اخبار داغ

تا آخرین روزهای رمضان صورت گرفت:

حضور اقشار مختلف در محفل جزءخوانی قرآن+تصاویر

حضور اقشار مختلف در محفل جزءخوانی قرآن+تصاویر
با پهن شدن سفره نورانی قرآن در طی ۳۰ روز ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شهر اسدآباد یکبار دیگر طنین نوای دلنشین آن در آسمان مسجد پیچید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ رمضان امسال مصادف شد با فصل بهار؛ رمضانی که بهاری دیگر در آن شکوفا می‌شود؛ بهاری به وسعت تمام خوبی‌های ناگفته است و تا این بهار را زمزمه نکنی و به گوش جان تلاوت نکنی چیزی از این خوبی‌ها نمی‌فهمی؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

صفای دل‌چسبی دارد این ماه بخصوص وقتی‌که عقربه‌ها سر ساعت ۷ می‌روند و می‌شود ساعت به‌وقت عاشقی و هوای دلت پر می‌زند تا مسجد جامع شهر.

چشمت به آن پارچه سبزرنگ که می‌افتد غم و غصه فراموشت می‌شود و احساس می‌کنی دل‌وجانت به تمام آرامشی که دنبالش بود، رسیده.

به‌خصوص وقتی‌که موقع غروب است و چیزی هم تا وقت افطار نمانده؛ داخل مسجد که می‌شوی عطر دل‌نشین پاکی مشامت را نوازش می‌دهد و لبت به لبخند باز می‌شود چراکه دورتادور پارچه سبزی که بازشده، نوجوان‌ها نشسته‌اند و دست‌ها را به حالت دعا بالابرده‌اند.

این چندمین سالی است که مراسم جز خوانی قران در ماه رمضان در مسجد جامع این شهر بر پا می‌شود؛ آن‌هم با حضور قاریانی از خود شهرستان و دلنوازتر از همه این‌ها حضور نوجوان‌هاست که با چه شوری در این مجلس پاک قدم می‌گذارند و دل‌‌هایشان را  می‌فرستند تا اسمانی شدن.

یادم است که قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی برگزاری این محفل قرانی مردم جویای این برنامه شدند که آیا برگزار می‌شود یا خیر؟ و این سؤال پرسیدن‌ها برای حضور در محفل قرآن نشان می‌داد که مردم چقدر تشنه قرائت و شنیدن نوای خوش قرآن هستند.

برای ششمین سال متوالی محفل جزء خوانی قرآن در مسجد جامع اسدآباد

این محفل قرآنی به میزبانی ستاد نماز جمعه این شهر است که از پیر و جوان، کودک و نوجوان در این محفل نوری گرد هم می‌آیند و با صوت دل‌نشین قاریانی چون آقایان نصرتی، ترابیان، هادی مردی، سعید و وحید شریفی، مهدی زائری و قاریان نوجوانی چون حسین ضحاکی، سعید آزاد پیمان، محمد پارسا نگهداری، حمید آزادپیمان  دل‌هایشان خدایی می‌شود.

امام‌جمعه تفسیری را انتخاب می‌کند و سؤال درمی‌آورد، یک قسمت برای خانم‌ها و یک قسمت برای آقایان بعد هم جایزه تقدیم می‌کند.

در پایان چیزی که می‌ماند یکدل پاک و سبک است و قلبی که راه بازکرده به اسمان و چقدر این حس زیباست.

نکته ای که این محفل قرآنی امسال را با سال‌های دیگر متمایز می‌کرد، حضور چند تن از معلولانی بود که حتی با دیلچر در ای مشجد حاضر شدند و پای سفر پر نور قرآن نشستند؛

بانوی بارداری که با کلام وحی فرزندش را آشنا می‌کند

البته اگفته نماند بودند بانوان بارداری که در کنار این سفره نورنی دل به خدا و فرزندی که هنوز چشم به دنیا نکشوده را با کلام الله مجید اشنامیکردند.

و نکته دیگر اینکه بانوانی هم از این سفر پربرکت رمضان و کلام وحی برای حاجت آمده بودند و برخی هم حاجت گرفته و برای ادای نذرها حاضر شدند.

اما نکته مهم‌تری که همیشه جای گله داشت، حضور کمرنگ و حتی بی رنگ و رخ مسئولان این شهر بود که عدم حضورشان نوعی بی احترامی به خود قرآن است؛

در این زمینه با چند تن از حاضران، قاریان و مسئولان ستاد به گفت‌وگو نشستیم.

حضور مسئولان چشمگیر نبود

عضو ستاد نماز جمعه اسدآباد هم با بیان اینکه محفل قرانی جزء خوانی در مسجد جامع طی چند سالی است که در حال برگزاری است، اظهار کرد: اعتلای فرنگ قرآنی بین مردم از اهداف مهم برگزاری این محفل است.

علیجانی به استقبال خوب مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان در این محفل قرانی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: متأسفانه حضور مسئولان در این مراسم چشمگیر نیست، حتی از حضور متولیان فرهنگی هم بی‌بهره‌ایم.

وی گفت: قران یک راهنما در کلیه امور زندگی است و بدون آن احساس پوچی می‌کنیم و ب توجه به اینکه همه‌چیزمان از قرآن و عترت و سعادت همه بشریت در دوجهان در گروه حق قران و عترت است، باید آن را به‌جا آورد و انتظار می‌رود که تلاش بیشتری در این زمینه بشود.

مهدی الله کرمی یکی از افرادی است که همیشه پای ثابت محفل قرانی حاضر می‌شود و می‌گوید از زمانی که آقای حسینی مجد امام‌جمعه فعلی شهرستان در این شهرستان حضور یافته، این محفل برپاست.

او می‌گوید: علاوه بر این‌که از ساعت شروع تا چند دقیقه به اذان مغرب وقتمان را مهمان سفره قرآن هستیم اصلاً متوجه گذران وقت در این ایام گرم نمی‌شویم؛روح را هم صیقل می‌دهیم و از کلمات و جملات و آیات ناب قرآن در زمینه‌های مختلف می‌توان بهره برد.

قرآن درس سیاست می‌دهد؛ درس چگونگی با دشمن رفتار کردن را

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآباد که خود نیز نفس قدسی‌اش گرم بسیاری از مجالس مذهبی می‌شود، ادامه داد: قرآن درس کامل زندگی است اگر به معانی پر از مغزش خوب نگاه کنیم و در آیاتش تدبر کنیم؛ قرآن راهنمای سعادت بشریت است.

وی می‌گوید: در همین قرآن قصه‌ها و داستان‌های زندگی پیشینیان آمده که خیلی هاشان به بدبختی و آخر به شری رسیدند که اگر خوب دقت کنیم علتش را می‌فهمیم و خلاف آن را انجام می‌دهیم برای سعادتمند شدند و بالعکس.

الله‌کرمی گفت: قرآن درس سیاست را به ما می‌دهد و اینکه چگونه با دشمنان رفتار کنیم، به ما درس می‌دهد که با دشمن باید دشمن بود و با دوست باید دوست بود و اینکه دشمن را کدخدا ندانیم.

وی به ارائه راهکارهای قرآن در خصوص نوع نگاه به اطرافیان اشاره کرد و گفت: این کلام خدا به ما می‌گوید بایتیم، عالم، پدر و مادر  و خانواده چطور رفتار کنیم و همچنین  راجع به اقتصاد و نوع معیشت انسان و نکاتی هم در خصوص رباخواری دارد.

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآبادبا بیان اینکه به جزء این برنامه قرانی برنامه دیگری در ماه رمضان در این شهرستان ندیدم، گفت: استقبال از این مراسم بد نیست ولی خوب هم نیست و از این شهرستان با این جمعیت و مسجد جامع بودن باید انتظار بیشتری داشته باشیم.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان را یک ضرورت خواند و گفت: اگر برنامه‌ها حول محور قرآن باشد قطعاً بهتر می‌توان از قرآن بهره گرفت و نیاز است که این‌گونه مراسمات به‌صورت دائمی باشد

الله کرمی به قرائت قرآن توسط قاریان شهرستان اشاره کرد و گفت: قاریان به‌خوبی  تلاوت کلام خدا مسلط هستند و باید دست تک‌به‌تک آن‌ها را بوسه زد چراکه هم صوت خوب هم لحن عالی با رعایت تمام قواعد عربی دارند.

وی حضور مسئولان در محفل قرانی کمرنگ دانست و گفت: به جرأت می‌توان گفت که کمتر مسئولی در این شهرستان در این برنامه حضور دارد و انتظار از آنان بیشتر است، آن‌ها می‌توانند با حضور خود و با کمک‌های مالی جهت خرید هدایا یک نشاط خوبی را ایجاد کنند ولی متأسفانه این‌طور نیست.

غلامرضا ترابیان یکی از قاریان برجسته شهرستان است که به‌طور مستمر در محفل قرانی حضور دارد و نوای دل‌نشین قران از حنجره‌اش شنیده می‌شود؛

او با گلایه از ضعیف بودن برنامه‌های قرآنی در این شهر، گفت: باید برای ترغیب مردم به‌ویژه خردسالان و نوجوانان ارتباط و انس با مفاهیم انسان‌ساز قرآن کریم را بیشتر کرد.

حضور خردسالان و نوجوانان در این محفل باعث دلگرمی است

این قاری اسدآبادی با بیان اینکه استقبال خیلی چشمگیر نیست اما حضور خوب، بانشاط خردسالان و نوجوانان باعث دلگرمی بیشتر است، گفت: اگر برگزاری چنین محفل‌های قرآنی ادامه پیدا کند، اثربخش است.

وی بااحساس خاص نسبت به قران از زیرورو کردن زدگی به‌واسطه قرآن می‌گوید: اگر خداوند توفیق ارتباط با کلامش را نصیب بنده نمی‌کرد، معلوم نبود الآن کجا بودم !؟

ترابیان با بیان اینکه حدود ۱۹ سال است که در فعالیت‌های قرانی مشغول است، گفت: باید جلسات تلاوت و انس با قرآن کریم منظم، کوتاه و مفید را گسترش داده و به‌صورت هفتگی جلسات انس با قرآن در مساجد، مدارس ، دانشگاه‌ها و ... برگزار شود.

وی با انتقادی از مسئولان شهر در خصوص حضورشان گفت: غیر از امام‌جمعه  و اندکی از بزرگواران تاکنون مسئولی را در جلسات قرآن ندیدیم و حتی فکر نمی‌کنم اصلاً مسئولان جلسات و فعالان قرآنی شهر را بشناسند.

ترابیان در پایان سخنانش از خبرنگار این پایگاه خبری در زمینه گزارش قرانی و به فکر جلسات غریب قران قدردانی کرد و گفت: حرف ما با مسئولان این است که به ترویج فرهنگ قرآن کریم این کتاب بی‌نظیر و هدایتگر و البته غریب و مهجور در جامعه، بیشتر اهمیت بدهند و فعالیت‌ها و فعالان این عرصه‌ی مقدس رو تقویت کنند.

آشنایی با قران در زندگی بشری اثربخش است

رئیس ستاد خواهران نماز جمعه شهر اسدآباد هم با اشاره به برگزاری محفل جزءبه‌جزء قرآن در طی 6 سال گفت: امسال حدود 300 نفر خانم در این محفل حاضر شدن د که نسبت به سال گذشته حضور بیشتری داشتند.

فاطمه پورالماسی با اشاره به است قبل خوب بانوان در این برنامه فرهنگی افزود: امسال این برنامه بهتر و باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شد که البته نیاز است که مسئولان برای تشویق مردم کمک بیشتری داشته باشند.

وی آشنایی بیشتر با قرآن را در زندگی انسان ضرورت دانست و گفت: انس گرفتن باقران می‌توان در زندگی و رفتار انسان‌ها اثربخش باشد.

ما هرچه داریم از قران داریم

بیژن نصرتی یکی دیگر از قاریان به انام شهرستان است که صوت زیبا و دلنشینش که در فضای مسجد می‌پیچد دل هر عاشق به خدایی را می‌برد؛

او از کودکی و سن هشت سالگی با قرآن آشنا شده و مشغول فراگیری آن بوده، میگوید: از سال ۶۸ تا ۷۲ یادگیری علوم قرآن را به طور جدی انجام دادم و از سال ۷۲ در کنار تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی تا کنون مشغول آموزش تجوید و صوت و لحن به قرآن آموزان هستم.

قاری اسدآبادی میگوید: از سال ۸۶ مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع برگزار می شود که این حقیر از آن سال تاکنون در این مراسم معنوی توفیق حضور و قرائت دارم.

وی هدف از حضور در این مراسم را کمک به بسط و گسترش فرهنگ انس و تلاوت و تدبر در قرآن کریم در شهرستان اسدآباد میداند و میگوید: الحمدالله محافل قرآنی و کلاس‌های آموزش قرآن در مساجد و محله ها رو به افزایش است که این از برکات قرآن کریم است.

نصرتی با بیان اینکه استقبال از محافل قرآنی رو به افزایش است و مخصوصا مراسم جزء خوانی در سایر مساجد در ماه مبارک هم در حال نهادینه شدن است، گفت: قطعا این محافل باید باقدرت و صلابت ادامه یابد و هر سال با برنامه ریزی بهتر بر کیفیت برنامه های قرآنی افزوده شود؛ چون ما هر چه داریم از برکت قرآن کریم است.

طعم شیرین قران را معلمان به دانش آموزان بچشانند

وی به اثر گذار آیات قرآنی در زندگی شخصی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: اغراق نیست که کلام خدا در زندگی ام اثر بخش است و اگر بگویم انس و توجه به قرآن کریم تنها راه سعادت دنیوی و اخروی است چرا که قرآن کریم مانند قطب نما است و جهت صحیح را در زندگی پر تلاطم و پر خطر به انسان نشان می دهد.

قاری اسدآبادی به نقش معلمان و والدین در تشویق و گرایش به قرآن اشاره کرد و گفت: باید طعم شیرین انس با قرآن را به فرزندان و دانش آموزان چشاند و باید قرآن آموزان کودک و نوجوان را در مدارس و محافل با اهداء هدیه تشویق کرد، آنان را تکریم کنیم باید بزرگان، معلمین و والدین خودشان نه با حرف بلکه عملا با قرآن انس بگیرند تا دیگران هم تشویق شوند .زمان آغاز جهاد قرآنی فرا رسیده وقت تنگ است.

وی با بیان اینکه مسئولان هم مانند والدین و معلمین وظیفه سنگینی به عهده دارند، تأکید کرد: باید هم خود قرآنی باشند و هم با تمام وجود و با تخصیص بودجه های کافی و برنامه ریزی منسجم در نهضت گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

با قران بود که نبود مادرم را کمتر احساس کردم و آرامش گرفتم

زهرا صفریان که به قول خودش در محفل انسی با قرآن حضور داشت، اما آنطور که باید و شاید نتوانست از این فرصت استفاده کند، می‌گوید: حضور و غیاب افراد حاضر در مسجد برای این محفل قرآنی بر عهده بنده گذاشته شده بود که توانستم به خوبی کنار سفره پر برکت قرآن بنشینم و آن را تلاوت کنم.

وی گفت: بیش از ده سال است که در ستاد نماز جمعه در امور فرهنگی فعالیت می‌کنم و هیچ برنامه‌ای به اندازه این محفل نورانی به من لذت نمی‌دهد.

این عضو ستاد نماز جمعه با بیان اینکه جزء خوانی قرآن را صبح‌ها در منزل انجام می‌دهم تا در این محفل بهتر بتوانم خدمت کنم، افزود: خدمت در راه قرآن یک نوع افتخار است که همیشه در این زمینه پیشگام بوده ام.

وی به فوت یکی از عزیزانش اشاه کرد و گفت: هنوز یکسالی از فوت مادرم نمیگذرد اما این محفل آنقدر آرامشی خاص به من میدهد بشتر تمایل به خواند آن دارم تا روح مادرم هم آرام باشد.

صفریان می‌گوید: انتظار از مسئولان برای تشویق مردم و برگزاری چنین برنامه هایی بیشتر می‌رود که متأسفانه هنوز این امر بی‌نتیجه ما نده است.

انتهای پیام/

,

صفای دل‌چسبی دارد این ماه بخصوص وقتی‌که عقربه‌ها سر ساعت ۷ می‌روند و می‌شود ساعت به‌وقت عاشقی و هوای دلت پر می‌زند تا مسجد جامع شهر.

چشمت به آن پارچه سبزرنگ که می‌افتد غم و غصه فراموشت می‌شود و احساس می‌کنی دل‌وجانت به تمام آرامشی که دنبالش بود، رسیده.

به‌خصوص وقتی‌که موقع غروب است و چیزی هم تا وقت افطار نمانده؛ داخل مسجد که می‌شوی عطر دل‌نشین پاکی مشامت را نوازش می‌دهد و لبت به لبخند باز می‌شود چراکه دورتادور پارچه سبزی که بازشده، نوجوان‌ها نشسته‌اند و دست‌ها را به حالت دعا بالابرده‌اند.

این چندمین سالی است که مراسم جز خوانی قران در ماه رمضان در مسجد جامع این شهر بر پا می‌شود؛ آن‌هم با حضور قاریانی از خود شهرستان و دلنوازتر از همه این‌ها حضور نوجوان‌هاست که با چه شوری در این مجلس پاک قدم می‌گذارند و دل‌‌هایشان را  می‌فرستند تا اسمانی شدن.

یادم است که قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی برگزاری این محفل قرانی مردم جویای این برنامه شدند که آیا برگزار می‌شود یا خیر؟ و این سؤال پرسیدن‌ها برای حضور در محفل قرآن نشان می‌داد که مردم چقدر تشنه قرائت و شنیدن نوای خوش قرآن هستند.

برای ششمین سال متوالی محفل جزء خوانی قرآن در مسجد جامع اسدآباد

این محفل قرآنی به میزبانی ستاد نماز جمعه این شهر است که از پیر و جوان، کودک و نوجوان در این محفل نوری گرد هم می‌آیند و با صوت دل‌نشین قاریانی چون آقایان نصرتی، ترابیان، هادی مردی، سعید و وحید شریفی، مهدی زائری و قاریان نوجوانی چون حسین ضحاکی، سعید آزاد پیمان، محمد پارسا نگهداری، حمید آزادپیمان  دل‌هایشان خدایی می‌شود.

امام‌جمعه تفسیری را انتخاب می‌کند و سؤال درمی‌آورد، یک قسمت برای خانم‌ها و یک قسمت برای آقایان بعد هم جایزه تقدیم می‌کند.

در پایان چیزی که می‌ماند یکدل پاک و سبک است و قلبی که راه بازکرده به اسمان و چقدر این حس زیباست.

نکته ای که این محفل قرآنی امسال را با سال‌های دیگر متمایز می‌کرد، حضور چند تن از معلولانی بود که حتی با دیلچر در ای مشجد حاضر شدند و پای سفر پر نور قرآن نشستند؛

بانوی بارداری که با کلام وحی فرزندش را آشنا می‌کند

البته اگفته نماند بودند بانوان بارداری که در کنار این سفره نورنی دل به خدا و فرزندی که هنوز چشم به دنیا نکشوده را با کلام الله مجید اشنامیکردند.

و نکته دیگر اینکه بانوانی هم از این سفر پربرکت رمضان و کلام وحی برای حاجت آمده بودند و برخی هم حاجت گرفته و برای ادای نذرها حاضر شدند.

اما نکته مهم‌تری که همیشه جای گله داشت، حضور کمرنگ و حتی بی رنگ و رخ مسئولان این شهر بود که عدم حضورشان نوعی بی احترامی به خود قرآن است؛

در این زمینه با چند تن از حاضران، قاریان و مسئولان ستاد به گفت‌وگو نشستیم.

حضور مسئولان چشمگیر نبود

عضو ستاد نماز جمعه اسدآباد هم با بیان اینکه محفل قرانی جزء خوانی در مسجد جامع طی چند سالی است که در حال برگزاری است، اظهار کرد: اعتلای فرنگ قرآنی بین مردم از اهداف مهم برگزاری این محفل است.

علیجانی به استقبال خوب مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان در این محفل قرانی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: متأسفانه حضور مسئولان در این مراسم چشمگیر نیست، حتی از حضور متولیان فرهنگی هم بی‌بهره‌ایم.

وی گفت: قران یک راهنما در کلیه امور زندگی است و بدون آن احساس پوچی می‌کنیم و ب توجه به اینکه همه‌چیزمان از قرآن و عترت و سعادت همه بشریت در دوجهان در گروه حق قران و عترت است، باید آن را به‌جا آورد و انتظار می‌رود که تلاش بیشتری در این زمینه بشود.

مهدی الله کرمی یکی از افرادی است که همیشه پای ثابت محفل قرانی حاضر می‌شود و می‌گوید از زمانی که آقای حسینی مجد امام‌جمعه فعلی شهرستان در این شهرستان حضور یافته، این محفل برپاست.

او می‌گوید: علاوه بر این‌که از ساعت شروع تا چند دقیقه به اذان مغرب وقتمان را مهمان سفره قرآن هستیم اصلاً متوجه گذران وقت در این ایام گرم نمی‌شویم؛روح را هم صیقل می‌دهیم و از کلمات و جملات و آیات ناب قرآن در زمینه‌های مختلف می‌توان بهره برد.

قرآن درس سیاست می‌دهد؛ درس چگونگی با دشمن رفتار کردن را

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآباد که خود نیز نفس قدسی‌اش گرم بسیاری از مجالس مذهبی می‌شود، ادامه داد: قرآن درس کامل زندگی است اگر به معانی پر از مغزش خوب نگاه کنیم و در آیاتش تدبر کنیم؛ قرآن راهنمای سعادت بشریت است.

وی می‌گوید: در همین قرآن قصه‌ها و داستان‌های زندگی پیشینیان آمده که خیلی هاشان به بدبختی و آخر به شری رسیدند که اگر خوب دقت کنیم علتش را می‌فهمیم و خلاف آن را انجام می‌دهیم برای سعادتمند شدند و بالعکس.

الله‌کرمی گفت: قرآن درس سیاست را به ما می‌دهد و اینکه چگونه با دشمنان رفتار کنیم، به ما درس می‌دهد که با دشمن باید دشمن بود و با دوست باید دوست بود و اینکه دشمن را کدخدا ندانیم.

وی به ارائه راهکارهای قرآن در خصوص نوع نگاه به اطرافیان اشاره کرد و گفت: این کلام خدا به ما می‌گوید بایتیم، عالم، پدر و مادر  و خانواده چطور رفتار کنیم و همچنین  راجع به اقتصاد و نوع معیشت انسان و نکاتی هم در خصوص رباخواری دارد.

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآبادبا بیان اینکه به جزء این برنامه قرانی برنامه دیگری در ماه رمضان در این شهرستان ندیدم، گفت: استقبال از این مراسم بد نیست ولی خوب هم نیست و از این شهرستان با این جمعیت و مسجد جامع بودن باید انتظار بیشتری داشته باشیم.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان را یک ضرورت خواند و گفت: اگر برنامه‌ها حول محور قرآن باشد قطعاً بهتر می‌توان از قرآن بهره گرفت و نیاز است که این‌گونه مراسمات به‌صورت دائمی باشد

الله کرمی به قرائت قرآن توسط قاریان شهرستان اشاره کرد و گفت: قاریان به‌خوبی  تلاوت کلام خدا مسلط هستند و باید دست تک‌به‌تک آن‌ها را بوسه زد چراکه هم صوت خوب هم لحن عالی با رعایت تمام قواعد عربی دارند.

وی حضور مسئولان در محفل قرانی کمرنگ دانست و گفت: به جرأت می‌توان گفت که کمتر مسئولی در این شهرستان در این برنامه حضور دارد و انتظار از آنان بیشتر است، آن‌ها می‌توانند با حضور خود و با کمک‌های مالی جهت خرید هدایا یک نشاط خوبی را ایجاد کنند ولی متأسفانه این‌طور نیست.

غلامرضا ترابیان یکی از قاریان برجسته شهرستان است که به‌طور مستمر در محفل قرانی حضور دارد و نوای دل‌نشین قران از حنجره‌اش شنیده می‌شود؛

او با گلایه از ضعیف بودن برنامه‌های قرآنی در این شهر، گفت: باید برای ترغیب مردم به‌ویژه خردسالان و نوجوانان ارتباط و انس با مفاهیم انسان‌ساز قرآن کریم را بیشتر کرد.

حضور خردسالان و نوجوانان در این محفل باعث دلگرمی است

این قاری اسدآبادی با بیان اینکه استقبال خیلی چشمگیر نیست اما حضور خوب، بانشاط خردسالان و نوجوانان باعث دلگرمی بیشتر است، گفت: اگر برگزاری چنین محفل‌های قرآنی ادامه پیدا کند، اثربخش است.

وی بااحساس خاص نسبت به قران از زیرورو کردن زدگی به‌واسطه قرآن می‌گوید: اگر خداوند توفیق ارتباط با کلامش را نصیب بنده نمی‌کرد، معلوم نبود الآن کجا بودم !؟

ترابیان با بیان اینکه حدود ۱۹ سال است که در فعالیت‌های قرانی مشغول است، گفت: باید جلسات تلاوت و انس با قرآن کریم منظم، کوتاه و مفید را گسترش داده و به‌صورت هفتگی جلسات انس با قرآن در مساجد، مدارس ، دانشگاه‌ها و ... برگزار شود.

وی با انتقادی از مسئولان شهر در خصوص حضورشان گفت: غیر از امام‌جمعه  و اندکی از بزرگواران تاکنون مسئولی را در جلسات قرآن ندیدیم و حتی فکر نمی‌کنم اصلاً مسئولان جلسات و فعالان قرآنی شهر را بشناسند.

ترابیان در پایان سخنانش از خبرنگار این پایگاه خبری در زمینه گزارش قرانی و به فکر جلسات غریب قران قدردانی کرد و گفت: حرف ما با مسئولان این است که به ترویج فرهنگ قرآن کریم این کتاب بی‌نظیر و هدایتگر و البته غریب و مهجور در جامعه، بیشتر اهمیت بدهند و فعالیت‌ها و فعالان این عرصه‌ی مقدس رو تقویت کنند.

آشنایی با قران در زندگی بشری اثربخش است

رئیس ستاد خواهران نماز جمعه شهر اسدآباد هم با اشاره به برگزاری محفل جزءبه‌جزء قرآن در طی 6 سال گفت: امسال حدود 300 نفر خانم در این محفل حاضر شدن د که نسبت به سال گذشته حضور بیشتری داشتند.

فاطمه پورالماسی با اشاره به است قبل خوب بانوان در این برنامه فرهنگی افزود: امسال این برنامه بهتر و باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شد که البته نیاز است که مسئولان برای تشویق مردم کمک بیشتری داشته باشند.

وی آشنایی بیشتر با قرآن را در زندگی انسان ضرورت دانست و گفت: انس گرفتن باقران می‌توان در زندگی و رفتار انسان‌ها اثربخش باشد.

ما هرچه داریم از قران داریم

بیژن نصرتی یکی دیگر از قاریان به انام شهرستان است که صوت زیبا و دلنشینش که در فضای مسجد می‌پیچد دل هر عاشق به خدایی را می‌برد؛

او از کودکی و سن هشت سالگی با قرآن آشنا شده و مشغول فراگیری آن بوده، میگوید: از سال ۶۸ تا ۷۲ یادگیری علوم قرآن را به طور جدی انجام دادم و از سال ۷۲ در کنار تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی تا کنون مشغول آموزش تجوید و صوت و لحن به قرآن آموزان هستم.

قاری اسدآبادی میگوید: از سال ۸۶ مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع برگزار می شود که این حقیر از آن سال تاکنون در این مراسم معنوی توفیق حضور و قرائت دارم.

وی هدف از حضور در این مراسم را کمک به بسط و گسترش فرهنگ انس و تلاوت و تدبر در قرآن کریم در شهرستان اسدآباد میداند و میگوید: الحمدالله محافل قرآنی و کلاس‌های آموزش قرآن در مساجد و محله ها رو به افزایش است که این از برکات قرآن کریم است.

نصرتی با بیان اینکه استقبال از محافل قرآنی رو به افزایش است و مخصوصا مراسم جزء خوانی در سایر مساجد در ماه مبارک هم در حال نهادینه شدن است، گفت: قطعا این محافل باید باقدرت و صلابت ادامه یابد و هر سال با برنامه ریزی بهتر بر کیفیت برنامه های قرآنی افزوده شود؛ چون ما هر چه داریم از برکت قرآن کریم است.

طعم شیرین قران را معلمان به دانش آموزان بچشانند

وی به اثر گذار آیات قرآنی در زندگی شخصی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: اغراق نیست که کلام خدا در زندگی ام اثر بخش است و اگر بگویم انس و توجه به قرآن کریم تنها راه سعادت دنیوی و اخروی است چرا که قرآن کریم مانند قطب نما است و جهت صحیح را در زندگی پر تلاطم و پر خطر به انسان نشان می دهد.

قاری اسدآبادی به نقش معلمان و والدین در تشویق و گرایش به قرآن اشاره کرد و گفت: باید طعم شیرین انس با قرآن را به فرزندان و دانش آموزان چشاند و باید قرآن آموزان کودک و نوجوان را در مدارس و محافل با اهداء هدیه تشویق کرد، آنان را تکریم کنیم باید بزرگان، معلمین و والدین خودشان نه با حرف بلکه عملا با قرآن انس بگیرند تا دیگران هم تشویق شوند .زمان آغاز جهاد قرآنی فرا رسیده وقت تنگ است.

وی با بیان اینکه مسئولان هم مانند والدین و معلمین وظیفه سنگینی به عهده دارند، تأکید کرد: باید هم خود قرآنی باشند و هم با تمام وجود و با تخصیص بودجه های کافی و برنامه ریزی منسجم در نهضت گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

با قران بود که نبود مادرم را کمتر احساس کردم و آرامش گرفتم

زهرا صفریان که به قول خودش در محفل انسی با قرآن حضور داشت، اما آنطور که باید و شاید نتوانست از این فرصت استفاده کند، می‌گوید: حضور و غیاب افراد حاضر در مسجد برای این محفل قرآنی بر عهده بنده گذاشته شده بود که توانستم به خوبی کنار سفره پر برکت قرآن بنشینم و آن را تلاوت کنم.

وی گفت: بیش از ده سال است که در ستاد نماز جمعه در امور فرهنگی فعالیت می‌کنم و هیچ برنامه‌ای به اندازه این محفل نورانی به من لذت نمی‌دهد.

این عضو ستاد نماز جمعه با بیان اینکه جزء خوانی قرآن را صبح‌ها در منزل انجام می‌دهم تا در این محفل بهتر بتوانم خدمت کنم، افزود: خدمت در راه قرآن یک نوع افتخار است که همیشه در این زمینه پیشگام بوده ام.

وی به فوت یکی از عزیزانش اشاه کرد و گفت: هنوز یکسالی از فوت مادرم نمیگذرد اما این محفل آنقدر آرامشی خاص به من میدهد بشتر تمایل به خواند آن دارم تا روح مادرم هم آرام باشد.

صفریان می‌گوید: انتظار از مسئولان برای تشویق مردم و برگزاری چنین برنامه هایی بیشتر می‌رود که متأسفانه هنوز این امر بی‌نتیجه ما نده است.

انتهای پیام/

,

صفای دل‌چسبی دارد این ماه بخصوص وقتی‌که عقربه‌ها سر ساعت ۷ می‌روند و می‌شود ساعت به‌وقت عاشقی و هوای دلت پر می‌زند تا مسجد جامع شهر.

چشمت به آن پارچه سبزرنگ که می‌افتد غم و غصه فراموشت می‌شود و احساس می‌کنی دل‌وجانت به تمام آرامشی که دنبالش بود، رسیده.

به‌خصوص وقتی‌که موقع غروب است و چیزی هم تا وقت افطار نمانده؛ داخل مسجد که می‌شوی عطر دل‌نشین پاکی مشامت را نوازش می‌دهد و لبت به لبخند باز می‌شود چراکه دورتادور پارچه سبزی که بازشده، نوجوان‌ها نشسته‌اند و دست‌ها را به حالت دعا بالابرده‌اند.

این چندمین سالی است که مراسم جز خوانی قران در ماه رمضان در مسجد جامع این شهر بر پا می‌شود؛ آن‌هم با حضور قاریانی از خود شهرستان و دلنوازتر از همه این‌ها حضور نوجوان‌هاست که با چه شوری در این مجلس پاک قدم می‌گذارند و دل‌‌هایشان را  می‌فرستند تا اسمانی شدن.

یادم است که قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی برگزاری این محفل قرانی مردم جویای این برنامه شدند که آیا برگزار می‌شود یا خیر؟ و این سؤال پرسیدن‌ها برای حضور در محفل قرآن نشان می‌داد که مردم چقدر تشنه قرائت و شنیدن نوای خوش قرآن هستند.

برای ششمین سال متوالی محفل جزء خوانی قرآن در مسجد جامع اسدآباد

این محفل قرآنی به میزبانی ستاد نماز جمعه این شهر است که از پیر و جوان، کودک و نوجوان در این محفل نوری گرد هم می‌آیند و با صوت دل‌نشین قاریانی چون آقایان نصرتی، ترابیان، هادی مردی، سعید و وحید شریفی، مهدی زائری و قاریان نوجوانی چون حسین ضحاکی، سعید آزاد پیمان، محمد پارسا نگهداری، حمید آزادپیمان  دل‌هایشان خدایی می‌شود.

امام‌جمعه تفسیری را انتخاب می‌کند و سؤال درمی‌آورد، یک قسمت برای خانم‌ها و یک قسمت برای آقایان بعد هم جایزه تقدیم می‌کند.

در پایان چیزی که می‌ماند یکدل پاک و سبک است و قلبی که راه بازکرده به اسمان و چقدر این حس زیباست.

نکته ای که این محفل قرآنی امسال را با سال‌های دیگر متمایز می‌کرد، حضور چند تن از معلولانی بود که حتی با دیلچر در ای مشجد حاضر شدند و پای سفر پر نور قرآن نشستند؛

بانوی بارداری که با کلام وحی فرزندش را آشنا می‌کند

البته اگفته نماند بودند بانوان بارداری که در کنار این سفره نورنی دل به خدا و فرزندی که هنوز چشم به دنیا نکشوده را با کلام الله مجید اشنامیکردند.

و نکته دیگر اینکه بانوانی هم از این سفر پربرکت رمضان و کلام وحی برای حاجت آمده بودند و برخی هم حاجت گرفته و برای ادای نذرها حاضر شدند.

اما نکته مهم‌تری که همیشه جای گله داشت، حضور کمرنگ و حتی بی رنگ و رخ مسئولان این شهر بود که عدم حضورشان نوعی بی احترامی به خود قرآن است؛

در این زمینه با چند تن از حاضران، قاریان و مسئولان ستاد به گفت‌وگو نشستیم.

حضور مسئولان چشمگیر نبود

عضو ستاد نماز جمعه اسدآباد هم با بیان اینکه محفل قرانی جزء خوانی در مسجد جامع طی چند سالی است که در حال برگزاری است، اظهار کرد: اعتلای فرنگ قرآنی بین مردم از اهداف مهم برگزاری این محفل است.

علیجانی به استقبال خوب مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان در این محفل قرانی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: متأسفانه حضور مسئولان در این مراسم چشمگیر نیست، حتی از حضور متولیان فرهنگی هم بی‌بهره‌ایم.

وی گفت: قران یک راهنما در کلیه امور زندگی است و بدون آن احساس پوچی می‌کنیم و ب توجه به اینکه همه‌چیزمان از قرآن و عترت و سعادت همه بشریت در دوجهان در گروه حق قران و عترت است، باید آن را به‌جا آورد و انتظار می‌رود که تلاش بیشتری در این زمینه بشود.

مهدی الله کرمی یکی از افرادی است که همیشه پای ثابت محفل قرانی حاضر می‌شود و می‌گوید از زمانی که آقای حسینی مجد امام‌جمعه فعلی شهرستان در این شهرستان حضور یافته، این محفل برپاست.

او می‌گوید: علاوه بر این‌که از ساعت شروع تا چند دقیقه به اذان مغرب وقتمان را مهمان سفره قرآن هستیم اصلاً متوجه گذران وقت در این ایام گرم نمی‌شویم؛روح را هم صیقل می‌دهیم و از کلمات و جملات و آیات ناب قرآن در زمینه‌های مختلف می‌توان بهره برد.

قرآن درس سیاست می‌دهد؛ درس چگونگی با دشمن رفتار کردن را

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآباد که خود نیز نفس قدسی‌اش گرم بسیاری از مجالس مذهبی می‌شود، ادامه داد: قرآن درس کامل زندگی است اگر به معانی پر از مغزش خوب نگاه کنیم و در آیاتش تدبر کنیم؛ قرآن راهنمای سعادت بشریت است.

وی می‌گوید: در همین قرآن قصه‌ها و داستان‌های زندگی پیشینیان آمده که خیلی هاشان به بدبختی و آخر به شری رسیدند که اگر خوب دقت کنیم علتش را می‌فهمیم و خلاف آن را انجام می‌دهیم برای سعادتمند شدند و بالعکس.

الله‌کرمی گفت: قرآن درس سیاست را به ما می‌دهد و اینکه چگونه با دشمنان رفتار کنیم، به ما درس می‌دهد که با دشمن باید دشمن بود و با دوست باید دوست بود و اینکه دشمن را کدخدا ندانیم.

وی به ارائه راهکارهای قرآن در خصوص نوع نگاه به اطرافیان اشاره کرد و گفت: این کلام خدا به ما می‌گوید بایتیم، عالم، پدر و مادر  و خانواده چطور رفتار کنیم و همچنین  راجع به اقتصاد و نوع معیشت انسان و نکاتی هم در خصوص رباخواری دارد.

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآبادبا بیان اینکه به جزء این برنامه قرانی برنامه دیگری در ماه رمضان در این شهرستان ندیدم، گفت: استقبال از این مراسم بد نیست ولی خوب هم نیست و از این شهرستان با این جمعیت و مسجد جامع بودن باید انتظار بیشتری داشته باشیم.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان را یک ضرورت خواند و گفت: اگر برنامه‌ها حول محور قرآن باشد قطعاً بهتر می‌توان از قرآن بهره گرفت و نیاز است که این‌گونه مراسمات به‌صورت دائمی باشد

الله کرمی به قرائت قرآن توسط قاریان شهرستان اشاره کرد و گفت: قاریان به‌خوبی  تلاوت کلام خدا مسلط هستند و باید دست تک‌به‌تک آن‌ها را بوسه زد چراکه هم صوت خوب هم لحن عالی با رعایت تمام قواعد عربی دارند.

وی حضور مسئولان در محفل قرانی کمرنگ دانست و گفت: به جرأت می‌توان گفت که کمتر مسئولی در این شهرستان در این برنامه حضور دارد و انتظار از آنان بیشتر است، آن‌ها می‌توانند با حضور خود و با کمک‌های مالی جهت خرید هدایا یک نشاط خوبی را ایجاد کنند ولی متأسفانه این‌طور نیست.

غلامرضا ترابیان یکی از قاریان برجسته شهرستان است که به‌طور مستمر در محفل قرانی حضور دارد و نوای دل‌نشین قران از حنجره‌اش شنیده می‌شود؛

او با گلایه از ضعیف بودن برنامه‌های قرآنی در این شهر، گفت: باید برای ترغیب مردم به‌ویژه خردسالان و نوجوانان ارتباط و انس با مفاهیم انسان‌ساز قرآن کریم را بیشتر کرد.

حضور خردسالان و نوجوانان در این محفل باعث دلگرمی است

این قاری اسدآبادی با بیان اینکه استقبال خیلی چشمگیر نیست اما حضور خوب، بانشاط خردسالان و نوجوانان باعث دلگرمی بیشتر است، گفت: اگر برگزاری چنین محفل‌های قرآنی ادامه پیدا کند، اثربخش است.

وی بااحساس خاص نسبت به قران از زیرورو کردن زدگی به‌واسطه قرآن می‌گوید: اگر خداوند توفیق ارتباط با کلامش را نصیب بنده نمی‌کرد، معلوم نبود الآن کجا بودم !؟

ترابیان با بیان اینکه حدود ۱۹ سال است که در فعالیت‌های قرانی مشغول است، گفت: باید جلسات تلاوت و انس با قرآن کریم منظم، کوتاه و مفید را گسترش داده و به‌صورت هفتگی جلسات انس با قرآن در مساجد، مدارس ، دانشگاه‌ها و ... برگزار شود.

وی با انتقادی از مسئولان شهر در خصوص حضورشان گفت: غیر از امام‌جمعه  و اندکی از بزرگواران تاکنون مسئولی را در جلسات قرآن ندیدیم و حتی فکر نمی‌کنم اصلاً مسئولان جلسات و فعالان قرآنی شهر را بشناسند.

ترابیان در پایان سخنانش از خبرنگار این پایگاه خبری در زمینه گزارش قرانی و به فکر جلسات غریب قران قدردانی کرد و گفت: حرف ما با مسئولان این است که به ترویج فرهنگ قرآن کریم این کتاب بی‌نظیر و هدایتگر و البته غریب و مهجور در جامعه، بیشتر اهمیت بدهند و فعالیت‌ها و فعالان این عرصه‌ی مقدس رو تقویت کنند.

آشنایی با قران در زندگی بشری اثربخش است

رئیس ستاد خواهران نماز جمعه شهر اسدآباد هم با اشاره به برگزاری محفل جزءبه‌جزء قرآن در طی 6 سال گفت: امسال حدود 300 نفر خانم در این محفل حاضر شدن د که نسبت به سال گذشته حضور بیشتری داشتند.

فاطمه پورالماسی با اشاره به است قبل خوب بانوان در این برنامه فرهنگی افزود: امسال این برنامه بهتر و باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شد که البته نیاز است که مسئولان برای تشویق مردم کمک بیشتری داشته باشند.

وی آشنایی بیشتر با قرآن را در زندگی انسان ضرورت دانست و گفت: انس گرفتن باقران می‌توان در زندگی و رفتار انسان‌ها اثربخش باشد.

ما هرچه داریم از قران داریم

بیژن نصرتی یکی دیگر از قاریان به انام شهرستان است که صوت زیبا و دلنشینش که در فضای مسجد می‌پیچد دل هر عاشق به خدایی را می‌برد؛

او از کودکی و سن هشت سالگی با قرآن آشنا شده و مشغول فراگیری آن بوده، میگوید: از سال ۶۸ تا ۷۲ یادگیری علوم قرآن را به طور جدی انجام دادم و از سال ۷۲ در کنار تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی تا کنون مشغول آموزش تجوید و صوت و لحن به قرآن آموزان هستم.

قاری اسدآبادی میگوید: از سال ۸۶ مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع برگزار می شود که این حقیر از آن سال تاکنون در این مراسم معنوی توفیق حضور و قرائت دارم.

وی هدف از حضور در این مراسم را کمک به بسط و گسترش فرهنگ انس و تلاوت و تدبر در قرآن کریم در شهرستان اسدآباد میداند و میگوید: الحمدالله محافل قرآنی و کلاس‌های آموزش قرآن در مساجد و محله ها رو به افزایش است که این از برکات قرآن کریم است.

نصرتی با بیان اینکه استقبال از محافل قرآنی رو به افزایش است و مخصوصا مراسم جزء خوانی در سایر مساجد در ماه مبارک هم در حال نهادینه شدن است، گفت: قطعا این محافل باید باقدرت و صلابت ادامه یابد و هر سال با برنامه ریزی بهتر بر کیفیت برنامه های قرآنی افزوده شود؛ چون ما هر چه داریم از برکت قرآن کریم است.

طعم شیرین قران را معلمان به دانش آموزان بچشانند

وی به اثر گذار آیات قرآنی در زندگی شخصی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: اغراق نیست که کلام خدا در زندگی ام اثر بخش است و اگر بگویم انس و توجه به قرآن کریم تنها راه سعادت دنیوی و اخروی است چرا که قرآن کریم مانند قطب نما است و جهت صحیح را در زندگی پر تلاطم و پر خطر به انسان نشان می دهد.

قاری اسدآبادی به نقش معلمان و والدین در تشویق و گرایش به قرآن اشاره کرد و گفت: باید طعم شیرین انس با قرآن را به فرزندان و دانش آموزان چشاند و باید قرآن آموزان کودک و نوجوان را در مدارس و محافل با اهداء هدیه تشویق کرد، آنان را تکریم کنیم باید بزرگان، معلمین و والدین خودشان نه با حرف بلکه عملا با قرآن انس بگیرند تا دیگران هم تشویق شوند .زمان آغاز جهاد قرآنی فرا رسیده وقت تنگ است.

وی با بیان اینکه مسئولان هم مانند والدین و معلمین وظیفه سنگینی به عهده دارند، تأکید کرد: باید هم خود قرآنی باشند و هم با تمام وجود و با تخصیص بودجه های کافی و برنامه ریزی منسجم در نهضت گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

با قران بود که نبود مادرم را کمتر احساس کردم و آرامش گرفتم

زهرا صفریان که به قول خودش در محفل انسی با قرآن حضور داشت، اما آنطور که باید و شاید نتوانست از این فرصت استفاده کند، می‌گوید: حضور و غیاب افراد حاضر در مسجد برای این محفل قرآنی بر عهده بنده گذاشته شده بود که توانستم به خوبی کنار سفره پر برکت قرآن بنشینم و آن را تلاوت کنم.

وی گفت: بیش از ده سال است که در ستاد نماز جمعه در امور فرهنگی فعالیت می‌کنم و هیچ برنامه‌ای به اندازه این محفل نورانی به من لذت نمی‌دهد.

این عضو ستاد نماز جمعه با بیان اینکه جزء خوانی قرآن را صبح‌ها در منزل انجام می‌دهم تا در این محفل بهتر بتوانم خدمت کنم، افزود: خدمت در راه قرآن یک نوع افتخار است که همیشه در این زمینه پیشگام بوده ام.

وی به فوت یکی از عزیزانش اشاه کرد و گفت: هنوز یکسالی از فوت مادرم نمیگذرد اما این محفل آنقدر آرامشی خاص به من میدهد بشتر تمایل به خواند آن دارم تا روح مادرم هم آرام باشد.

صفریان می‌گوید: انتظار از مسئولان برای تشویق مردم و برگزاری چنین برنامه هایی بیشتر می‌رود که متأسفانه هنوز این امر بی‌نتیجه ما نده است.

انتهای پیام/

,

صفای دل‌چسبی دارد این ماه بخصوص وقتی‌که عقربه‌ها سر ساعت ۷ می‌روند و می‌شود ساعت به‌وقت عاشقی و هوای دلت پر می‌زند تا مسجد جامع شهر.

چشمت به آن پارچه سبزرنگ که می‌افتد غم و غصه فراموشت می‌شود و احساس می‌کنی دل‌وجانت به تمام آرامشی که دنبالش بود، رسیده.

به‌خصوص وقتی‌که موقع غروب است و چیزی هم تا وقت افطار نمانده؛ داخل مسجد که می‌شوی عطر دل‌نشین پاکی مشامت را نوازش می‌دهد و لبت به لبخند باز می‌شود چراکه دورتادور پارچه سبزی که بازشده، نوجوان‌ها نشسته‌اند و دست‌ها را به حالت دعا بالابرده‌اند.

این چندمین سالی است که مراسم جز خوانی قران در ماه رمضان در مسجد جامع این شهر بر پا می‌شود؛ آن‌هم با حضور قاریانی از خود شهرستان و دلنوازتر از همه این‌ها حضور نوجوان‌هاست که با چه شوری در این مجلس پاک قدم می‌گذارند و دل‌‌هایشان را  می‌فرستند تا اسمانی شدن.

یادم است که قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی برگزاری این محفل قرانی مردم جویای این برنامه شدند که آیا برگزار می‌شود یا خیر؟ و این سؤال پرسیدن‌ها برای حضور در محفل قرآن نشان می‌داد که مردم چقدر تشنه قرائت و شنیدن نوای خوش قرآن هستند.

برای ششمین سال متوالی محفل جزء خوانی قرآن در مسجد جامع اسدآباد

این محفل قرآنی به میزبانی ستاد نماز جمعه این شهر است که از پیر و جوان، کودک و نوجوان در این محفل نوری گرد هم می‌آیند و با صوت دل‌نشین قاریانی چون آقایان نصرتی، ترابیان، هادی مردی، سعید و وحید شریفی، مهدی زائری و قاریان نوجوانی چون حسین ضحاکی، سعید آزاد پیمان، محمد پارسا نگهداری، حمید آزادپیمان  دل‌هایشان خدایی می‌شود.

امام‌جمعه تفسیری را انتخاب می‌کند و سؤال درمی‌آورد، یک قسمت برای خانم‌ها و یک قسمت برای آقایان بعد هم جایزه تقدیم می‌کند.

در پایان چیزی که می‌ماند یکدل پاک و سبک است و قلبی که راه بازکرده به اسمان و چقدر این حس زیباست.

نکته ای که این محفل قرآنی امسال را با سال‌های دیگر متمایز می‌کرد، حضور چند تن از معلولانی بود که حتی با دیلچر در ای مشجد حاضر شدند و پای سفر پر نور قرآن نشستند؛

بانوی بارداری که با کلام وحی فرزندش را آشنا می‌کند

البته اگفته نماند بودند بانوان بارداری که در کنار این سفره نورنی دل به خدا و فرزندی که هنوز چشم به دنیا نکشوده را با کلام الله مجید اشنامیکردند.

و نکته دیگر اینکه بانوانی هم از این سفر پربرکت رمضان و کلام وحی برای حاجت آمده بودند و برخی هم حاجت گرفته و برای ادای نذرها حاضر شدند.

اما نکته مهم‌تری که همیشه جای گله داشت، حضور کمرنگ و حتی بی رنگ و رخ مسئولان این شهر بود که عدم حضورشان نوعی بی احترامی به خود قرآن است؛

در این زمینه با چند تن از حاضران، قاریان و مسئولان ستاد به گفت‌وگو نشستیم.

حضور مسئولان چشمگیر نبود

عضو ستاد نماز جمعه اسدآباد هم با بیان اینکه محفل قرانی جزء خوانی در مسجد جامع طی چند سالی است که در حال برگزاری است، اظهار کرد: اعتلای فرنگ قرآنی بین مردم از اهداف مهم برگزاری این محفل است.

علیجانی به استقبال خوب مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان در این محفل قرانی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: متأسفانه حضور مسئولان در این مراسم چشمگیر نیست، حتی از حضور متولیان فرهنگی هم بی‌بهره‌ایم.

وی گفت: قران یک راهنما در کلیه امور زندگی است و بدون آن احساس پوچی می‌کنیم و ب توجه به اینکه همه‌چیزمان از قرآن و عترت و سعادت همه بشریت در دوجهان در گروه حق قران و عترت است، باید آن را به‌جا آورد و انتظار می‌رود که تلاش بیشتری در این زمینه بشود.

مهدی الله کرمی یکی از افرادی است که همیشه پای ثابت محفل قرانی حاضر می‌شود و می‌گوید از زمانی که آقای حسینی مجد امام‌جمعه فعلی شهرستان در این شهرستان حضور یافته، این محفل برپاست.

او می‌گوید: علاوه بر این‌که از ساعت شروع تا چند دقیقه به اذان مغرب وقتمان را مهمان سفره قرآن هستیم اصلاً متوجه گذران وقت در این ایام گرم نمی‌شویم؛روح را هم صیقل می‌دهیم و از کلمات و جملات و آیات ناب قرآن در زمینه‌های مختلف می‌توان بهره برد.

قرآن درس سیاست می‌دهد؛ درس چگونگی با دشمن رفتار کردن را

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآباد که خود نیز نفس قدسی‌اش گرم بسیاری از مجالس مذهبی می‌شود، ادامه داد: قرآن درس کامل زندگی است اگر به معانی پر از مغزش خوب نگاه کنیم و در آیاتش تدبر کنیم؛ قرآن راهنمای سعادت بشریت است.

وی می‌گوید: در همین قرآن قصه‌ها و داستان‌های زندگی پیشینیان آمده که خیلی هاشان به بدبختی و آخر به شری رسیدند که اگر خوب دقت کنیم علتش را می‌فهمیم و خلاف آن را انجام می‌دهیم برای سعادتمند شدند و بالعکس.

الله‌کرمی گفت: قرآن درس سیاست را به ما می‌دهد و اینکه چگونه با دشمنان رفتار کنیم، به ما درس می‌دهد که با دشمن باید دشمن بود و با دوست باید دوست بود و اینکه دشمن را کدخدا ندانیم.

وی به ارائه راهکارهای قرآن در خصوص نوع نگاه به اطرافیان اشاره کرد و گفت: این کلام خدا به ما می‌گوید بایتیم، عالم، پدر و مادر  و خانواده چطور رفتار کنیم و همچنین  راجع به اقتصاد و نوع معیشت انسان و نکاتی هم در خصوص رباخواری دارد.

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآبادبا بیان اینکه به جزء این برنامه قرانی برنامه دیگری در ماه رمضان در این شهرستان ندیدم، گفت: استقبال از این مراسم بد نیست ولی خوب هم نیست و از این شهرستان با این جمعیت و مسجد جامع بودن باید انتظار بیشتری داشته باشیم.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان را یک ضرورت خواند و گفت: اگر برنامه‌ها حول محور قرآن باشد قطعاً بهتر می‌توان از قرآن بهره گرفت و نیاز است که این‌گونه مراسمات به‌صورت دائمی باشد

الله کرمی به قرائت قرآن توسط قاریان شهرستان اشاره کرد و گفت: قاریان به‌خوبی  تلاوت کلام خدا مسلط هستند و باید دست تک‌به‌تک آن‌ها را بوسه زد چراکه هم صوت خوب هم لحن عالی با رعایت تمام قواعد عربی دارند.

وی حضور مسئولان در محفل قرانی کمرنگ دانست و گفت: به جرأت می‌توان گفت که کمتر مسئولی در این شهرستان در این برنامه حضور دارد و انتظار از آنان بیشتر است، آن‌ها می‌توانند با حضور خود و با کمک‌های مالی جهت خرید هدایا یک نشاط خوبی را ایجاد کنند ولی متأسفانه این‌طور نیست.

غلامرضا ترابیان یکی از قاریان برجسته شهرستان است که به‌طور مستمر در محفل قرانی حضور دارد و نوای دل‌نشین قران از حنجره‌اش شنیده می‌شود؛

او با گلایه از ضعیف بودن برنامه‌های قرآنی در این شهر، گفت: باید برای ترغیب مردم به‌ویژه خردسالان و نوجوانان ارتباط و انس با مفاهیم انسان‌ساز قرآن کریم را بیشتر کرد.

حضور خردسالان و نوجوانان در این محفل باعث دلگرمی است

این قاری اسدآبادی با بیان اینکه استقبال خیلی چشمگیر نیست اما حضور خوب، بانشاط خردسالان و نوجوانان باعث دلگرمی بیشتر است، گفت: اگر برگزاری چنین محفل‌های قرآنی ادامه پیدا کند، اثربخش است.

وی بااحساس خاص نسبت به قران از زیرورو کردن زدگی به‌واسطه قرآن می‌گوید: اگر خداوند توفیق ارتباط با کلامش را نصیب بنده نمی‌کرد، معلوم نبود الآن کجا بودم !؟

ترابیان با بیان اینکه حدود ۱۹ سال است که در فعالیت‌های قرانی مشغول است، گفت: باید جلسات تلاوت و انس با قرآن کریم منظم، کوتاه و مفید را گسترش داده و به‌صورت هفتگی جلسات انس با قرآن در مساجد، مدارس ، دانشگاه‌ها و ... برگزار شود.

وی با انتقادی از مسئولان شهر در خصوص حضورشان گفت: غیر از امام‌جمعه  و اندکی از بزرگواران تاکنون مسئولی را در جلسات قرآن ندیدیم و حتی فکر نمی‌کنم اصلاً مسئولان جلسات و فعالان قرآنی شهر را بشناسند.

ترابیان در پایان سخنانش از خبرنگار این پایگاه خبری در زمینه گزارش قرانی و به فکر جلسات غریب قران قدردانی کرد و گفت: حرف ما با مسئولان این است که به ترویج فرهنگ قرآن کریم این کتاب بی‌نظیر و هدایتگر و البته غریب و مهجور در جامعه، بیشتر اهمیت بدهند و فعالیت‌ها و فعالان این عرصه‌ی مقدس رو تقویت کنند.

آشنایی با قران در زندگی بشری اثربخش است

رئیس ستاد خواهران نماز جمعه شهر اسدآباد هم با اشاره به برگزاری محفل جزءبه‌جزء قرآن در طی 6 سال گفت: امسال حدود 300 نفر خانم در این محفل حاضر شدن د که نسبت به سال گذشته حضور بیشتری داشتند.

فاطمه پورالماسی با اشاره به است قبل خوب بانوان در این برنامه فرهنگی افزود: امسال این برنامه بهتر و باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شد که البته نیاز است که مسئولان برای تشویق مردم کمک بیشتری داشته باشند.

وی آشنایی بیشتر با قرآن را در زندگی انسان ضرورت دانست و گفت: انس گرفتن باقران می‌توان در زندگی و رفتار انسان‌ها اثربخش باشد.

ما هرچه داریم از قران داریم

بیژن نصرتی یکی دیگر از قاریان به انام شهرستان است که صوت زیبا و دلنشینش که در فضای مسجد می‌پیچد دل هر عاشق به خدایی را می‌برد؛

او از کودکی و سن هشت سالگی با قرآن آشنا شده و مشغول فراگیری آن بوده، میگوید: از سال ۶۸ تا ۷۲ یادگیری علوم قرآن را به طور جدی انجام دادم و از سال ۷۲ در کنار تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی تا کنون مشغول آموزش تجوید و صوت و لحن به قرآن آموزان هستم.

قاری اسدآبادی میگوید: از سال ۸۶ مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع برگزار می شود که این حقیر از آن سال تاکنون در این مراسم معنوی توفیق حضور و قرائت دارم.

وی هدف از حضور در این مراسم را کمک به بسط و گسترش فرهنگ انس و تلاوت و تدبر در قرآن کریم در شهرستان اسدآباد میداند و میگوید: الحمدالله محافل قرآنی و کلاس‌های آموزش قرآن در مساجد و محله ها رو به افزایش است که این از برکات قرآن کریم است.

نصرتی با بیان اینکه استقبال از محافل قرآنی رو به افزایش است و مخصوصا مراسم جزء خوانی در سایر مساجد در ماه مبارک هم در حال نهادینه شدن است، گفت: قطعا این محافل باید باقدرت و صلابت ادامه یابد و هر سال با برنامه ریزی بهتر بر کیفیت برنامه های قرآنی افزوده شود؛ چون ما هر چه داریم از برکت قرآن کریم است.

طعم شیرین قران را معلمان به دانش آموزان بچشانند

وی به اثر گذار آیات قرآنی در زندگی شخصی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: اغراق نیست که کلام خدا در زندگی ام اثر بخش است و اگر بگویم انس و توجه به قرآن کریم تنها راه سعادت دنیوی و اخروی است چرا که قرآن کریم مانند قطب نما است و جهت صحیح را در زندگی پر تلاطم و پر خطر به انسان نشان می دهد.

قاری اسدآبادی به نقش معلمان و والدین در تشویق و گرایش به قرآن اشاره کرد و گفت: باید طعم شیرین انس با قرآن را به فرزندان و دانش آموزان چشاند و باید قرآن آموزان کودک و نوجوان را در مدارس و محافل با اهداء هدیه تشویق کرد، آنان را تکریم کنیم باید بزرگان، معلمین و والدین خودشان نه با حرف بلکه عملا با قرآن انس بگیرند تا دیگران هم تشویق شوند .زمان آغاز جهاد قرآنی فرا رسیده وقت تنگ است.

وی با بیان اینکه مسئولان هم مانند والدین و معلمین وظیفه سنگینی به عهده دارند، تأکید کرد: باید هم خود قرآنی باشند و هم با تمام وجود و با تخصیص بودجه های کافی و برنامه ریزی منسجم در نهضت گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

با قران بود که نبود مادرم را کمتر احساس کردم و آرامش گرفتم

زهرا صفریان که به قول خودش در محفل انسی با قرآن حضور داشت، اما آنطور که باید و شاید نتوانست از این فرصت استفاده کند، می‌گوید: حضور و غیاب افراد حاضر در مسجد برای این محفل قرآنی بر عهده بنده گذاشته شده بود که توانستم به خوبی کنار سفره پر برکت قرآن بنشینم و آن را تلاوت کنم.

وی گفت: بیش از ده سال است که در ستاد نماز جمعه در امور فرهنگی فعالیت می‌کنم و هیچ برنامه‌ای به اندازه این محفل نورانی به من لذت نمی‌دهد.

این عضو ستاد نماز جمعه با بیان اینکه جزء خوانی قرآن را صبح‌ها در منزل انجام می‌دهم تا در این محفل بهتر بتوانم خدمت کنم، افزود: خدمت در راه قرآن یک نوع افتخار است که همیشه در این زمینه پیشگام بوده ام.

وی به فوت یکی از عزیزانش اشاه کرد و گفت: هنوز یکسالی از فوت مادرم نمیگذرد اما این محفل آنقدر آرامشی خاص به من میدهد بشتر تمایل به خواند آن دارم تا روح مادرم هم آرام باشد.

صفریان می‌گوید: انتظار از مسئولان برای تشویق مردم و برگزاری چنین برنامه هایی بیشتر می‌رود که متأسفانه هنوز این امر بی‌نتیجه ما نده است.

انتهای پیام/

,

صفای دل‌چسبی دارد این ماه بخصوص وقتی‌که عقربه‌ها سر ساعت ۷ می‌روند و می‌شود ساعت به‌وقت عاشقی و هوای دلت پر می‌زند تا مسجد جامع شهر.

,

چشمت به آن پارچه سبزرنگ که می‌افتد غم و غصه فراموشت می‌شود و احساس می‌کنی دل‌وجانت به تمام آرامشی که دنبالش بود، رسیده.

,

به‌خصوص وقتی‌که موقع غروب است و چیزی هم تا وقت افطار نمانده؛ داخل مسجد که می‌شوی عطر دل‌نشین پاکی مشامت را نوازش می‌دهد و لبت به لبخند باز می‌شود چراکه دورتادور پارچه سبزی که بازشده، نوجوان‌ها نشسته‌اند و دست‌ها را به حالت دعا بالابرده‌اند.

,

, ,

این چندمین سالی است که مراسم جز خوانی قران در ماه رمضان در مسجد جامع این شهر بر پا می‌شود؛ آن‌هم با حضور قاریانی از خود شهرستان و دلنوازتر از همه این‌ها حضور نوجوان‌هاست که با چه شوری در این مجلس پاک قدم می‌گذارند و دل‌‌هایشان را  می‌فرستند تا اسمانی شدن.

,

یادم است که قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی برگزاری این محفل قرانی مردم جویای این برنامه شدند که آیا برگزار می‌شود یا خیر؟ و این سؤال پرسیدن‌ها برای حضور در محفل قرآن نشان می‌داد که مردم چقدر تشنه قرائت و شنیدن نوای خوش قرآن هستند.

,

برای ششمین سال متوالی محفل جزء خوانی قرآن در مسجد جامع اسدآباد

, برای ششمین سال متوالی محفل جزء خوانی قرآن در مسجد جامع اسدآباد , برای ششمین سال متوالی محفل جزء خوانی قرآن در مسجد جامع اسدآباد ,

این محفل قرآنی به میزبانی ستاد نماز جمعه این شهر است که از پیر و جوان، کودک و نوجوان در این محفل نوری گرد هم می‌آیند و با صوت دل‌نشین قاریانی چون آقایان نصرتی، ترابیان، هادی مردی، سعید و وحید شریفی، مهدی زائری و قاریان نوجوانی چون حسین ضحاکی، سعید آزاد پیمان، محمد پارسا نگهداری، حمید آزادپیمان  دل‌هایشان خدایی می‌شود.

,

امام‌جمعه تفسیری را انتخاب می‌کند و سؤال درمی‌آورد، یک قسمت برای خانم‌ها و یک قسمت برای آقایان بعد هم جایزه تقدیم می‌کند.

,

, ,

در پایان چیزی که می‌ماند یکدل پاک و سبک است و قلبی که راه بازکرده به اسمان و چقدر این حس زیباست.

,

نکته ای که این محفل قرآنی امسال را با سال‌های دیگر متمایز می‌کرد، حضور چند تن از معلولانی بود که حتی با دیلچر در ای مشجد حاضر شدند و پای سفر پر نور قرآن نشستند؛

,

بانوی بارداری که با کلام وحی فرزندش را آشنا می‌کند

, بانوی بارداری که با کلام وحی فرزندش را آشنا می‌کند, بانوی بارداری که با کلام وحی فرزندش را آشنا می‌کند,

البته اگفته نماند بودند بانوان بارداری که در کنار این سفره نورنی دل به خدا و فرزندی که هنوز چشم به دنیا نکشوده را با کلام الله مجید اشنامیکردند.

,

و نکته دیگر اینکه بانوانی هم از این سفر پربرکت رمضان و کلام وحی برای حاجت آمده بودند و برخی هم حاجت گرفته و برای ادای نذرها حاضر شدند.

,

اما نکته مهم‌تری که همیشه جای گله داشت، حضور کمرنگ و حتی بی رنگ و رخ مسئولان این شهر بود که عدم حضورشان نوعی بی احترامی به خود قرآن است؛

,

, ,

در این زمینه با چند تن از حاضران، قاریان و مسئولان ستاد به گفت‌وگو نشستیم.

,

حضور مسئولان چشمگیر نبود

, حضور مسئولان چشمگیر نبود, حضور مسئولان چشمگیر نبود,

عضو ستاد نماز جمعه اسدآباد هم با بیان اینکه محفل قرانی جزء خوانی در مسجد جامع طی چند سالی است که در حال برگزاری است، اظهار کرد: اعتلای فرنگ قرآنی بین مردم از اهداف مهم برگزاری این محفل است.

,

علیجانی به استقبال خوب مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان در این محفل قرانی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: متأسفانه حضور مسئولان در این مراسم چشمگیر نیست، حتی از حضور متولیان فرهنگی هم بی‌بهره‌ایم.

,

, ,

وی گفت: قران یک راهنما در کلیه امور زندگی است و بدون آن احساس پوچی می‌کنیم و ب توجه به اینکه همه‌چیزمان از قرآن و عترت و سعادت همه بشریت در دوجهان در گروه حق قران و عترت است، باید آن را به‌جا آورد و انتظار می‌رود که تلاش بیشتری در این زمینه بشود.

,

مهدی الله کرمی یکی از افرادی است که همیشه پای ثابت محفل قرانی حاضر می‌شود و می‌گوید از زمانی که آقای حسینی مجد امام‌جمعه فعلی شهرستان در این شهرستان حضور یافته، این محفل برپاست.

,

او می‌گوید: علاوه بر این‌که از ساعت شروع تا چند دقیقه به اذان مغرب وقتمان را مهمان سفره قرآن هستیم اصلاً متوجه گذران وقت در این ایام گرم نمی‌شویم؛روح را هم صیقل می‌دهیم و از کلمات و جملات و آیات ناب قرآن در زمینه‌های مختلف می‌توان بهره برد.

,

قرآن درس سیاست می‌دهد؛ درس چگونگی با دشمن رفتار کردن را

, قرآن درس سیاست می‌دهد؛ درس چگونگی با دشمن رفتار کردن را, قرآن درس سیاست می‌دهد؛ درس چگونگی با دشمن رفتار کردن را,

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآباد که خود نیز نفس قدسی‌اش گرم بسیاری از مجالس مذهبی می‌شود، ادامه داد: قرآن درس کامل زندگی است اگر به معانی پر از مغزش خوب نگاه کنیم و در آیاتش تدبر کنیم؛ قرآن راهنمای سعادت بشریت است.

, مداحان, اسدآباد,

, ,

وی می‌گوید: در همین قرآن قصه‌ها و داستان‌های زندگی پیشینیان آمده که خیلی هاشان به بدبختی و آخر به شری رسیدند که اگر خوب دقت کنیم علتش را می‌فهمیم و خلاف آن را انجام می‌دهیم برای سعادتمند شدند و بالعکس.

,

الله‌کرمی گفت: قرآن درس سیاست را به ما می‌دهد و اینکه چگونه با دشمنان رفتار کنیم، به ما درس می‌دهد که با دشمن باید دشمن بود و با دوست باید دوست بود و اینکه دشمن را کدخدا ندانیم.

,

وی به ارائه راهکارهای قرآن در خصوص نوع نگاه به اطرافیان اشاره کرد و گفت: این کلام خدا به ما می‌گوید بایتیم، عالم، پدر و مادر  و خانواده چطور رفتار کنیم و همچنین  راجع به اقتصاد و نوع معیشت انسان و نکاتی هم در خصوص رباخواری دارد.

,

مسئول بسیج مداحان شهرستان اسدآبادبا بیان اینکه به جزء این برنامه قرانی برنامه دیگری در ماه رمضان در این شهرستان ندیدم، گفت: استقبال از این مراسم بد نیست ولی خوب هم نیست و از این شهرستان با این جمعیت و مسجد جامع بودن باید انتظار بیشتری داشته باشیم.

, مداحان, اسدآباد,

, ,

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان را یک ضرورت خواند و گفت: اگر برنامه‌ها حول محور قرآن باشد قطعاً بهتر می‌توان از قرآن بهره گرفت و نیاز است که این‌گونه مراسمات به‌صورت دائمی باشد

,

الله کرمی به قرائت قرآن توسط قاریان شهرستان اشاره کرد و گفت: قاریان به‌خوبی  تلاوت کلام خدا مسلط هستند و باید دست تک‌به‌تک آن‌ها را بوسه زد چراکه هم صوت خوب هم لحن عالی با رعایت تمام قواعد عربی دارند.

,

وی حضور مسئولان در محفل قرانی کمرنگ دانست و گفت: به جرأت می‌توان گفت که کمتر مسئولی در این شهرستان در این برنامه حضور دارد و انتظار از آنان بیشتر است، آن‌ها می‌توانند با حضور خود و با کمک‌های مالی جهت خرید هدایا یک نشاط خوبی را ایجاد کنند ولی متأسفانه این‌طور نیست.

,

, ,

غلامرضا ترابیان یکی از قاریان برجسته شهرستان است که به‌طور مستمر در محفل قرانی حضور دارد و نوای دل‌نشین قران از حنجره‌اش شنیده می‌شود؛

,

او با گلایه از ضعیف بودن برنامه‌های قرآنی در این شهر، گفت: باید برای ترغیب مردم به‌ویژه خردسالان و نوجوانان ارتباط و انس با مفاهیم انسان‌ساز قرآن کریم را بیشتر کرد.

,

حضور خردسالان و نوجوانان در این محفل باعث دلگرمی است

, حضور خردسالان و نوجوانان در این محفل باعث دلگرمی است, حضور خردسالان و نوجوانان در این محفل باعث دلگرمی است,

این قاری اسدآبادی با بیان اینکه استقبال خیلی چشمگیر نیست اما حضور خوب، بانشاط خردسالان و نوجوانان باعث دلگرمی بیشتر است، گفت: اگر برگزاری چنین محفل‌های قرآنی ادامه پیدا کند، اثربخش است.

,

وی بااحساس خاص نسبت به قران از زیرورو کردن زدگی به‌واسطه قرآن می‌گوید: اگر خداوند توفیق ارتباط با کلامش را نصیب بنده نمی‌کرد، معلوم نبود الآن کجا بودم !؟

,

, ,

ترابیان با بیان اینکه حدود ۱۹ سال است که در فعالیت‌های قرانی مشغول است، گفت: باید جلسات تلاوت و انس با قرآن کریم منظم، کوتاه و مفید را گسترش داده و به‌صورت هفتگی جلسات انس با قرآن در مساجد، مدارس ، دانشگاه‌ها و ... برگزار شود.

,

وی با انتقادی از مسئولان شهر در خصوص حضورشان گفت: غیر از امام‌جمعه  و اندکی از بزرگواران تاکنون مسئولی را در جلسات قرآن ندیدیم و حتی فکر نمی‌کنم اصلاً مسئولان جلسات و فعالان قرآنی شهر را بشناسند.

,

ترابیان در پایان سخنانش از خبرنگار این پایگاه خبری در زمینه گزارش قرانی و به فکر جلسات غریب قران قدردانی کرد و گفت: حرف ما با مسئولان این است که به ترویج فرهنگ قرآن کریم این کتاب بی‌نظیر و هدایتگر و البته غریب و مهجور در جامعه، بیشتر اهمیت بدهند و فعالیت‌ها و فعالان این عرصه‌ی مقدس رو تقویت کنند.

,

آشنایی با قران در زندگی بشری اثربخش است

, آشنایی با قران در زندگی بشری اثربخش است, آشنایی با قران در زندگی بشری اثربخش است,

رئیس ستاد خواهران نماز جمعه شهر اسدآباد هم با اشاره به برگزاری محفل جزءبه‌جزء قرآن در طی 6 سال گفت: امسال حدود 300 نفر خانم در این محفل حاضر شدن د که نسبت به سال گذشته حضور بیشتری داشتند.

,

, ,

فاطمه پورالماسی با اشاره به است قبل خوب بانوان در این برنامه فرهنگی افزود: امسال این برنامه بهتر و باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شد که البته نیاز است که مسئولان برای تشویق مردم کمک بیشتری داشته باشند.

,

وی آشنایی بیشتر با قرآن را در زندگی انسان ضرورت دانست و گفت: انس گرفتن باقران می‌توان در زندگی و رفتار انسان‌ها اثربخش باشد.

,

ما هرچه داریم از قران داریم

, ما هرچه داریم از قران داریم, ما هرچه داریم از قران داریم,

بیژن نصرتی یکی دیگر از قاریان به انام شهرستان است که صوت زیبا و دلنشینش که در فضای مسجد می‌پیچد دل هر عاشق به خدایی را می‌برد؛

,

او از کودکی و سن هشت سالگی با قرآن آشنا شده و مشغول فراگیری آن بوده، میگوید: از سال ۶۸ تا ۷۲ یادگیری علوم قرآن را به طور جدی انجام دادم و از سال ۷۲ در کنار تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی تا کنون مشغول آموزش تجوید و صوت و لحن به قرآن آموزان هستم.

,

, ,

قاری اسدآبادی میگوید: از سال ۸۶ مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع برگزار می شود که این حقیر از آن سال تاکنون در این مراسم معنوی توفیق حضور و قرائت دارم.

,

وی هدف از حضور در این مراسم را کمک به بسط و گسترش فرهنگ انس و تلاوت و تدبر در قرآن کریم در شهرستان اسدآباد میداند و میگوید: الحمدالله محافل قرآنی و کلاس‌های آموزش قرآن در مساجد و محله ها رو به افزایش است که این از برکات قرآن کریم است.

,

نصرتی با بیان اینکه استقبال از محافل قرآنی رو به افزایش است و مخصوصا مراسم جزء خوانی در سایر مساجد در ماه مبارک هم در حال نهادینه شدن است، گفت: قطعا این محافل باید باقدرت و صلابت ادامه یابد و هر سال با برنامه ریزی بهتر بر کیفیت برنامه های قرآنی افزوده شود؛ چون ما هر چه داریم از برکت قرآن کریم است.

,

طعم شیرین قران را معلمان به دانش آموزان بچشانند

, طعم شیرین قران را معلمان به دانش آموزان بچشانند, طعم شیرین قران را معلمان به دانش آموزان بچشانند,

وی به اثر گذار آیات قرآنی در زندگی شخصی اشاره کرد می‌کند و می‌گوید: اغراق نیست که کلام خدا در زندگی ام اثر بخش است و اگر بگویم انس و توجه به قرآن کریم تنها راه سعادت دنیوی و اخروی است چرا که قرآن کریم مانند قطب نما است و جهت صحیح را در زندگی پر تلاطم و پر خطر به انسان نشان می دهد.

,

, ,

قاری اسدآبادی به نقش معلمان و والدین در تشویق و گرایش به قرآن اشاره کرد و گفت: باید طعم شیرین انس با قرآن را به فرزندان و دانش آموزان چشاند و باید قرآن آموزان کودک و نوجوان را در مدارس و محافل با اهداء هدیه تشویق کرد، آنان را تکریم کنیم باید بزرگان، معلمین و والدین خودشان نه با حرف بلکه عملا با قرآن انس بگیرند تا دیگران هم تشویق شوند .زمان آغاز جهاد قرآنی فرا رسیده وقت تنگ است.

,

وی با بیان اینکه مسئولان هم مانند والدین و معلمین وظیفه سنگینی به عهده دارند، تأکید کرد: باید هم خود قرآنی باشند و هم با تمام وجود و با تخصیص بودجه های کافی و برنامه ریزی منسجم در نهضت گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

,

با قران بود که نبود مادرم را کمتر احساس کردم و آرامش گرفتم

, با قران بود که نبود مادرم را کمتر احساس کردم و آرامش گرفتم, با قران بود که نبود مادرم را کمتر احساس کردم و آرامش گرفتم,

زهرا صفریان که به قول خودش در محفل انسی با قرآن حضور داشت، اما آنطور که باید و شاید نتوانست از این فرصت استفاده کند، می‌گوید: حضور و غیاب افراد حاضر در مسجد برای این محفل قرآنی بر عهده بنده گذاشته شده بود که توانستم به خوبی کنار سفره پر برکت قرآن بنشینم و آن را تلاوت کنم.

,

وی گفت: بیش از ده سال است که در ستاد نماز جمعه در امور فرهنگی فعالیت می‌کنم و هیچ برنامه‌ای به اندازه این محفل نورانی به من لذت نمی‌دهد.

,

, ,

این عضو ستاد نماز جمعه با بیان اینکه جزء خوانی قرآن را صبح‌ها در منزل انجام می‌دهم تا در این محفل بهتر بتوانم خدمت کنم، افزود: خدمت در راه قرآن یک نوع افتخار است که همیشه در این زمینه پیشگام بوده ام.

,

وی به فوت یکی از عزیزانش اشاه کرد و گفت: هنوز یکسالی از فوت مادرم نمیگذرد اما این محفل آنقدر آرامشی خاص به من میدهد بشتر تمایل به خواند آن دارم تا روح مادرم هم آرام باشد.

,

صفریان می‌گوید: انتظار از مسئولان برای تشویق مردم و برگزاری چنین برنامه هایی بیشتر می‌رود که متأسفانه هنوز این امر بی‌نتیجه ما نده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه