اخبار داغ

توازن رشته تحصیلی در استان جدی گرفته شود/برای آموزش و پرورش نقشه راه تدوین شود

توازن رشته تحصیلی در استان جدی گرفته شود/برای آموزش و پرورش نقشه راه تدوین شود
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: توازن در انتخاب رشته های تحصیلی دانش آموزان در استان جدی گرفته شود و در این راستا باید از مقاطع پایین به آنها آموزش و آگاهی بخشی لازم صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازایل بانو فتاح محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، افزود: اقدام در زمینه معرفی مشاغل و نیاز استان در سال‌ های آینده به هر کدام از آنها نقش بسزایی در انتخاب هر چه بهتر انتخاب رشته تحصیلی توسط دانش آموزان استان خواهد داشت.
معاون سیاسی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  هر چند دانش آموزان در سراسر کشور برای انتخاب رشته تحصیلی آزاد هستند اما باید راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم توسط معلمان و مشاوران مدارس به آنان و اولیایشان داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو, ,
,


محمدی بیان کرد: اهمیت و ضرورت انتخاب رشته بر هیچ فردی پوشیده نیست و این امر حساس با آینده دانش آموز و جامعه ارتباط مستقیمی دارد که  تمایل عده زیادی از دانش آموزان در چند سال اخیر برای ورود به برخی رشته‌ها از جمله علوم تجربی باید مدیریت شود.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود:  برای کاهش این معضل مهم در استان و تشویق روز افزون دانش آموزان و اولیای آنها برای ادامه تحصیل در دیگر رشته‌ها به ویژه رشته‌ های فنی و حرفه‌ ای و کاردانش به دلیل بازار کار مناسب تر باید برنامه ریزی شود.

,
,
,

برای آموزش و پرورش نقشه راه تدوین شود

, برای آموزش و پرورش نقشه راه تدوین شود, برای آموزش و پرورش نقشه راه تدوین شود,


نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یک نقشه راه برای آموزش و پرورش استان تهیه و تدوین شود.
عدل هاشمی پور عنوان کرد:  سعی شود در این نقشه راه آسیب‌ها، چالش‌ها، کمبودها و نیازهای آموزش و پرورش به همراه راهکارهای رفع آنها ارائه شود.
وی افزود: در حوزه فرهنگ و آموزش نباید سلیقه ‌ای و سنتی عمل کرد، بلکه لازم است هر چه بیشتر روی آنها سرمایه گذاری شود.
هاشمی پور با اشاره به مشکلات ساختاری بیان کرد: بدون کمک خیران نمی‌ توان مشکلات متعدد آموزش و پرورش را حل کرد و به همین دلیل باید از ظرفیت مهم خیران بیش از پیش استفاده بهینه شود.
هاشمی پور خواستار برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی ‌ها در تمامی بخش‌ ها از جمله حوزه آموزش و فرهنگ شد.
وی تاکید کرد: کهگیلویه وبویراحمد از استان‌ های موفق در زمینه آموزش و فرهنگ الگوگیری کرده و از تجارب ارزنده آنها استفاده بیشتری کند.

,
,
,
,
,
,
,


هدایت تحصیلی 9 هزار و 723 دانش آموز پایه سوم متوسطه اول تا مردادماه

,
, هدایت تحصیلی 9 هزار و 723 دانش آموز پایه سوم متوسطه اول تا مردادماه, هدایت تحصیلی 9 هزار و 723 دانش آموز پایه سوم متوسطه اول تا مردادماه,


مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: 9 هزار و 723 دانش آموز پایه سوم متوسطه اول استان باید تا مرداد سال جاری هدایت تحصیلی شده و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.
هادی زارع پور با بیان اینکه، کمیته هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه اول ایجاد شده و اقدام‌ های لازم برای انتخاب رشته دانش آموزان در حال انجام است، افزود: آیین نامه جدید هدایت تحصیلی سال 1394 تصویب و در سال 1395 اجرا شد.

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه