اخبار داغ

قیمت پیاز در یزد اوج گرفت/ عدم تمایل کشاورزان به کاشت پیاز؛ علت اصلی گرانی

قیمت پیاز در یزد اوج گرفت/ عدم تمایل کشاورزان به کاشت پیاز؛ علت اصلی گرانی
رئیس اتحادیه صنف میدان دارن استان یزد علت گرانی پیاز در این استان را قیمت پایین و نداشتن صرفه اقتصادی از برداشت محصول پیاز در سال گذشته عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ قیمت های متعارف عمده فروشی اقلام میوه و تره بار از سوی اتحادیه میداندار و میوه فروش یزد بر اساس جدول ذیل اعلام شده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

رئیس اتحادیه صنف میدان دارن استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ در خصوص گرانی قیمت پیاز اظهار داشت: پیاز یکی از محصولات مهم دزفول است و استان‌های اصفهان و شیراز از نظر تولید پیاز در رده‌های بعدی قرار دارند و طبیعی است در صورت عدم کاشت از سوی این استان‌ها و کمیاب شدن قیمت این محصول افزایش یابد.

,

حسین مشرف با اشاره به قیمت پایین پیاز خریداری شده توسط دولت، گفت: در سال گذشته کشاورزان منطقه به دلیل قیمت پایین و نداشتن صرفه اقتصادی از برداشت محصول صرفه نظرکرده‌اند و به همین دلیل قیمت پیاز افزایش یافته است.

,

وی  قیمت پیاز فروخته شده در اصفهان را  2500 اعلام کرد و افزود: استان یزد به دلیل کرایه حمل و نقل  پیاز به قیمت 2800 به فروش رسیده است؛ ولی در حال حاضر به دلیل ارزان‌تر شدن قیمت پیاز دراصفهان قیمت این محصول در میادین یزد هم به 2400 رسیده است.

,

مشرف در پایان خاطر نشان کرد: نرخ‌ها مربوط به خرید عمده و از سطح میادین میوه و تربار است و در سطح مغازه‌های شهر، فروشندگان مجاز به افزایش 30 درصدی هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه