اخبار داغ

خیابان های قطب اقتصاد کشور در قرق معتادان/ ۵۰ درصد از زندانیان هرمزگان محکومان مواد مخدرند

خیابان های قطب اقتصاد کشور در قرق معتادان/ ۵۰ درصد از زندانیان هرمزگان محکومان مواد مخدرند
در روزهای اخیر کمتر کوچه یا پارک شهری خالی از معتادین کارتن خواب دیده می شود که به دلیل گرمای هوا با پوشش و حجاب نامناسب در خیابان ها پرسه می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛اعتیاد به مواد مخدر از مهم ترین معضلات اجتماعی است که خود زمینه ساز بروز مشکلات فراوان در ابعاد گسترده است از این رو استان هرمزگان به دلیل همجواری با استان های هم مرز با افغانستان و پاکستان همواره جولانگاه قاچاقچیان و سوداگرانی است که درآمدهای بادآورده قاچاق مواد را به بهای از بین بردن بنیان خانواده و نابودی جوانان این مرز و بوم را ترجیح می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, هرمز,

باورهای اعتقادی غلط ، پائین بودن سطح آگاهی و عدم آشنایی خانواده ها از عوامل گرایش به مواد مخدر است که باعث شده تااین روزها استان هرمزگان متضرر بیشترین آسیب ها در ابعاد مختلف اجتماعی شود.

,

شهر بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصاد کشور با وجود بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتاربافت فرسوده به مامنی برای معتادان و مصرف کنندگان مواد مخدر تبدیل شده که زنگ خطر شیوع اعتیاد در بین سنین پایین جامعه رابه صدا درآورده است.

,

معتادان متجاهر و بی خانمان پای ثابت منظر شهری شدند که این روزها در سایه کوتاهی دستگاهها بیش از پیش به چشم می آیند و کوچه و خیابان های شهر جولانگاه این افراد شده تا احساس آرامش و امنیت را از خانواده ها بگیرد.

,

در روزهای اخیر کمتر کوچه یا پارک شهری خالی از معتادین کارتن خواب است که به دلیل گرمای هوا با پوشش و حجاب نامناسب در خیابان ها پرسه میزنند.

,

کیانوش جهانبخش، عضو شورای شهر بندرعباس گفت: وجود بافت فرسوده و نبود مسیر مناسب تردد در مناطق قدیمی بندرعباس، عدم دسترسی پلیس، نیروی انتظامی و بسیج به آن مناطق باعث وقوع جرم و جنایت می شود.

,

عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به برخورد وقیحانه مغازه داران و پیشنهاد مصرف مواد مخدر صنعتی به مشتریان خاطرنشان کرد: فروشندگان مواد مخدر صنعتی به راحتی به خرید، توزیع و فروش مواد مخدر مشغول هستند و در راستای جلوگیری از فعالیت عطاری ها که توجیهی جز تخلف ندارند، اقداماتی انجام شده است.

,

50درصد از زندانیان هرمزگانی محکومان مواد مخدر هستند

, 50درصد از زندانیان هرمزگانی محکومان مواد مخدر هستند,

استان هرمزگان از نظر شیوع مواد مخدر در کشور حائز رتبه های اول قرار دارد و هم اکنون بیش از۴۴ هزار نفر مصرف کنندگان مواد مخدر در استان شناسایی شده است.

,

براساس آمار سازمان های زیربط سن اعتیاد در هرمزگان به زیر ۱۵ سال کاهش یافته و گرایش به مصرف مواد صنعتی گرایش رشد روز افزون داشته و آمار اعتیاد زنان افزایش یافته است.

,

رئیس کل دادگستری هرمزگان  تصریح کرد: در پایان سال 95،  شش هزار و ۳۱۹ نفر در زندان حضور داشتند که ۵۰ درصد آنها محکومان مواد مخدربودند.

,

کشف یک تن مواد مخدر در سال جاری

, کشف یک تن مواد مخدر در سال جاری,

سردار عزیزاله ملکی،فرمانده انتظامی هرمزگان در اواخر خرداد سال جاری گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ  یک تن و ۱۱۱ کیلو انواع مواد مخدر شامل ۹۹۴ کیلو تریاک و ۱۱۷ کیلوگرم حشیش کشف و ۵ دستگاه خودرو نیز در این زمینه توقیف شد.

,

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه 9متهم در این زمینه دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد : بدون شک همکاری و تعامل مردم با پلیس مهمی در موفقیت های نیروی انتظامی داشته است.

,

وجود بسترها و زمینه های افزایش نرخ اعتیاد در جامعه موجب شده تا استان هرمزگان بیش از سایر نقاط کشور نرخ اعتیاد و کشفیات مواد مخدر را شاهد باشد که مهمترین دلیل این معضل اجتماعی فقدان زمینه های اشتغال جوانان و تفریحات سالم است چرا که بسیاری از مردم این مرز و بوم برای سیرکردن شکم خانواده و بیکاری به فروش مواد مخدر روی می آورند و از سویی جوانان با نشاطی که به دنبال تجربه لحظات ناب جوانی هستند به دلیل نبود محیط های سالم تفریحی به سوی مواد مخدر گرایش می یابند.

,

موارد مطرح شده این نتیجه را بهمراه داردکه نمی توان به سادگی از کنار این معضل  عبور کرد و برای پیشگیری، کنترل و درمان این اعتیاد باید فرهنگ سازی کرد و این فرهنگ سازی باید همه اقشار و رده های سنی جامعه را در بربگیرد.

,

امید می رود مسئولان استان که حل مسائل اجتماعی را به  کارگروهها و جلسات سازمانی مختوم می کنند ابعاد مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی را در نظر گرفته تا بدین طریق با اقدامی جهادی در مسیر حل مشکلات ناشی از شیوع مواد مخدر گام برداریم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه