اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد؛

پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان در سال جاری

پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان در سال جاری
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون در ادامه طرح رونق تولید،200میلیارد ریال تسهیلات به 25 واحد تولیدی استان پرداخت شده است،گفت:امسال نیز انتظارمان آن است که رقم تسهیلات بیشتری نسبت به سال 95،داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در نشست خبری اعضای ستاد بزرگداشت دهه تولید ملی، اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاکید عمده ما بر مصرف کالاهای داخلی و با اولویت تولیدات استان خراسان جنوبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با اشاره به این که در سال جاری نیز طرح رونق تولید ادامه دارد، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 700 واحد تولید صنعتی و کشاورزی در خراسان جنوبی ثبت نام کرده اند و بیش از 450 واحد نیز موفق به اخذ تسهیلات رونق تولید شدند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام سامانه بهین یاب خبر داد و افزود: تولیدکنندگان استان می توانند به منظور دریافت تسهیلات سرمایه درگردش و ثابت اقدام نمایند.

,

 شهرکی ادامه داد: تسهیلات مذکور به بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط که از بازار محصول مناسبی برخوردار بوده اما به دلیل تنگناهای مالی و نداشتن سرمایه در گردش، تولید آنها متوقف شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت می کنند، اختصاص می یابد.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر واحدهای صنعتی، فعالان بخش معدن نیز می‌توانند برای تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی خود از این تسهیلات استفاده نمایند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر این که از ابتدای سال جاری تاکنون در ادامه طرح رونق تولید 200 میلیارد ریال تسهیلات به 25 واحد تولیدی استان پرداخت شده، اضافه کرد: امسال انتظار می رود رقم تسهیلات بیشتری نسبت به سال 95 داشته باشیم.

,

شهرکی فلسفه تسهیلات رونق تولید  را،حفظ و افزایش تولید واحدهایی دانست که بازار فروش داشته و با مشکل نقدینگی مواجه هستند و یادآور شد: تاکنون با پرداخت این تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان جنوبی، 2 هزار شغل تثبیت و 260 شغل ایجاد شده است.

,

وی از بخشودگی 50 درصدی حقوق دولتی معادن سنگ های تزیینی خبر داد و ابراز کرد: در حوزه تجارت از ابتدای امسال پیگیری تسهیل امور صادارت انجام شده و صادارت مرغ زنده عملیاتی شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ضمن اشاره به این که طرح جامع مرز ماهیرود پیگیری و در بحث زیرساخت ها در دست اقدام است، اذعان داشت: در بحث خرده فروشی در مرز؛ مصوبه گرفته شده و در مرحله اجرای آن هستیم.

,

شهرکی در ادامه صحبت هایش متذکر شد: در حوزه نظارت و بازرسی سال قبل، بحث کیفیت نان و نانوایی ها مطرح بود که توسعه نانوایی ها با آرد آزاد مصوب شد و این که نانوایان به صورت تعدد محصول فعالیت کنند و در این راستا در پایان سال 95 تعداد زیادی مجتمع نانوایی دایر شد و مردم از تعدد و کیفیت نان رضایت داشتند و این سیاست در حوزه اصناف دیگر بویژه مواد پروتئینی نیز دنبال می شود تا مراکز عرضه متنوع گسترش یابد.

,

وی با بیان این که طی دو هفته آینده فراخوان مزایده 200 محدوده اکتشافی که سالها راکد بوده در خراسان جنوبی داده خواهد شد، افزود: تعداد 40 معدن آماده واگذاری از طریق فراخوان مزایده واگذار می شود.

,

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این که 7 طرح صنعتی خراسان جنوبی در سال جاری آماده افتتاح است،عنوان کرد: طرح های مذکور، با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان و اشتغال 2 هزار نفر به بهره برداری می رسد.

,

شهرکی گفت: سایت نمایشگاه های بین المللی استان امسال به اتمام می رسد و دستگاه های خدمات رسان بایستی در تکمیل زیرساخت ها کمک کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه