اخبار داغ

رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت بکارگیری رویکردهای جدید در ایجاد اشتغال/ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار مجموع صادرات شرکت های دانش بنیان اصفهان

ضرورت بکارگیری رویکردهای جدید در ایجاد اشتغال/ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار مجموع صادرات شرکت های دانش بنیان اصفهان
حدود ۵۰۰ شرکت و موسسه دانش‌بنیان، در این شهرک فعال هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صاحب نیوز؛ رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: صادرات محصولات شرکت های دانش‌بنیان مستقر در این شهرک در سال گذشته، 9 میلیون و 600 هزار دلار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مهدی کشمیری افزود: حدود 500 شرکت و موسسه دانش‌بنیان، در حوزه‌های مختلف علم و فناوری در این شهرک فعال هستند.
این مسئول  که در سی و یکمین جلسه هیات اجرایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سخن می گفت، با بیان اینکه شش هزار و 500 نفر در این شرکت‌ها اشتغال دارند، تصریح کردکرد: تاکنون 850 فناوری که حدود 300 مورد آن مربوط به چهار سال اخیر است، در این شهرک تجاری ‌سازی شده است.
وی به عملکرد شهرک در بخش بین‌المللی اشاره کرد و افزود: برگزاری تورهای فناوری در کشورهای آلمان و عمان، کمک به صادرات محصولات دانش‌بنیان، دریافت جوایز بین‌المللی توسط واحدهای فناور مستقر در شهرک، کمک به حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی از مهمترین اقدام های صورت گرفته در این بخش است.
استاندار اصفهان نیز در این جلسه افزود: آسیب‌شناسی از عملکرد پنج سال قبل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان باید صورت گیرد و ضروری است برنامه جدید پنج‌ ساله شهرک با محوریت اقتصاد مقاومتی تدوین و جهت بررسی و تایید به هیات اجرایی ارائه شود.
رسول زرگرپور تاکید کرد:  کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری که بزرگترین گردهمایی انجمن پارک‌های علم و فناوری جهان است در سال 2018 در اصفهان برگزار می‌شود و لازم است که همه دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داشته باشند.
استاندار اصفهان همچنین گفت: باید رویکردهای جدیدی در ایجاد اشتغال بکار گرفته شود و استفاده از شیوه‌های جدید از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: انتظار دولت این است که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در اقتصاد دانش‌بنیان رسالتی بالاتر داشته و در این زمینه پاسخگو باشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در این شهرک صورت گیرد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد تا در سطحی کلان تر به ایجاد همکاری و نزدیکی بیشتر جامعه علمی و صنعتی و رونق اقتصادی بپردازد.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه