اخبار داغ

زخم های که هر روز چرکین تر می شود/نبود شبکه فاضلاب مشکل اصلی اهالی 84 واحدی تخت +عکس

زخم های که هر روز چرکین تر می شود/نبود شبکه فاضلاب مشکل اصلی اهالی 84 واحدی تخت +عکس
یکی از مناطق بیجار که در حاشیه قرار گرفته و شهروندان آن از کمترین امکانات اولیه شهر نشینی نیز برخوردر نیستند ،منازل 84 واحدی تخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران ،دیار بیجار گروس از شهرهای قدیمی با قدمت بالا در استان کردستان است که از لحاظ داشتن چهره های شاخص علمی ، فرهنگی و دینی دارای آوازه خاصی در کشور هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

روزگاری بیجار سرآمد شهرهای استان بود و مرکز تجاری بر سر راه تبریز که خوش می درخشید.

,

اما در حال حاضر بیجار گروس که قدمت و فرهنگ خود را به وسیله عده ای یدک می کشد حال و روز خوشی ندارد و از هر سویش دردی دارد که به زخم های چرکین تبدیل می شود.

,

نبود مراکز تولیدی ، عدم حمایت مسئولان از سرمایه گذاران ، تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی ، نبود زیر ساخت های مناسب ،نبود امکانات کافی درمانی ، نبود مراکز تفریحی مناسب، بیکاری و نهایت مهاجرت از مهمترین معضل های است که شهروندان شهرستان بیجار گروس با آن دست و پنجه نرم می کنند.

,

یکی از مناطق بیجار که در حاشیه قرار گرفته و شهروندان آن از کمترین امکانات اولیه شهر نشینی نیز برخوردر نیستند ،منازل 84 واحدی تخت است.

,

با گذر از منطقه تخت که در حاشیه شهر واقع شده است به منازل 84 واحدی تخت علیا می رسید ، اغلب ساکنان این منطقه از خانواده های کم درآمد و محروم هستند که موفق شده اند بعد از چندین سال با گرفتن تسهیلات مختلف صاحب خانه شوند.

,

, ,

هر چند اقدام مسکن و شهرسازی در احداث مسکن 84 واحدی تخت علیا که موجب سرپناه دار شدن عده ای از اقشار کم درآمد در شهرستان بیجار شده است ، اما بهتر نبود قبل از واگذاری آن جهت رفاه حال ساکنان مشکلات آن برطرف و سپس منازل واگذار می شد؟!

,

یکی از مهمترین مشکلات این منازل عدم وجود شبکه فاضلاب است که علاوه بوی تعفن آن به ویژه در فصل بهار و تابستان زندگی را بر ساکنان این منطقه حرام کرده و موجب بروز مشکلات و بیماری های فراوانی شده است.

,

یکی از بانوان ساکن در این منطقه در گفت و گو با خبرنگار بیجار بام ایران ، اظهار داشت: 6 سال است در این منطقه ساکن هستیم ، فاضلاب های این منطقه از طریق چاه تخلیه می شود و به علت نبود شبکه فاضلاب با مشکلات خیلی زیادی دست و پنجه نرم میکنیم.

,

وی گفت: بوی تعفن و بد فاضلاب به ویژه با رسیدن فصل گرم سال موجب بروز مشکلات و بیماری های متعدد برای ساکنان شده است.

,

یکی دیگر از اهالی این منطقه بیان داشت: این مجموعه با توجه به اینکه شش سال از ساخت آن می گذرد فاقد معبر مناسب جهت دسترسی به شهر است و بیشتر به یک روستای کوچک شبیه است تا شهر .

,

 

,

, ,

این شهروند بیجاری تصریح کرد: هیچکدام از معابر داخلی این مجموعه تا کنون آسفالت نشده است و تعداد زیادی از مسئولان در طی چند سال قبل در بازدیدهای مختلف قول آسفالت کردن را دادن اما متاسفانه تا کنون اقدامی نشده است.

,

حسینی یکی دیگر از ساکنان این مجموعه اعلام کرد: برای رسیدن به منازل 84 واحدی باید از منطقه تخت بگذرید که عدم رسیدگی شهرداری به این منطقه و روباز بودن فاضلاب چهره ناخوشایندی برای این منطقه رقم زده است.

,

, ,

وی خاطر نشان کرد: اکثر خانواده های ساکن در این مجموعه داری فرزندان کوچک هستند که با توجه به تعطیلی مدارس و طولانی شدن روزها جهت گذران اوقات فراغتشان با مشکل رو به رو هستند.

,

حسینی گفت: تعداد زیادی از ساکنان قبلی این مجموعه به علت نبود امکانات اولیه زندگی شهرنشینی در این منطقه منازل خود را فروختند و به شهرهای اطراف کرج و تهران مهاجرت کردند.

,

نبود امکانات اولیه زندگی شهرنشینی در مناطق تازه تاسیس تنها شامل حال منازل 84 واحدی تخت نمی شود ، بلکه ساکن مسکن مهر در فاز 2 حلوایی و دیگر مناطق حاشیه ای شهر بیجار نیز از بی امکاناتی رنج می برند و نیارمند توجه ویژه مسئولان هستند.

,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه