اخبار داغ

سرقت ۵ میلیاردی از شهروندان اصفهانی با دستگاه کارت‌خوان سیار

سرقت ۵ میلیاردی از شهروندان اصفهانی با دستگاه کارت‌خوان سیار
فردی که با نصب دستگاه اسکیمر روی دستگاه کارتخوان سیار، اطلاعات حساب شهروندان را به دست آورده و از حساب آنها سرقت می‌کرد توسط پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت از حساب بانکی آنها به صورت اینترنتی بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

سرهنگ مرتضوی افزود: با انجام تحقیقات گسترده مشخص شد همه شاکیان از فردی که به صورت سیار کالایی را با استفاده از دستگاه کارتخوان ارائه می‌کرد خرید انجام داده‌اند.

,

وی ادامه داد: پس از تحقیقات تخصصی و انجام اقدامات فنی در نهایت متهم که به استان دیگری پناه برده بود شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس فتا استان اصفهان منتقل شد.

,

این مسئول انتظامی اضافه کرد: در بازجویی‌های انجام شده متهم پس از اعتراف صریح به بزه انتسابی به سرقت از حساب ده نفر از شهروندان که در مجموع بیش از پنج میلیارد ریال می‌شود اقرار کرد.

,

سرهنگ مرتضوی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی بیشتر محرز شد متهم با جاساز دستگاه اسکیمر در دستگاه POS پس از خرید مشتری و کشیدن کارت در دستگاه POS و کپی اطلاعات بانکی آنها در دستگاه اسکیمر در فرصتی مناسب اقدام به سرقت از حساب آنها می‌کرد.

,

وی اضافه کرد: همچنین در تحقیقات بیشتر مشخص شد متهم توانسته اطلاعات حساب بانکی بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان را کپی برداری کند که با اقدام به موقع پلیس از سرقت‌های بیشتر جلوگیری به عمل آمد.

,

رئیس پلیس فتای استان اصفهان، به همشهریان توصیه کرد: حق مشتری است که کارت بانکی را خودش در دستگاه POS بکشد و همچنین رمز آن را به دور از چشم فروشنده و یا دوربینهای مداربسته وارد کند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه