اخبار داغ

ماموستا حسینی در واکنش به اعلام دو عید فطر در کردستان؛

برخی از ماموستاهای آئینی مردم را به سخره می‌گیرند

برخی از ماموستاهای آئینی مردم را به سخره می‌گیرند
امام جمعه موقت سنندج در واکنش به اعلام دو عید فطر در کردستان، گفت: متأسفانه برخی از ماموستاهای آئینی و مردم خود را مقید به مذهب خاصی نمی‎دانند و به عبارتی از آنها با عنوان لامذهب‌گری یاد می‌شود و این افراد دوست دارند مردم را به سخره بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا سیدمحمد حسینی در گفت‌و‌گو اختصاصی با خبرنگار کُردتودی، در خصوص رؤیت ماه شوال و اعلام عید سعید فطر اظهار داشت: در رابطه با رؤیت ماه شوال دو نظریه در فقه وجود دارد، یکی اینکه؛ جمعی از علما بر این باورند که هرجا ماه رؤیت شد باید به حکم آن در مابقی جاهای دیگر نیز اعلام عید شود یعنی نزد آنها اختلاف مطلع مطرح نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: در نظریه دوم جمعی از علما به اختلاف مطلع باور دارند یعنی اینکه اگر در یک ولایت تنها در مکانی ماه رؤیت شد در دیگر شهرها نمی‌توانند به آن عمل کنند.

,

 

,

ماموستا حسینی با ابراز تأسف از اینکه در کردستان عده‌ای ۳۰ رمضان  را اعلام عید کرده‌اند، گفت: متأسفانه برخی از ماموستاهای آئینی و مردم خود را مقید به مذهب خاصی نمی‌دانند و به عبارتی از آنها با عنوان لامذهب‌گری یاد می‌شود و این افراد دوست دارند مردم را به سخره بگیرند و اینکه مذهب امام شافعی(رض) معتقد به اختلاف مطلع است را به آن عمل نمی‌کنند.

,

 

,

امام جمعه موقت شهر سنندج ادامه داد: حق این نبود که اینگونه عمل شود و در یک مملکت هر کس به میل و مرام خود اعلام عید کند. باید هر مملکتی حداقل برای خود یک حکم داشته باشد.

,

 

,

وی اظهار داشت: حق این بود به دنبال ماه گشته شود و اگر دیده نشد دیگر اعلام عید نشود. متأسفانه اعلام دو عید در یک مملکت کاری خلاف شرع و بسیار زشت و ناپسند است و هیچ توجیهی هم ندارد.

,

 

,

ماموستا حسینی اعلام کرد: متأسفانه شیرازه کار از دست دررفته و برخی از مردم خط هیچ کسی را نمی‌خوانند و موجب می‌شوند این قضایا به وجود بیاید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه