اخبار داغ

فرماندار بردسیر خبر داد؛

برگزاری یازدهمین جشنواره گلاب گیری طی سه روز در لاله زاربردسیر/احداث کارخانه عطر و ادکلن سازی در سال جاری

برگزاری یازدهمین جشنواره گلاب گیری طی سه روز در لاله زاربردسیر/احداث کارخانه عطر و ادکلن سازی در سال جاری
فرماندار بردسیر گفت: این جشنواره طی سه روز از تاریخ 96/4/6 الی 96/4/9 همراه با برنامه های شاد ،مفرح، موسیقی و ورزشی از جمله پرواز با پاراگلایدر، اجرای طنز، قایقرانی، ماهیگیری، نمایشگاه صنایع دستی، برپایی سیاه چادرهای عشایری و اقامت در خانه های بوم گردی و روستایی برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان، مجید نجف پور فرماندار بردسیر به مناسبت فرا رسیدن یازدهمین جشنواره گل و گلاب بخش لاله زار بردسیر به خبرنگار ما گفت : یازدهمین جشنواره گل و گلاب لاله زار به مدت سه روز با  اجرای برنامه های مفرح و شاد برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

وی گفت: چون در سال های گذشته این جشنواره طی بک روز  باعث ترافیک زیاد می شد ، بنابراین در سال جاری تصمیم بر این شد تا این برنامه طی سه روز از تاریخ 96/4/6 الی 96/4/9 همراه با برنامه های شاد ،مفرح، موسیقی و ورزشی از جمله پرواز با پاراگلایدر، اجرای طنز، قایقرانی، ماهیگیری، نمایشگاه صنایع دستی، برپایی سیاه چادرهای عشایری و اقامت در خانه های بوم گردی و روستایی برگزار می شود.

,

فرماندار بردسیر ادامه داد: این جشنواره با هدف شناساندن و معرفی پتانسیل های بالقوه شهرستان بردسیر از 10 سال گذشته تاکنون در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار شده است.

,

نجف پور افزود : یک روز قبل از اختتامیه یعنی روز هشتم برپایی مسابقه بزرگ کوهنوردی عمومی با حضور تعداد زیادی از مردم سراسر کشور  در کوه های هزار لاله زار انجام می شود.

,

وی عنوان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره علاوه بر مردم ، نمایندگان مجلس، استاندار، مسئولین استانی و فرمانداران خواهند بود.

,

نجف پور بیان داشت: آیین اختتامیه جشنواره گل محمدی لاله زار از شبکه سراسری سه سیما و شبکه استانی کرمان پخش خواهد شد.

,

وی با اشاره به تاثیرگذاری این جشنواره در اقتصاد منطقه علی الخصوص برای کشاورزان ، ابراز داشت: از عوامل موثر  برپایی این جشنواره معرفی محصولات کشاورزی، پتانسیل های شهری، سایت گردشگری ، شهرت گلاب ، تثبیت گلاب به عنوان یک برند می باشد.

,

نجف پور اذعان داشت : لاله زار بردسیر به واسطه شهرت گلابش  به عنوان یک منطقه گردشگری اصلی معرفی شده است که از ابتدای فصل برداشت گل محمدی  هر چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تعداد 2هزار و 500 خودرو را به منطقه وارد می شود که اگر هر کدام  شامل سه سرنشین هم باشند  تعداد 3 هزار و 500 الی4 هزار نفر  از منطقه بازدید به عمل می آورند، آنان علاوه بر این قصد خرید و اسکان در این منطقه را نیز دارند.

,

فرماندار بردسیر با تاکید بر اینکه در حال حاضر گردشگری به عنوان منبع اصلی اقتصاد هر منطقه به حساب می آید، اذعان داشت: اولین سال برگزاری جشنواره حدود 10 سال پیش اتفاق افتاد که این طرح از جانب خود بنده که به عنوان کارشناس  به فرماندار وقت  "فرخی" مطرح و پذیرفته شد.

,

وی افزود:  این منطقه را با کاشان مقایسه کردیم و بیان  داشتیم که در شهرستان کاشان به واسطه برگزاری جشنوار گل محمدی سالیانه از ورود تعداد یک میلیون و پانصد نفر گردشگر درآمدزایی می نماید.

,

نجف پور  ادامه داد: در حال حاضر سالیانه به واسطه این جشنواره 150 الی 200 هزار مسافر درون استانی و برون استانی داریم که  از این منطقه بازدید می کنند، متاسفانه گردشگر خارجی کم داریم که می توانست درآمدزایی خوبی داشته باشد.

,

فرماندار بردسیر گفت: 2 هزار و 800 هکتار زیر کشت گل محمدی است که از این تعداد 2 هزار و 500 هکتار آن بارور و 300 هکتار جدیدا اضافه شده که سال آینده بازدهی خواهد داشت که در هر هکتار 2/5 تن گل محمدی برداشت می شود که در مجموع 7 هزار تن گل محمدی در سال در بخش لاله زار تولید و توسط واحدهای سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی فرآوری می شوند.

,

نجف پور عنوان کرد: از این میزان  5 هزار و 400 تن در داخل خود بخش با 5 برند مشهور ، گلاب زهرا، کوثر، ماه گلاب، اشرفی و حامر فرآوری می شود که خوشبختانه همین امسال دو کارخانه جدید ماه گلاب و حامر احداث شده است.

,

وی با اشاره به شعار اینکه هر مزرعه باید یک گلاب گیر داشته باشد ، افزود:  از صندوق کارآفرین امید 20 واحد تک دیگی (سنتی ) ایجاد که 6 عدد آن  اخیرا به دست استاندار کرمان افتتاح شد.

,

نجف پور به زمان برداشت گل محمدی در بخش لاله زار اشاره کردو عنوان داشت: از اوایل خرداد برداشت گل محمدی شروع و تا 15 تیر ماه ، به صورت دوره 45 روزه ادامه خواهد داشت.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا این جشنواره ثبت ملی شده است یا نه؟ ، ابراز داشت: سعی داریم در سال جاری برای ثبت ملی جشنواره اقدام نماییم.

,

فرماندار کرمان همچنین به اسکان مسافران در این سه روز اشاره کرد و گفت:  تعدادی چادر هلال احمر و  تعدادی سوئیت شهرداری همچنین در بحث بوم گردی آژانس های گردشگری راه اندازی شده است و کسانی که قصد اقامت دارند می توانند از خانه های روستایی و بوم گردی نیز استفاده نمایند.

,

نجف پور افزود: هر مالکی بخواهدمنزل خود را در بحث بوم گردی در اختیار مسافران قرار دهد  می تواند به این سایت گردشگری مراجعه و تسهیلات دریافت نموده و منزل خود را در ازاء دریافت مجوز  به ثبت برساند.

,

وی به صادرات این محصول اشاره کرد و  اداه داد:اسانس و روغن گل محمدی به عنوان پایلوت صنعت ادکلن سازی و عطرسازی دنیا صادر و مورد استفاده قرار می گیرد از سال آینده تعدادی از شرکت ها تقاضای فرآوری گل بصورت "کانکریت" (یعنی ژله مواد خام ادکلن و عطرسازی) را داشته اند.

,

فرماندار بردسیر از احداث یک کارخانه ادکلن و عطرسازی در سال جاری خبر داد و  یادآور شد: در حال حاضر چرخه تولید گلاب با گلابگیری، اسانس،انواع عرقیجات و کانکریت در حال تکمیل شدن است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه