اخبار داغ

ردپای مظلومیت شهدای گچساران در تابلوهای رنگ پریده+تصاویر

ردپای مظلومیت شهدای گچساران در تابلوهای رنگ پریده+تصاویر
آنقدر فراموش کار شده ایم که حتی گاه عظمت کار شهداء را بخاطر دل مشغولی های دنیا فراموش می کنیم و به راستی وجود تصاویر رنگ و رو رفته شهداء در سطح شهر و عدم تعویض به موقع بنرهای قدیمی، چه تصویر و احساسی از شهداء، در ذهن شهروندان گچسارانی برجای می گذارد؟.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،انقلاب اسلامی تاکنون با توسل به فرهنگ شهادت، که برگرفته از فرهنگ عاشوراست، توانسته در دنیای پر از ظلم و محل جولان استکبار به حیات طیبه خود ادامه دهد و همه می‌دانیم که رمز ماندگاری آن به دلیل زنده بودن این فرهنگ برگرفته از قرآن بوده و تمامی دستاوردهای نظام اسلامی همه مدیون خون شهدای والامقام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب, .,

, ,

در بلوارها و مسیرهای اصلی شهر گچساران یا همان معبرایثارگران دوران 8سال دفاع مقدس، مشاهده  می شود که تصاویر مبارک شهدای گرانقدر دیار دلیرمردان و حماسه سازان بر روی تابلوها نقش بسته که نفس عمل بسیار نیک و قابل ستایش و تقدیر است، اما متاسفانه برخی از این تابلوها که به همت خانواده های معظم شهداء و با همکاری متولیان امر نصب شده سال هاست که به فراموشی سپرده شده اند!

, ،,

, , , ,

, , ,

بیاد پرسیدکه آیا نمایش تصویر رنگ و رو رفته و کهنه شهید و عدم تعویض به موقع بنر، در شأن شهدای والامقام این دیارحماسه ساز است؟ آیا تا به حال به شهدایی که تصویرشان بر روی این تابلوها حک شده، فکر کرده ایم و به یاد داریم که هریک از این لاله ها خالق حماسه ای بزرگ بوده اند؟

, ،,

, , ,

متأسفانه آنقدر فراموش کار شده ایم که حتی گاه عظمت کار شهداء را بخاطر دل مشغولی های دنیا فراموش می کنیم در حالی که آنها عزیز و نورچشم همه مردم و خانواده هایشان بوده و خواهند بود و فقط بخاطر آسایش و امنیت امروزمان، از همین دل مشغولی ها که عامل فراموشکاری ما هستند، گذشتند.

, ،,

, , ,

 آیا کمترین کاری که می توان در زمینه زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و معطر نمودن فضای شهری به عطر وجودی شهید،  انجام داد، تعویض به موقع بنر تمثال مبارک این غیورمردان نیست؟وجود تصاویر رنگ و رو رفته شهدا درمعابر اصلی سطح شهروعدم تعویض به موقع بنرهای قدیمی، چه تصویر و احساسی از شهداء، در ذهن شهروندان گچسارانی و دیگر رهگذران برجای می گذارد؟.

, ،,

, , ,

استان کهگیلویه و بویراحمد با وسعت و جمعیت کم که تنها یک درصد کشور را شامل می‌شود از نظر تعداد شهداء نسبت به وسعت و جمعیت در کشور مقام اول را به خود اختصاص داده که نشان از رسوخ فرهنگ ایثار و شهادت در خون و رگ های مردمان این سزمین را دارد،تقدیم یک‌هزار و 800 شهید والامقام افتخاری بزرگ برای استان کهگیلویه و بویراحمد است که مسئولان باید در همه حال این افتخار جاودان را با کارهای فرهنگی زنده نگه دارند.

,

, ,

, , ,

سخن امروز در خصوص اقدامات فرهنگی است آن‌جا که لازم است باید به فرهنگ ایثار و شهادت توجه بیشتری داشته باشیم واگر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)نسبت به این موضوع اظهار نگرانی می‌کنند به واسطه بر زمین ماندن کارهای اساسی در حوزه فرهنگی است که متاسفانه مصداق بارز آن را در گچساران مشاهده می‌کنیم.

,

, ,

, , , ,

در شهر گچساران تمثال شهداء در برخی معابر وخیابان‌های اصلی وضعیت نامناسبی دارد وباید از مسئولان پرسید که  براستی ترمیم این تابلوها چه هزینه‌ای در بر خواهد داشت؟ آیا اقدام فرهنگی بالاتر از این کار وجود داردو اصولاً در برخورد با فرهنگ ایثار و شهادت چگونه رفتاری باید داشته باشیم و این فرهنگ چگونه ترویج خواهد یافت هنگامی که در ساماندهی چند تابلو ضعیف عمل می‌کنیم؟!.

,

, , ,

متاسفانه برخی ازاین تابلوها که سالهاست نصب شده اند گویی تنها به جهت رفع تکلیف مسئولین مربوطه است بی شک نصب تابلوهایی با تصاویر شهداء کار بسیار ارزنده ای است و اما آیا این نوع تابلو ، واقعا در شأن شهدای عزیز است؟ ! ویا تابلوهای دیگری که درپشت درختان اصلا دیده نمی شود!.

,

, , , ,

مطمئناً شهدای گرانقدر، نیازی به قدردانی ما از کار بزرگشان ندارند ولی آیا این دلیل و توجیهی می شود بر قدردان نبودن ماوبی توجهی به این موضوع؟! و گویا این روزها حتی تابلوی بنیاد شهید و امورایثارگران گچساران هم حال و روز خوشی ندارد!.

,

, , ,

انتهای پیام/م
 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه