اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبرداد؛

۴۰۱ مورد فوتی ارجاع شده به پزشکی قانونی استان در سال ۹۵

۴۰۱ مورد فوتی ارجاع شده به پزشکی قانونی استان در سال ۹۵
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در سال 95 ما در مجموع 401 مورد فوتی ارجاع شده به پزشکی قانونی استان داشته ایم که در مقایسه با مدت ماشبه در سال 94، 2.9 درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مصطفی جعفرزاده مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امیدواریم که هیچکدام از شهروندان ما مراجعه ای به پزشکی قانونی نداشته باشند اما متاسفانه رویه کاری ما به گونه ای است که تمامی ارباب رجوعان ما به گونه خودشان یا اطرافیانشان آسیب دیده و یا در معرض آسیب هستند و مسئولان استان هیچگاه به یاد پزشکی قانونی نیستند مگر اینکه اتفاقی در سطح استان یا خودشان بیافتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: سازمان پزشکی قانونی به عنوان یک سازمان ارائه دهنده نظریات تخصصی علمی و دقیق در حوزه پزشکی و به عنوان یک بازوی کارشناسی برای قوه قضاییه مشغول فعالیت است و تمام پرونده هایی که نیاز به نظرات پزشکی دارد از سوی مراجع قضایی به این سازمان ارجاع می شود.

,

 

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بر اساس چارت مصوب سازمانی ما در حال حاضر ما یک چهارم نیرو را در اختیار داریم و عملا هر نیرو ما به ازای چهار نفر قعالیت می کند اما به هر صورت مراکز ما در هفت شهرستان در حال فعالیت هستند.

,

 

,

جعفرزاده با بیان اینکه در سال 95 دو پزشک بومی جذب شده اند، گفت: در سال جاری نیز ما یک پزشک مرد برای مرکز استان تقاضا داده ایم که با سهمیه آن موافقت شده است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی در سه حوزه اصلی معاینات بالینی، سالن تشریح و تعیین علت فوت و کمیسیون های تخصصی عملکرد دارد.

,

 

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در خصوص حوزه معاینات بالینی بیان کرد: کلیه پرونده هایی که در پزشکی قانونی تشکیل و بررسی می شود باید با معرفی نامه مرجع قضایی و ضابطین انتظامی باشد و تنها در یک حوزه اختصاصی افراد مستقیمامی توانند به پزشکی قانونی مراجعه کنند و آن هم در واقع کسب مجوز سقط درمانی است.

,

 

,

جعفرزاده با بیان اینکه در حوزه معاینات بالینی 17 هزار و 566 پرونده در سال 95 تشکیل شده است، افزود: این آمار نسبت به سال 94، 25 درصد رشد داشته است و متاسفانه مصدومین تصادفات در صدر آمار ما قرار دارد و پس از آن موضوع نزاع است و ما در سال 94 رتبه 27 را در بحث معاینات بالینی داشته ایم.

,

 

,

وی با اشاره به رشد 0.9 درصدی در حوزه نزاع افزود: در سال گذشته سه هزار و 436 پرونده تصادفات تشکیل شده است که 66.6 درصد از این پرونده ها مربوط به آقایان بوده است و نسبت به مدت مشابه در سال 94 6.6 درصد رشد را در این حوزه داشته ایم و 52.4 درصد این مصدومین در بیرجند معاینه شده اند.

,

 

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در تمامی مرگ های غیر طبیعی و مشکوک باید جسدها معاینه شود و در سال 95 آمار اصلی متوفی ما 200 مورد فوتی ناشی از تصادفات داشته ایم که 140 مورد آن مرد بوده اند و خوشبختانه آمار فوتی ما در خصوص تصادفات نسبت به سال 94، 5.7 درصد کاهش یافته است.

,

 

,

جعفرزاده با بیان اینکه 29 درصد از فوتی های ما در راه های مواصلاتی شهرستان قاین است، گفت: 76 درصد از موارد فوتی ما ناشی از حوادث برون شهری بوده است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه 33.5 درصد متوفیات ما در بازه سنی 30 تا 49 سال هستند، گفت: 28 درصد از متوفیات ما در بازه سنی پنجاه سال به بالا هستند و متاسفانه در سال 95، 22 مورد فوتی در سن 10 سال و کمتر داشته ایم که آمار بسیار خطرناک و تکان دهنده ای است.

,

 

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: 48.5 درصد فوتی های ما سرنشینان خودروها بوده که 62.5 درصد از آمار فوتی به علت وارد شدن ضربه به سر اتفاق افتاده است.

,

 

,

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در سال 95 ما در مجموع 401 مورد فوتی ارجاع شده به پزشکی قانونی استان داشته ایم که در مقایسه با مدت ماشبه در سال 94، 2.9 درصد کاهش داشته است.

,

 

,

وی با اشاره به راه اندازی طرح ساماندهی صدور جواز دفن در کشور، افزود: در استان ما هم با مقاومت ها و اختلالتی که وجود داشت قصد راه اندازی آن را داریم و این طرح به این معنا است که در موارد فوتی که به هر دلیلی پزشک معالج وجود ندارد یا توانایی صدور گواهی فوت را ندارد کافی است با این طرح تماس گرفته شود در موارد مرگ طبیعی بدون ارجاع به پزشکی قانونی صدور گواهی فوت انجام می شود و شماره تماس این طرح 1530 است.

,

 

,

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی 61 مورد پرونده به نتیجه رسیده داشتیم و در مجموع 80 پرونده وارده در این حوزه داشته ایم.

,

 

,

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در حوزه مجوز سقط درمانی 121 پرونده داشته ایم که این بیانگر 18.6 درصد رشد در این حوزه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه