از بهشت چشمه های شفابخش ایران؛

چشمه‌ آب معدنی"چانف" دوایی برای دفع سنگ کلیه/طبیعت نیکشهر نیازمند توجه بیشتر مردم و مسئولین

چشمه‌ آب معدنی"چانف" دوایی برای دفع سنگ کلیه/طبیعت نیکشهر نیازمند توجه بیشتر مردم و مسئولین
چشمه‌های آب گرم و معدنی دهستان "چانف" عارضه طبیعی کمتر شناخته شده در شهرستان گرمسیری نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان است که افزون بر زیبایی سحرانگیزش، بیماران را شفا می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، شاید شما هم تاکنون این جمله را از پدربزرگ و یا مادربزرگ ها شنیده باشید که "دوای دردت فقط چشمه آب گرم و معدنیه" و برایتان سوال پیش آمده باشد که اصلا این جمله به چه معناست و چرا باید آب خنک چشمه هایی که از کودکی شنیده ایم و در همه کتاب های قصه خوانده ایم، گرم و داغ شده باشد! و چه دلیلی دارد آب دوای دردی باشد که درون بدن انسان لانه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

به طور کلی چشمه طبیعی آب معدنی و آبگرم مکانی است که به صورت مداوم آب گرم یا داغ از زمین خارج می‌شود و بخاطر درصد بالای مواد حل شده معدنی آب بعضی از این چشمه‌ها، عده‌ای از آن‌ها استفاده درمانی می‌کنند به گونه ای که در طول هزاران سال بشر از این مکانها برای درمان بیماریهای مختلف و تسکین دردهای گوناگون استفاده کرده است و این باور که این آبها خاصیت درمانی دارند تنها مخصوص پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها ما ایرانیان نیست.
 
شواهد و مدارکی از تاریخ طب سنتی وجود دارد که نشان می دهد آب درمانی در مصر , یونان و روم باستان رواج داشته است. گویا درباریان مصری حوضچه‌‌هایی داشتند که به آب آن، گل و گیاه و روغن‌‌هایی خاص اضافه می‌کردند و چنین تصور می‌کردند که چشمه‌های آب گرم با بهبود روند گردش خون می‌تواند برای سلامت انسان مفید باشد.
 
با تحقیقات نوین پزشکی مشخص شده است که چشمه‌های آب معدنی و آبگرم دارای ویژگی هایی مثل تحریک فعالیت‌های مختلف بدن، درمان بیماری تنفسی، روماتیسم، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های زنان و تورم موضعی، تسکین اعصاب، تنظیم فشار خون، درمان دردهای مفصلی و بهبود دردهای کلیه دارند.

,
,
,
,
,

چشمه‌های آب گرم در نقاطی از زمین وجود دارند که در آنها شرایط مورفولوژی، تکتونیکی، ماگمایی و جوی فراهم آمده باشد، در ایران به خاطر فعالیت گسترده آتشفشانی چشمه‌های معدنی و گرم زیادی وجود دارد.

,

 

,

, ,

 

,

سیستان و بلوچستان بهشت طبیعی ایران است

, سیستان و بلوچستان بهشت طبیعی ایران است, سیستان و بلوچستان بهشت طبیعی ایران است,

در استان سیستان و بلوچستان طبیعت خاص و کوهستانی بودن بسیاری از نقاط آن سبب شده است تا آب معدنی و چشمه آب گرم زیادی از دل کوه‌ها این استان سرچشمه بگیرد وآب و هوای مساعد سبب رویش گیاهان دارویی فراوانی شده است که هر کدام دوای درد یکی از بیماری های انسان هاست.

,

در میان چشمه های فراوان این استان مرزی، چشمه‌ی آب معدنی "چانف" در 18 کیلومتری روستای چانف از توابع بخش آهوران شهرستان نیکشهر یکی از بهترین آنهاست به گونه ای که بسیاری از مردم این منطقه آب آن را دردهای کلیوی و دفع سنگ‌های کلیه می دانند.

,

 

,

, ,

 

,

آب معدنی "چانف" دوای درد بیماران کلیوی

, آب معدنی "چانف" دوای درد بیماران کلیوی, آب معدنی "چانف" دوای درد بیماران کلیوی,

در همین رابطه حسن ذاتی کیخا در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با بیان این مطلب که  آب معدنی "چانف" دوای درد کلیه است، اظهار داشت: این منطقه پیش از این اهمیت چندانی نداشت اما وقتی در بالادست این چشمه اکتشاف معدن منگنز آغاز شد این منطقه شهرت یافت و هم‌اکنون جزو تفرجگاه‌های بزرگ جنوب سیستان و بلوچستان به شمار می آید به گونه ای که همه روزه تعداد بسیاری از مردم استان و دیگر نقاط کشور به این مکان سفر می کنند تا در کنار استفاده از طبیعت بکر منطقه، از دوای طبیعی کلیه نیز بهره مند شوند.

, پاپایا,

وی افزود: افراد مبتلا به عارضه‌ی سنگ کلیه که از آب این چشمه نوشیده‌اند معترفند که آب این چشمه به‌طرز عجیبی سنگ‌ها را از کلیه دفع می‌کند و یا خرد و می‌شکند و تاکنون بیش از هزاران نفر از بیمارانی که سالهاست با مشکلات سنگ کلیه درگیر هستند به این محل آمده و با نوشیدن آب معجزه گر این چشمه و لطف خدا مشکلشان برطرف شده و سنگ دفع شده است.

,

رییس اداره‌ی حفاظت محیط زیست نیکشهر با تاکید بر اینکه در هر گوشه از ایران معجزه ای از نعمت های خدا وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی آب‌ها که مظهر قدرت لا یزال خداوندی هستند این‌گونه معجزه می‌کنند و کانون تفرج انواع و اقسام گردشگران می‌شوند.
 

,
,

, ,


مناطق گردشگری و طبیعی نیکشهر نیازمند توجه بیشتر مسئولین

,
, مناطق گردشگری و طبیعی نیکشهر نیازمند توجه بیشتر مسئولین, مناطق گردشگری و طبیعی نیکشهر نیازمند توجه بیشتر مسئولین,

جان بخش داوودی یکی از اهالی روستای چانف نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه در این محل حضور روزانه بیش از 20 تا 30 خودرو و ده‌ها مسافر در این منطقه است که باعث رونق کسب و کار در روستا شده است.

, پاپایا,

وی با گلایه از توجه مسئولین به این چشمه و عدم تامین امکانات رفاهی مناسب در محل، بیان کرد: مسئولین تاکنون برای شناساندن این چشمه اقدامی نکرده‌اند که لازم است تا برای برای ساماندهی آن و ایجاد راه دسترسی مناسب  فکر اساسی شود تا گردشگران بتوانند از آن استفاده لازم را ببرند و مردم منطقه هم با استفاده از این نعمت خدا دادی امرار معاش کنند.

,

داوودی خاطرنشان کرد: متاسفانه این چشمه‌ی آب معدنی با قابلیت دفع سنگ‌های کلیه و بسیاری دیگر از خواص خاص دارویی حتی از راه دسترسی مناسب بی‌بهره است و تابلویی ساده نیز برای شناساندن مسیر آن وجود ندارد.

,

 

,

, ,

 

,

نیکشهر سرزمین چشمه های آبگرم و معدنی است

, نیکشهر سرزمین چشمه های آبگرم و معدنی است, نیکشهر سرزمین چشمه های آبگرم و معدنی است,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اهمیت جاذبه های طبیعی در جذب گردشگران داخلی و خارجی، گفت: کوهستانی بودن منطقه و وجود جاذبه‌های طبیعی سبب جذب گردشگر و توریست به این شهرستان می شود و باید از این نعمت های خدا دادی نهایت استفاده را ببریم.

, پاپایا,

وی چشمه‌های آب گرم، گوگردی و معدنی را مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی-آبی شهرستان نیکشهر دانست و افزود:  این چشمه‌ها در روستای شیرآباد، بخش آهوران و بخش‌های فنوج، بنت و مرکزی واقع شده‌اند و به عنوان مهمترین جاذبه های آبی شهرستان نقش مهمی در جذب گردشگران ایفا کرده اند.

,

خیر النسا امیری با اشاره به موارد استفاده درمانی چشمه های آب شهرستان نیکشهر، خاطرنشان کرد: چشمه‌های آب گرم و گوگردی شهرستان برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی، درد مفاصل و عضلانی مفید است.

,

وی ادامه داد: در میان چشمه‌های موجود در این شهرستان چشمه‌ی آب معدنی "چانف" به علت اثرگذاری آب آن در دفع سنگ‌های کلیه بیشترین آمار جذب گردشگران استانی و دیگر نقاط کشور را در منطقه به خود اختصاص داده است.

,

امیری در پایان با اشاره به اینکه 67 چشمه آبگرم و آب معدنی و آبشار در شهرستان نیکشهر وجود دارد، تصریح کرد: چشمه آبگرم، آب معدنی و آبشار های طبیعی این منطقه در تمامی فصول سال پذیرای تعداد زیادی از طبیعت دوستان و بیمارانی است که به امید شفا به  این محل سفر میکنند که حمایت مسئولین و همکاری مردم شهرستان در معرفی این نقاط میتواند باعث رونق اقتصادی خوبی در نیکشهر شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه